آخرین عناوین

سه شنبه 29 تير 1395-17:20 کد خبر:27474

آب و قرآن، مهریه عروس مازندرانی:

ازدواج دو جوان مازندرانی در جوار حرم رضوی /عکس

دو جوان مازندرانی در جوار حرم امام رضا(ع) زندگی زناشویی خود را به نیت حضرت زهرا(س) با مهریه آب و قران آغاز کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از میانخبر، ازدواج و یا پیوند زناشویی سرآغاز زندگی مشترکی است که از نظر اسلام پیمانی مقدس است که برقراری آن بر اساس مقررات، آداب و رسوم، تشریفات، سنن و قوانین خاصی صورت می‌گیرد.

افراد به دلایل متعددی اقدام به ازدواج می‌کنند و اسلام در خصوص فلسفه ازواج می‌گوید: و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودة و رحمة ان فی ذلک لآیات لقوم یتفکرون، (روم:21) ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع، جامعه و اجتماع است و میزان اندیشه و تدبر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیر دارد.

ازدواج دارای آثار و نتایج بسیاری است، از جمله: ارضای غریزه جنسی، تولید و بقای نسل، تکمیل و تکامل انسان، آرامش و سکون، پاک دامنی و عفاف و نتایج متعدد دیگر.

این روزها که بیشتر انسان‌ها درگیر مسائل و مشکلات دنیای دیجیتالی خود هستند، کمتر سعی به ساده‌زیستی و پای‌بندی به سنت‌ها دارند و در زمینه ازدواج و تشکیل زندگی، شاید یکی از چیزهایی که مورد توجه خانواده‌ها بوده مهریه زن است که اعداد و ارقام مختلف به خود دیده و خواهد دید.

در روزهایی که سکه‌ها باید به تعداد سال تولد و ... باشد تا در چشم و هم‌چشمی کم نیاورند، جوانانی هستند که با خلوص نیت و با تمسک به ائمه و معصومین به دور از زرق و برق دنیا، زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند، همانطور که پیامبر فرمودند: بهترین ازدواج‌ها آن است كه آسان‌تر انجام گیرد.

آقای نادری از اهالی شهرستان میاندورود و خانم حامدی از شهرستان جویبار زوج خوشبختی بودند که در جوار حرم امام رضا(ع) زندگی زناشویی خود را به نیت حضرت زهرا(س) با مهریه آب و قرآن آغاز کردند.

این داماد اظهار کرد: در ازدواج و رابطه زناشویی قطعا تفاهم و ارتباط مناسب متقابل زمینه موفقیت در زندگی است و مهریه و هزینه‌های گزاف برای مراسم عقد و عروسی نقشی در این مسیر ندارد.

وی گفت: امیدواریم خانواده‌ها برای رسیدن دو جوان به هم موانع بی ‌اهمیت زیر پای آنها قرار ندهند و یا در ابتدای زندگی مشترک، آنان را گرفتار هزینه‌های بی‌مورد نکنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :