آخرین عناوین

يکشنبه 3 مرداد 1395-9:9 کد خبر:27522

گلایه‌مندی فرماندار بهشهر از برخی رؤسای ادارات:

خواب مدیران بهشهری و مشکل اشتغال 10 هزار جوان بیکار

مشکل اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم مردم بهشهر است، اما برخی مدیران ،به جای دغدغه ایجاد اشتغال، به فکر برکنار نشدن خود هستند.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از تیتر امروز، پنجمین جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با حضور برخی از اعضای آن به ریاست سید خالق سجادی فرماندار بهشهر برگزار شد.

در حالی‌که بهشهر یکی از سه شهرستان نخست مازندران در داشتن بیشترین آمار بیکاری است، اما مدیران برخی ادارات و بانک‌ها که مدتی به خواب خرگوشی فرو رفته بودند، اکنون خود را به‌خواب زده‌اند و هرگاه که خود صلاح ببینند از این رویای زیبا بیرون می‎آیند!

جلسات کارگروه اشتغال که برای حل مشکلات و دغدغه‎های حوزه اشتغال برگزار می‌شود و یکی از مهم‎ترین امتیازات آن را باید در حضور اعضای جلسه و ارائه راهکارها و گزارش کار جست‌وجو کرد، اما هر بار از تعداد اعضای آن در بهشهر کم شده و به مشکلات کارگری و بیکاری این شهرستان افزوده می‌شود.

جمعیت بیش از 180 هزار نفری بهشهر، دارای دست‌کم 10 هزار بیکار است، اما برخی مدیران بیش از اینکه دغدغه ایجاد اشتغال را داشته باشند، به فکر برکنار نشدن خود هستند و با افرادی دست اخوت می‌دهند که بتوانند از وجود آنها برای رفع مشکلات خود و رسیدن به کرسی‎های مهم‌تر استفاده کنند.

در حالی‌که باید مدیران عضو کارگروه اشتغال برای احترام به دعوت‌نامه اداری هم که شده، خود را به فرمانداری می‎رساندند، اما برخی‌ها نه ‌تنها حضور نیافتند بلکه از قبل نیز علت نیامدن خود را به رئیس جلسه اطلاع نداده‌اند و البته این موضوع چیز تازه‌ای برای دستگاه‎های اداری کشور نیست.

فرماندار بهشهر با گلایه‌مندی از حضور نیافتن برخی از رؤسای ادارات و بانک‌ها در کارگروه اشتغال این شهرستان گفت: ما مقلد ولی امر مسلمین جهان و رهبر معظم انقلاب هستیم که اتاق اشتغال را اتاق جنگ می‌داند و براساس همین نظر اگر کسی نسبت به اشتغال و کار مردم بی‌توجه و یا کم‌توجه باشد، خیانتکار است.

سید خالق سجادی با اشاره به مشکلات جامعه و بحران بیکاری اظهار کرد: متولی ایجاد اشتغال، تعدادی از دستگاه‎های دولتی هستند و باید پاسخ‌گو باشند.

وی با بیان اینکه وقتی رئیس یک بانک پاسخ تلفن فرماندار را نمی‌دهد، به هیچ جای دیگر پاسخگو نیست، افزود: گویا برخی‌ها تنها دنبال کار خود بوده و می‌بینیم بدهکاران بانکی افرادی هستند که وقتی وارد بانک می‌شوند، رئیس مقابل او شیرینی و شکلات می‌گذارد و از او پذیرایی می‌کند!

فرماندار بهشهر خواستار تغییر نگاه مدیران برای بهتر شدن اوضاع اشتغال مردم این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: گاهی مردم از مسؤولان می‌ترسند و این در شأن جامعه اسلامی نیست، لذا مدیران باید هنگام مراجعه شهروندان، خود را جای آنها بگذارند و به درد مردم توجه کنند.

سجادی در پایان با بیان اینکه حفظ اشتغال از ایجاد آن مهم‎تر است، از مسئولان مربوطه خواست تا توجه ویژه‎ای به واحدهای تولیدی داشته و در صورت وجود مشکل کوچک در واحدها، سعی در رفع آن داشته باشند تا تبدیل به مشکلات بزرگ نشوند.

برخی از مدیران از نبود اعتبارات مناسب برای حل مشکلات سخن می‌گویند، در حالی‌که در همین وضعیت، بسیاری از افراد با ایده و طرح خوب و با کمترین امکانات موجود توانستند دست به اشتغال بزنند و از کار خود نیز رضایت داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :