آخرین عناوین

پنجشنبه 31 تير 1395-9:20 کد خبر:27494

ناکامی یک پروژه:

کلید ساخت کلینیک فوق تخصصی قائمشهر در دستان آقای شهردار!

ساخت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ویژه قائمشهر به خاطر آنچه که شهرداری از آن به عنوان تخلف ساختمانی اسم برده ، ناکام مانده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازتیتر امروز، ساخت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ویژه قائمشهر به خاطر آنچه که شهرداری از آن به عنوان تخلف ساختمانی اسم برده ، ناکام مانده است، ساخت این کلینیک در حالی متوقف شده است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی معتقدند ادامه توقف آن سبب می شود تا بودجه 50 میلیارد ریالی اختصاصی به آن برگشت داده شود.

زمین این پروژه را به مساحت حدود دو هزار متر مربع ، پرفسور بهروز برومند رئیس انجمن علمی نفرولوژی ایران که زاده قائمشهر است ، به دانشگاه علوم پزشکی مازندران و شبکه بهداشت و درمان زادگاهش اهدا کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر علت ممانعت شهرداری از اجرای این طرح را دریافت عوارض ساختمانی و نداشتن پارکینگ اعلام کرد.

محمد گران گفت که کلینیک های ویژه به صورت نقشه تیپ در 13 شهرستان استان با همکاری شهرداری و شوراهای اسلامی شهر در دست ساخت قرار دارد و شهرداری قائمشهر به بهانه پرداخت نشدن عوارض و نداشتن پارکینگ از همان آغاز اجرای طرح را ناکام گذاشت.

وی افزود : پارکنیگ برای کادرپزشکی و درمانی این مرکز درمانی در داخل محوطه پیش بینی شده و مشکلی از لحاظ پارک خودرو وجود ندارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر گفت که شهرداری باید این کلینیک را در قالب طرح های عام المنفعه ببیند و در این چارچوب از دریافت عوارض که در هزینه نهایی نیز پیش بینی نشده به نفع مردم صرف نظر کند تا این پروژه پا گیرد.

وی افزود : در صورتی که شهرداری از مطالباتش صرف نظر نکند ، وزارت بهداشت و درمان اعتبار این مرکز را در شهرستان دیگری هزینه خواهد کرد.

** دیدگاه شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر علت متوقف شدن عملیات ساخت این پروژه را حذف پارکنیگ از نقشه ساختمانی مورد تایید شهرداری مندرج در پروانه ساخت اعلام کرد.

سعید میرزایی گفت که شورای اسلامی و شهرداری نگاه درآمد زا به این پروژه درمانی در شهر نداشته و اختلاف شهرداری و مرکز بهداشت شهرستان بزودی با نشست دو طرف رفع می شود.

در تماس مکرر خبرنگار ما با شهردار جدید قائمشهر که کمتر از دو ماه از سوی شورای اسلامی به این سمت منصوب شد، برای دریافت نقطه نظرات شهرداری، برقراری ارتباط امکان پذیر نشد.

شهرستان قائمشهر طبق سرشماری سال 90 حدود 320 هزار نفر جمعیت دارد که 203 هزار نفر از این جمعیت در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی سکونت دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :