آخرین عناوین

دوشنبه 28 تير 1395-19:10 کد خبر:26466

چالش تازه دربزرگترین نهاد صنفی رسانه ای مازندران:

عدم تائید تراز مالی خانه مطبوعات توسط بازرسان/ فاکتورهای قبلی زیر ذره بین

بازرس خانه مطبوعات مازندران گفت: بازرسان با احترام به هیات مدیره خانه مطبوعات اما تراز مالی سال ۹۴ را تایید نمی کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، حدود 50 نفر از خبرنگاران جمع شده بودند تا در انتخابات بازرسان خانه مطبوعات مازندران و همچنین تصویب اساسنامه خانه، شرکت کنند، این در حالی است که خانه مطبوعات مازندران بیش از 800 عضو دارد.

در ابتدای این نشست عباسعلی کوشکی نسبت به حضور نیافتن خبرنگاران در این برنامه گلایه کرد و گفت: باید بوی پول به مشام بعضی از خبرنگاران برسد تا در جلسه ای حضور پیدا کنند.

این پیشکسوت مطبوعات با اشاره به اینکه 50 خبرنگار به یک نشست خبری دعوت می شوند اما 80 خبرنگار حضور می یابند، اظهار کرد: به جلسه ای که دعوت نشده اند می روند اما در این برنامه که موضوعی صنفی است حضور پیدا نکرده اند.

آقایانی که در نشسته اند و فقط  در فضای مجازی گفت و گو می کنند امروز به این جلسه می آمدند و رو در رو مسائل را مطرح می کردند.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، توجه بیشتری به خانه مطبوعات داشته باشد، خاطرنشان کرد: ارشاد، خانه مطبوعات را به حال خود رها نکرده و نظارت را اعمال کند.

در ادامه این نشست بازرس خانه مطبوعات مازندران افزود: با وجود برگزاری انتخابات خانه مطبوعات مازندران در زمستان سال 93 اما به دلیل حواشی به وجود آمده، هیات مدیره جدید خانه مطبوعات با نامه معاونت مطبوعاتی در چهارم تیرماه سال گذشته کار خود را شروع کردند. هیات مدیره جدید خواسته یا ناخواسته با حواشی مواجه بودند.

اکبر مقدسی با اشاره به اینکه بازرسی مالی را در دوره مالی چهارم تیرماه سال گذشته تا 15 اردیبهشت امسال انجام دادیم، تصریح کرد: با وجود اینکه تراز مالی خانه مطبوعات مازندران مثبت است اما بررسی بازرسان نشان می دهد که بی انظباتی مالی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فاکتورها با هزینه ها همخوانی ندارد، ادامه داد: تعدادی از ادارات به مناسبت روز خبرنگار، هدایایی را به خانه مطبوعات دادند و اگرچه از این محل مبلغ 5 میلیون تومن به حساب خانه واریز شده اما سندی درباره میزان درفتی های خانه مطبوعات از این محل وجود ندارد.

بازرس خانه مطبوعات مازندران خاطرنشان کرد: بازرسان با احترام به هیات مدیره خانه مطبوعات اما تراز مالی سال 94 را تایید نمی کنند.

در این نشست قرار بر این شد انتخابات بازرسان و تصویب اساسنامه به تعویق افتد و در این فرصت به وجود آمده هم هیات مدیره خانه مطبوعات بتواند اسناد بیشتری در اختیار بازرسان قرار دهد و هم بازرسان فرصت بررسی بیشتری داشته باشند.

همچنین مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه بازرسان و هیات مدیره خانه مطبوعات را به آرامش دعوت می کنیم، اظهار کرد: با فرصت به وجود آمده، مشکل حسابرسی مالی خانه مطبوعات، قابل حل است.

حسین مرتضوی یادآور شد: بازرسان خانه مطبوعات و ناظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشستی مشترک، مسئله به وجود آمده را بررسی می کنند.

به نظر می رسد هیات مدیره خانه توقع داشت بازرسان کمافی السابق ترازنامه مالی را تائید کنند، اما شنیده های موثق حاکی از آن است که برخی از خاصه خرجی ها و فاکتورهای مبهم دلیل عدم تائید این تراز مالی توسط بارسان بوده است.

 به هر روی آنچنان که مشهود است ترکش های باقی مانده از مدیریت گذشته هنوز دست از سر خانه مطبوعات استان برنداشته و این موضوع؛قدرت اجرایی این نهاد صنفی را در آستانه روز خبرنگار در ۱۷ مرداد ماه  تحت الشعاع قرار خواهد داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :