آخرین عناوین

پنجشنبه 31 تير 1395-15:24 کد خبر:27498

شهردار بابل بیان کرد:

برخی نورچشمی‌ها در گذشته 170 ساعت اضافه‌ کاری می‌گرفتند

شهردار بابل گفت: در گذشته برخی نورچشمی‌ها تنها دو یا سه ساعت محدود در اداره بسر می‌بردند وبا کمال تعجب 170 ساعت اضافه ‌کاری می‌گرفتند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حسین بیژنی صبح امروز در نشست صمیمی با مدیران و کارکنان رسمی و قراردادی شاغل در شهرداری بابل، اظهار کرد: عقب‌ماندگی‌های حاصل شده در سه دهه اخیر در زمینه خدمات‌رسانی از مبلمان شهری تا مسایل فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و سایر موارد نمی‌تواند شهرداری را از رسیدن به اهداف متعالی دور کند و مفتخر هستیم شهری زیبا و عالم‌پرور، هنرپرور، شهیدپرور و خدمتگزار داریم که این امر برگرفته از فرهنگ شهروندی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهروندی در گرو عملکرد شهرداری است، تصریح کرد: در سازمان بسیار مهم و با اهمیت فعالیت می‌کنیم که این سازمان پررنگ‌ترین نقش خدمت‌رسانی به شهروندان دارد.

شهردار بابل با اشاره به اینکه همه مدیران و کارکنان شهرداری ملزم به رعایت قانون برای خدمت به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: قانون غلط به مراتب بهتر از بی‌قانونی است، سعی کنیم منفعت جامعه و منفعت مردم را در نظر بگیریم.

این مسئول با اشاره به اینکه حساسیت نسبت به رسیدگی امور مردم بسیار بالاست، ادامه داد: دو موضع سیاسی و اعتقادی خط قرمز است، موضع سیاسی بنده در راستای سیاست‌های نظام و انقلاب و موضع اعتقادی در راستای حل مشکلات و خدمت صادقانه به مردم است.

بیژنی به کاهش اضافه‌کاری کارکنان شهرداری بابل اشاره کرد و یادآور شد: کاهش اضافه‌کاری‌ها، قانونی و برای کوتاه کردن دست پسرخاله‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل اضافه‌کاری در دست شهرداران بوده و شهرداران براساس صلاحدید و میل شخصی به کارکنان اضافه‌کاری می‌دادند اما امسال در چهارچوب قانونی و براساس میزان فعالیت و کارکرد پرسنل، به آنها اضافه‌کاری تعلق می‌گیرد.

شهردار بابل با بیان اینکه برای اجرای این قانون از پرسنل نظرسنجی کرده و کارکنان فرم ارزیابی را امضاء کردند، اضافه کرد: در گذشته برخی نورچشمی‌ها تنها دو یا سه ساعت محدود در اداره به‌سر می‌بردند اما با کمال تعجب 170 ساعت اضافه‌کاری می‌گرفتند در حالی که کارکنانی که شبانه‌ روزی فعالیت می‌کردند برای ساکت کردن آنها تنها 110 ساعت اضافه‌کاری به آنها اختصاص می‌دادند که این بی‌عدالتی است.

این مسئول تصریح کرد: براساس آئین‌نامه جدید مدیران باید با بررسی عملکرد نیروهای تحت امر خود میزان اضافه‌کاری آنها را مشخص کرده و در صورتی که اضافه‌کاری ندارند اضافه‌کاری پایه را به آنها بدهند.

بیژنی با اشاره به اینکه معیار ارزیابی بنده از مدیران و کارکنان، پسرخاله بودن، برادر فلان مسئول بودن نیست بلکه سلامت مالی و خدمت صادقانه به مردم است، گفت: جای بسی تاسف است در برخی پرونده‌ها شهروندانی را به پرداخت 48 میلیون تومان جریمه محکوم کردند در حالی که میزان جریمه این شهروند تنها 6 میلیون تومان بوده است، چرا در دفاع از حق‌الناس با این مسؤول برخورد نشده است.

وی گفت: چرا سه ماه پیگیر یک پرونده در شهرداری هستیم، پرونده گم می‌شود اما با دستور دادستان و شهردار 24 ساعته این پرونده پیدا می‌شود.

شهردار بابل با اشاره به اینکه شهرداری یک سازمان خدمتگزار، فهیم و متشکل از پرسنل زحمتکش و ایثار گر است، افزود: آنهایی که حق و حقوق شهرداری را نمی‌دادند جلوی آنها ایستادم و از اقتدار سازمان خود دفاع می‌کنم.

این مسئول یادآور شد: در داخل شهرداری هم اجازه نمی‌دهم بعضی‌ها پول بگیرند پرونده جابه‌جا کنند، وقتی چوب قانون به دست می‌گیریم پنج نفر شروع می‌کنند به جوسازی و اذهان مردم را خراب می‌کنند.

بیژنی در ادامه رسیدگی به وضعیت رفاهی کارکنان شاغل را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه بانوان شاغل بیشتر اوقات خود را در اداره به‌سر برده و بعد از پایان ساعات اداری باید در منزل به امورات همسر و فرزندان خود رسیدگی کنند فرصت چندانی برای ورزش و تفریح ندارند.

وی تصریح کرد: به این منظور و برای ارتقای سلامتی بانوان شاغل در شهرداری بابل دو ساعت در هفته به ورزش بانوان اختصاص یافت ضمن اینکه همراه ورزش اردوهای تفریحی به مکان‌های سیاحتی نیز برای بانوان لحاظ شده است.

شهردار بابل گفت: برای آقایان نیز به تناسب برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

بیژنی از پرسنل شهرداری خواست نمایندگانی از قشر کارگر و کارمند تعیین و معرفی کنند تا در ارتباط مستقیم با شهردار خواسته‌های همکاران را مطالبه کنند.

براساس این گزارش، در این مراسم همچنین از نشان آتش‌نشان شهید علی قانع رونمایی و از زحمات پرسنل آتش‌نشانی تقدیر شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :