آخرین عناوین

يکشنبه 3 مرداد 1395-16:6 کد خبر:27526

انتقاد شدید عضو شورای شهر بابل از شهردار:

شهردار بابل قُلدرانه از پاسخ به شورا طفره می‌رود

شهردار بابل به سوالات شورا پاسخگو نیست و هیچ امیدی به پاسخگویی نداریم، شهردار به جای آنکه به سوالات پاسخ درست دهد طفره می‌رود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازند شورا، محمدحسین منصف عضو شورای اسلامی شهر بابل در انتقاد از پاسخگو نبودن شهردار بابل گفت: شهردار بابل به سوالات شورا پاسخگو نیست و به پاسخ‌های کتبی شورا پاسخ نمی‌دهد،الان برای چندمین بار است که از رئیس شورا درخواست می‌کنیم مطابق قانون شهردار را مجاب به پاسخگویی کند اما شهردار به جای آنکه پاسخ درست دهد طفره می‌رود.

این عضو شورای شهر بابل افزود: به طول مثال ما در مورد هزینه‌های انجام شده در جشنواره بهار نارنج با فیش واریزی از ایشان سوال می‌کنیم اما وی می‌گوید هر زمانی که شهردار قبلی در سه سال قبل در این مورد گزارش داد من هم می دهم!!

مسئله اینجاست که اتفاقات در زمان شهردار قبل هیچ ارتباطی با شهردار فعلی ندارد و شهردار فعلی باید پاسخگوی مدیریت 6 ماه خود باشد، اگر اعضای شورا، یا کمیته انقلاب یا فرمانداری سوالی داشته باشند می‌توانند سوال کنند اما شهردار نمی‌تواند از گذشته سوالی کند، هر شهرداری باید در زمان مدیریت خود پاسخ بدهد اما متاسفانه ایشان به بهانه‌های واهی پاسخ سوالات مطرح شده را نمی‌دهد.

عضو ایثارگر شورای شهر بابل با بیان اینکه ما یک شهردار غیرپاسخگو داریم، گفت: طبق قانون، شهردار در یک زمان معین شده باید پاسخ نامه‌های کتبی شورا را بدهد اما متاسفانه با قلدری پاسخ نمی‌دهد.

متاسفانه امروز دوباره داریم سوال مطرح می‌کنیم ولی هیچ امیدی به پاسخگویی نداریم،برای همین سوالات ما به صفحات مجازی کشیده می‌شود و مجبوریم در آنجا سوالات خودمان را مطرح کنیم ولی باز جوابی دریافت نمی‌شود.

بودجه‌ بابل غیرواقعی است

منصف در ادامه با اشاره به غیرواقعی بودن بودجه شهرداری بابل، گفت: بودجه امسال 100 میلیارد تومان از بودجه پارسال بیشتر بسته شده است در حالی که سال گذشته در زمان شهردار قبلی نزدیک به 70 درصد بودجه تحقق پیدا کرده بود، حالا شهردار فعلی 100 میلیارد بیشتر از بودجه پارسال که 30 درصدش کسب نشده بود بودجه در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه امسال 230 میلیارد تومان بودجه تعیین شده است که سهم شهرداری سوای سازمان‌های تابعه حدود 170 میلیارد تومان است، گفت: اکنون شهرداری باید ماهی 14 میلیارد تومان درآمد داشته باشد ولی متاسفانه هنوز گزارش رسمی و کتبی به ما نمی‌دهد که در این چهار ماه چقدر بودجه به دست آورده است بنابراین در حال حاضر از روند کار آقای شهردار نگران هستیم و ایشان هیچ کار اساسی جز آسفالت لکه‌ای شروع نکرده است.

عضو شورای شهر بابل افزود: ما نگران شهرمان هستیم زیرا شهردار انتخاب شورا است ولی ما انتخاب مسقیم مردم هستیم و باید به مردم پاسخگو باشیم، مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند شهرداری که انقدر در موردش تبلیغ شده و ما امیدوار بودیم تاکنون چه عملکردی داشته است؟

ما از شهردار بیلان 6 ماهه مالی، بودجه‌ای، عملکردی می خواهیم اما ایشان پاسخ نمی‌دهد.

منصف در پایان با اشاره به نگرانی رئیس و اعضای شورای شهر بابل از روند کنونی، گفت: ما شهردار را دوست داریم و تمام توانمان را گذاشتیم که ایشان موفق شود اما غرور آفت پیروزی است،آدم هرچقدر قوی باشد اگر غرور داشته باشد موفق نمی‌شود.

آقای شهردار مغرورانه برخورد می‌کند،اعضای شورا منتخب مردم هستند، اگر شهرداری به اعضای شورا احترام نگذارد چگونه به مردم احترام می‌گذارد؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :