آخرین عناوین

دوشنبه 28 تير 1395-19:8 کد خبر:26465

گله مندی اهالی بهجت‌آباد از کم کاری شهرداری:

چه کسی به داد اهالی بهجت‌آباد نوشهر می‌رسد؟/مردم که خسته شدند

اهالی بهجت‌آباد نوشهر از تاخیر شهرداری در عمل به تعهدات خود ابراز گله‌مندی می‌کنند و خواهان اقدام مسئولین در جهت حل مشکلات این منطقه قبل از آغاز فصول بارش هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از نوشهرآنلاین ، هرساله با توجه به نزدیک‌ شدن فصل سرما در شهرستان نوشهر در برخی از مناطق مانند کوشکسرا، بهجت‌آباد، هلستان و... مردم نگران بارش شدید باران هستند که موجب راه‌افتادن سیل در این مناطق می‌شود.

منطقه بهجت‌آباد نوشهر هم متاسفانه یکی از نقاط اصلی سیل‌خیز‌ است که هرساله دچار سیل گرفتگی شدید می‌شود و نگرانی و دلهره از وقوع سیل کارِ مردم این نقطه از شهر در آغاز فصل پاییز می‌شود.

با توجه به اینکه هنوز در ابتدای فصل تابستان قرار داریم ولی بارندگی‌های اخیر و عدم اتمام ساخت پل این روستا و دیوارحائل که قرار بود از طرف شهرداری ساخته شود هنوز کامل نشده است و این موضوع نگرانی‌هایی را برای اهالی این منطقه به‌وجود آورده که با مراجعه به پایگاه خبری نوشهرآنلاین با ابراز گله‌مندی از این امر خواستار نگاه ویژه شهرداری به منطقه بهجت‌آباد شدند.

پل منطقه بهجت‌آباد در زمان وقوع سیل در سال 93

با قدم‌زدن از ابتدای منطقه بهجت‌آباد می‌توان اثرات سیل در سال‌های اخیر را مشاهده کرد و با توجه به اینکه اغلب ساکنین از قشر متوسط می‌باشند هنوز هم با مشکلات ناشی از سیل دست به گریبان هستند.

عدم ساخت ‌و‌سازهای مناسب از قبیل ویلاهایی که در حریم رودخانه با اجازه شورای محل ساخته‌ شده، زدن مسیرها و پل‌های نامتعارف که فقط ضرر آن را مردم می‌بینند، عدم توجه شهرداری برای لایروبی و پاکیزه نگه ‌داشتن کانال‌های ارتباطی، وجود راه ارتباطی با منطقه فرج‌آباد چالوس که باعث ترافیک سنگین در برخی از ساعات روز و ایجاد مشکل رفت ‌وآمد برای اهالی شده که این موضوع خود استرس و دلهره را برای مردم به ارمغان آورده است، این‌ها بخشی از مواردی است که موجب نگرانی اهالی بهجت‌آباد نوشهر شده و بدتر از آن اینکه اهالی بومی این منطقه باید هرساله خسارات زیادی را به سبب بی ‌تدبیری عده‌ای پرداخت کنند.

پل نیمه کاره و عدم لایروبی رودخانه و ساخت دیوار حائل

تعدای از اهالی بهجت‌آباد با توجه به نزدیک‌ شدن فصل پاییز و زمستان خواستار چاره‌‌اندیشی برای مشکلات این منطقه از سوی مسئولین شهری شدند.

یکی از اهالی بهجت‌آباد ویلاسازی‌ها و ورود به حریم رودخانه را یکی از مهم‌ترین مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی ویلاهایی که با اجازه شورای منطقه ساخته شده به حریم رودخانه تجاوز شده و باعث بسته‌ شدن راه‌های خروجی کانال‌ها‌ شده که مشکلاتی را برای اهالی در هنگام سیل به‌ وجود آورده است.

ساخت پل در حریم رودخانه توسط ویلاداران که یکی از عوامل بروز سیل در این منطقه است

تصویر مربوط به سیل سال 93 است

وی افزود: یکی از ویلاداران منطقه که رودخانه از داخل خانه او عبور می‌کند با سیمانی‌ کردن کف رودخانه و باریک‌ کردن محل عبور آب باعث شده که در مواقعی که بارندگی‌های شدید در شهر داریم و حجم آب رودخانه بالا می‌آید راه عبور و مرور آب بسته ‌شود که در مواقع سیل با سریزشدن آب به خیابان موجب جاری‌شدن سیل به خانه‌های دیگر اهالی می‌شود.

این شهروند منطقه بهجت‌آباد نوشهر تاکید کرد: بارها با شهردار نوشهر صحبت کردیم و از او خواستیم که با هماهنگی با دادستان حکم تخریب این پل‌ها را بدهد تا اندکی از مشکلات چند ساله مردم این منطقه مرتفع شود اما بازهم جوابی نگرفتیم. ( به تصاویر پایین مراجعه شود).

خانم مسنی که همسایه این ویلا است با نشان‌ دادن منزل مسکونی خود ، بیان کرد: در خانه‌ی من سه خانوار با سختی زندگی می‌کنند و هنوز نتوانستیم خسارات سیل گذشته را جبران کنیم، هر بار که چند روز باران شدید در نوشهر می‌آید از ترس سیل زندگی خانوادگی ما مختل می‌شود.

وی اضافه کرد: هنگام سیل، آب از ویلای کناری سریز و وارد خیابان می‌شود که با سریزشدن به خانه‌ی من موجب آبگرفتگی و جاری‌شدن سیل و خسارت سنگین به وسائل خانه می‌شود.

در گفت‌ وگویی که با اهالی منطقه داشت بسیاری از اهالی از شورای محل در دادن مجوز به غیربومی‌ها برای ساخت ویلا در حریم رودخانه و شهرداری نوشهر برای احداث نیمه‌ کاره پل و عدم لایروبی آن و دیوار حائل ابراز گلایه کردند.

یکی دیگر از اهالی منطقه بهجت‌آباد که فرهنگی بازنشسته است در خصوص مشکل پلی که در نزدیکی بوستان بهارستان شمالی این منطقه قرار دارد، با اشاره به اینکه این پل خود یکی از اساسی‌ترین مشکلات این منطقه است، خاطر نشان کرد: تا کنون این پل مشکلات زیادی من جمله انحراف و تصادف خودروها و حتی کشته‌ شدن تعدادی از افراد به سبب عدم وجود علائم رانندگی مناسب را سبب شده است.

این بازنشسته که خانه‌اش در نزدیکی این پل است، تاکید کرد: من از سال 51 در این منطقه زندگی می‌کنم، آسفالت کف رودخانه و باریک ‌کردن محل عبور و مرور آب در هنگام بارش شدید باران موجب سریزشدن آب رودخانه و جاری‌شدن سیل در خانه من می‌شود، بارها این مشکلات را با مسئولین شهر درمیان گذاشتیم اما تاثیری برای منطقه ما نداشت.( تصویر زیر).

در روز تهیه این گزارش هوا بارانی بود و چند روزی بود که بارندگی‌ها تداوم داشت، وقتی از کوچه‌های محل زندگی مردم عبور می‌کردی شاهد آب‌گرفتگی‌های سطحی و جدی بودی که رفت‌وآمد را برای برخی اهالی با مشکل مواجه کرده بود، اما نکته اصلی این است که در این فصل که میزان بارش‌ها کم و پراکنده است مردم این منطقه دچار مشکل شدند، پس با رسیدن به فصول اصلی بارش باید منتظر معضلات جدی برای بهجت‌آباد باشیم.

لایروبی ‌نکردن رودخانه توسط شهرداری هم یکی دیگر از مشکلاتی بود که اهالی این منطقه مطرح کردند و گفتند حتی خودشان حاضر به تقبل هزینه‌های لایروبی هستند اما شهرداری به آن‌ها اجازه این کار را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ما، در زمستان سال گذشته بود که اهالی منطقه بهجت‌آباد با تجمع در شهرداری نوشهر خواهان توجه ویژه شهرداری به این منطقه شدند، و اکنون هم امیدوارند که برای یک‌بار هم که شده وعده و وعیدهای مسئولین قبل از وقوع بحران عملیاتی شود، نه اینکه در زمان وقوع بحران مشکلات‌شان چند روزی دغدغه فکری مسئولین‌ شده و در آن زمان با برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک بین ارگان‌های مختلف جهت تدابیر لازم به فکر راهکار بیافتند، که با گذشت چند روزی از مسئله دوباره همه چیز عادی‌شده و موضوع برای چندمین بار به فراموشی سپرده شود.

امید است این گزارش تلنگری باشد برای مسئولین تا پیش از وقوع حادثه این مشکل برطرف شود تا مردم تاوان بی‌تدبیری مسئولین را ندهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :