آخرین عناوین

شنبه 2 مرداد 1395-9:40 کد خبر:27510

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

همسرآزاری در مازندران ۸ درصد کاهش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمار همسر آزاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش هشت درصدی داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی افزود: همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسرآزاری وجود داشته باشد.

وی افزود: براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان در سه ماه امسال ، از تعداد دو هزار ۸۷۱ مورد همسرآزاری ثبت شده  ۷۸۶ مورد زن و۱۹مورد مردان شاکی بودند،اگر چه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم  قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خرداد ماه با ۲۷۷ مورد ( ۲۷۵ زن و ۲ مرد ) ، فروردین با ۲۷۴ مورد (۲۶۵ زن و ۹ مرد ) و اردیبهشت با ۲۵۴ مورد ( ۲۴۶ زن و ۸ مرد ) به ترتیب بیشترین و کمترین مراجعین همسرآزاری در آن اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد : در شهر ستان های  ساری و میاندرود با ۲۰۹ مورد ( ۲۰۳ زن و ۶ مرد )، بابل با ۱۰۱ مورد (۹۹ زن و ۲ مرد ) و آمل با ۷۳ مورد (۷۲ مرد و یک زن ) ببیشرین  رامسر با ۸ (زن )  و سوادکوه با ۱۲ (زن ) مورد کمترین آمار مراجعین همسرآزاری در آن ثبت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود : از آنجائیکه افراد آزار دیده جهت انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه میکنند، این امر زمینه مناسبی را جهت انجام بررسیهای علمی یافتن راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری در این سازمان فراهم ساخته است.

این مقام اجرایی استان بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :