آخرین عناوین

چهارشنبه 30 تير 1395-18:10 کد خبر:27491

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﺩﺍﺭﻩ‌ ﮐﻞ ارشاد مازندران اعلام کرد:

اختصاص سهمیه هدیه روز خبرنگار به نشریات و پایگاه‌های خبری مجوزدار

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﺩﺍﺭﻩ ‌ﮐﻞ فرهنگ و ارشاد گفت: امسال برای نخستین‌بار، به نشریات و پایگاه‌های خبری مجوزدار سهمیه هدیه روز خبرنگار داده می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، عباس زارع بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اصحاب خبر و رسانه شهرستان‌های نوشهر و چالوس که در محل سالن کنفرانس اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نامه سوم را نیز برای ساماندهی خبرنگاران به خانه مطبوعات استان دادیم، اظهار کرد: اساس‌نامه خانه مطبوعات مورد تأئید وزارت ارشاد قرار گرفت و البته هر چند شروطی هم در آن قید شده بود ولی نسبت به آن اعتراضات لازم صورت گرفت.

وی افزود: در یکی از بندهای این اساس‌نامه آمده بود که خبرنگاران خبرگزاری‌ها عضو افتخاری این خانه هستند ولی با رایزنی‌های صورت گرفته به‌ دنبال این هستیم تا از ظرفیت خبرنگاران خبرگزاری نیز در خانه مطبوعات استفاده شود.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﺩﺍﺭﻩ ‌ﮐﻞ فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه با تعدد انجمن‌ها مخالف نیستیم و انجمن‌ها باید پویا باشند، تصریح کرد: خانه مطبوعات ملاک اصلی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است و انجمن‌ها نیز فعالیت‌های بسیار خوبی دارند و بعضاً حتی از خانه مطبوعات هم پیشی گرفتند.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد هشت روزنامه در مازندران داریم که هزینه‌ دارند، خاطرنشان کرد: یارانه‌‌ها تقریبا قطع شد و روزنامه‌ای که پیش از این 65 میلیون تومان می‌گرفت، سال گذشته 3 میلیون تومان گرفت.

زارع بیان کرد: در بحث مدرک تحصیلی برای عضویت در خانه مطبوعات، مشکل حل شد و افراد با سابقه مطبوعاتی هم می‌توانند با مدرک دیپلم می‌توانند عضو شوند و در زمینه بیمه خبرنگاران نیز خود مدیران مسؤول باید آن را انجام دهند و پول بیمه خبرنگاران مازندرانی نیز تا نیمه مرداد امسال واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: نشریاتی که بیمه خبرنگاران را انجام ندهند از سبد حمایتی محروم می‌شوند ولی هنوز در حوزه رسانه‌های مجازی نتوانستیم کمکی کنیم.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﺩﺍﺭﻩ‌ ﮐﻞ فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه هنوز هیچ خبرنگاری شرایط دریافت کارت خبرنگاری از طریق سامانه جامعه رسانه‌ها را دریافت نکرده است، درباره وضعیت 20 درصد آگهی‌ها، اظهار کرد: 20 درصد حق آگهی متعلق به خبرنگاران است.

زارع در پایان با اشاره به اینکه امسال به کمتر از 700 نفر هدیه روز خبرنگار دادیم، گفت: امسال برای نخستین‌ بار در مازندران قصد داریم تا به نشریات و پایگاه‌های خبری مجوزدار سهمیه بدهیم تا خودشان خبرنگاران را به ما اعلام کنند و در این بین اگر کسی نگنجید ولی آثار ارائه کند، هدیه روز خبرنگار به او نیز تعلق می‌گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :