آخرین عناوین

شنبه 2 مرداد 1395-17:36 کد خبر:27516

پروازهایی که بالشان شکست:

آقای استاندار؛خط پروازی،مازندران – دبی ومازندران – آستارا خان چه شد؟

آقای استاندار، وعده های پیشین شما چه شد و در حالی که هنوز خط پروازی وعده داده شده محقق نشده است چرا به سراغ وعده و شعار تازه ای رفته اید؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، دستگاه تبلیغاتی استانداری مازندران برای مدت طولانی بر روی دستاوردهای سفر استاندار مازندران به استان آستاراخان روسیه مانور می داد.

از گشایش های بزرگ تجاری تا سرازیر شدن سرمایه گذاران اقتصادی روسیه به مازندران برای تبادل کالا و خدمات.

اما یکی از مهمترین دستاوردهای سفر فلاح به آستاراخان آنگونه که ذکر شد، موافقت طرفین برای برقراری خط پروازی مستقیم بین فرودگاه ساری و فرودگاه آستاراخان بوده است به طوری که چندین بار توسط مقامات استان و در بزنگاه های مختلف تکرار شد و از آن به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای سفر استاندار به روسیه نام برده شد.

مسئولان از اخذ مجوزهای لازم و برقراری قریب الوقوع این خط پروازی در مازندران سخن گفتند و سرمایه گذاران استان را به استفاده از این فرصت "فرضی" تشویق کردند.

همزمان با این طرح ایجاد خط پروازی ساری – دُبی هم در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت و حتی یکی دو پرواز هم مابین مازندران و دبی انجام شد منتها آنطور که شنیده شد، با فشار آژانس های مسافرتی پایتخت، کارشکنی یکی از افراد متنفذ و ذی نفع  و همچنین عدم همکاری و همراهی آژانس های مازندران این پروژه خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنیم شکست خورد و دست آخر هم معلوم نشد اشکال کار در کجا بوده است و چرا مسئولان پیش از راه اندازی این مسیر مهم پروازی پیش بینی کارشکنی ها را نکرده بودند و نسبت به توجیه آژانس های مسافرتی استان برای تشویق مسافران برای استفاده از این خط ویژه پروازی که با قیمت کمتر هم انجام می شد اقدام مناسب انجام ندادند؟

اکنون همزمان با سفر استاندار آستاراخان به مازندران بحث برقراری خط ریلی میان مازندران و این استان روسیه که در همسایگی آبی مازندران قرار دارد مطرح شده است.

ظاهرا مسئولان روسی سعی می کنند هر بار یک مسیر ارتباطی را جهت گشایش و تسهیل رفت و آمد با مازندران پیشنهاد بدهند تا دست استاندار مازندران برای تبلیغات خالی نباشد.

نخستین سوالی که باید از هر دو مسئول پرسیده شود اینست که وعده های پیشین شما چه شد و در حالی که هنوز خط پروازی وعده داده شده محقق نشده است چرا به سراغ وعده و شعار تازه ای رفته اید؟

آیا بهتر نبود که نخست به کارهای انجام نشده بپردازید و بعد دیون تازه برای خود ایجاد کنید؟

در دنیای امروز هیچ توسعه ای بدون ارتباطات فیزیکی و مجازی حاصل نمی شود و آنگونه که گفته می شود ، راه محور اصلی توسعه است.

اگر خط پروازی و خط ریلی به درستی تعریف و تبیین نشوند نمی توان به ایجاد تحول در رابطه استان مازندران و آستاراخان روسیه دلخوش بود.

ببینیم که سرنوشت این سفر به کجا و کدام وعده های انجام نشده ختم خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :