آخرین عناوین

سه شنبه 29 تير 1395-17:6 کد خبر:27472

سخنگوی اورژانس 115 مازندران عنوان کرد:

نجات راننده کامیون توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی مازندران

سخنگوی اورژانس 115 مازندران از نجات جان راننده کامیون توسط دو نفر از کارشناسان فوریت‌های پزشکی این استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،ذکریا اشک‌ پور گفت: به ‌دنبال تماس مردمی با مرکز ارتباطات اورژانس استان، گزارش از هوش رفتن راننده کامیون پشت فرمان اطلاع داده شد.

وی اظهار کرد: این حادثه در عبور روستای «پهنه‌کلا» ساری اتفاق افتاد و بلافاصله همکاران پایگاه اورژانس راهبند به محل حادثه اعزام شدند و پس از کنترل علائم حیاتی بیمار، دریافتند که وی دچار افت سطح هوشیاری و بی‌قراری و تعریق شدید شده است.

سخنگوی اورژانس 115 مازندران افزود: کارشناسان اورژانس، با کنترل قند خون بیمار، به افت شدید قند خون در او پی بردند و بلافاصله اقدامات درمانی با مشاوره پزشک ارتباطات شروع و ابتدا با برقراری دو رگ باز نسبت به تزریق دکستروز و سرم اقدام کردند.

اشک‌ پور بیان کرد: رساندن اکسیژن به بیمار از طریق کپسول اکسیژن پرتابل و کنترل میزان اشباع اکسیژن خون شریانی با دستگاه پالس اکسیمتر از دیگر اقدامات برای بیمار بود که در نتیجه آن، بیمار هوشیاری خود را به دست آورد و سرحال شد.

وی در پایان گفت: همه این اقدامات در داخل کامیون انجام شد و زحمات کارشناسان ارشد مراقبت‌های ویژه پرستاری پایگاه راهبند ساری حسن آرین و مهدی رستمی نیز قابل تقدیر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :