آخرین عناوین

چهارشنبه 30 تير 1395-17:5 کد خبر:27487

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

آمادگی برای واگذاری بناهای تاریخی به شهرداریها

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی مازندران از اعلام آمادگی این نهاد برای واگذاری بناهای تاریخی به شهرداری ها خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا،  مهدی ایزدی افزود : 25 بنای تاریخی مازندران شامل کاروانسرا ، خانه های تاریخی ، قلعه و حمام در شهرهای چالوس ، آمل ، بابل و ساری در فهرست قابلیت واگذاری بناها به بخش خصوصی قرار گرفتند .

وی ادامه داد : ابتدای سال جاری کاخ چای خوران چالوس با کاربری خدماتی و پذیرایی برای مدت معین به بخش خصوصی اجاره داده شد .

معاون میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه واگذاری این بناها به بخش خصوصی پس از انجام مراحل برگزاری مزایده صورت می گیرد ، افزود : در رای زنی با سازمان میراث فرهنگی و صندوق احیای بناهای تاریخی کشور به دنبال واگذاری بناهای تاریخی به شهرداری بدون انجام این مرحله اداری هستیم .

وی از آمادگی دو شهرداری برای اجاره خانه های شفاهی ، عبادی ، منوچهری و قریشی در آمل و خانه های رمدانی ، کلبادی و آب انبار نو در ساری خبرداد و گفت :کاربری پیشنهادی این بناهای تاریخی از سوی این شهرداری ها فرهنگی همچون ایجاد فرهنگسرا و مجموعه فرهنگی است .

به گفته ایزدی تفاوتی در میزان اجاره و استفاده از بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی و نهادهای عمومی وجود ندارد و نظارت مستمر بر نحوه برخورداری از این فضاها از سوی کارشناسان میراث فرهنگی انجام می شود .

نخستین واگذاری بناهای تاریخی مازندران با واگذاری کاخ چای خوران چالوس و اجاره ده ساله به بخش خصوصی آغاز شد.

مازندران دو هزار و 500 اثر تاریخی ثبتی و حفاظتی دارد که تاکنون 670 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :