آخرین عناوین

دوشنبه 4 مرداد 1395-15:38 کد خبر:28532

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران بیان کرد:

مسئولان به داد نساجی شماره یک قائم‌شهر برسند

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه جریان‌ خصوصی‌سازی باید سبب رفاه و آسایش شود از مسئولان شهرستان خواست تا به داد صنعت و کارخانه نساجی برسند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،نصرالله دریابیگی با بیان اینکه نساجی شماره یک قائم‌شهر یکی از واحدهای موفق در بین نساجی‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: این واحد صنعتی و تولیدی برای بیش از یک‌هزار و 500 نفر از مردم شهرستان ایجاد اشتغال کرد.

وی افزود: بعد از جریان خصوصی‌سازی، تحریم اقتصادی، دو نرخی شدن ارز و واردات بی‌رویه کالاهای خارجی در دو دهه گذشته این واحد تولیدی به بخش خصوصی واگذار و توسط مدیران بخش خصوصی، این واحد دچار بحران شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: کارگران این واحد تولیدی نسبت به این واگذاری اعتراض کردند و با پیگیری مسئولان وقت و نمایندگان مجدداً به سازمان صنایع ملی واگذار شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال 90 سازمان گسترش و نوسازی کشور با سیاست‌های غلط سازمان خصوصی‌سازی مبادرت به واگذاری یک شرکت ورشکسته کرد، اظهار کرد: با توجه به انتخاب مدیریت کارآمد در این واحد تولیدی سازمان گسترش و نوسازی کشور با مسئولان شهر و مدیران همکاری نکرده و امروز تمایل به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی دارد.

دریابیگی خاطرنشان کرد: این واحد در این مقطع دارای 250 نفر کارگر است و کارگران این واحد دو ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و این واحد علاوه بر مطالبات کارگران میلیون‌ها تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

وی با بیان اینکه مدیران کارخانه نساجی شماره یک به دلیل عدم همکاری این سازمان، عدم تحقق عدالت اجتماعی و تحمیل بسیاری از مسائلی که در سال 70 بر شهر مظلوم و مردم قائم‌شهر به ‎ویژه کارگران شد استعفای خود را اعلام کردند، افزود: در مازندران جریان خصوصی‌سازی به خصوصی‌ خوری تبدیل شده و در این راستا کارگران شغل، کار و زندگی خود را از دست دادند و یک عده به زمین و منابع نامشروع دست یافتند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: خصوصی‌سازی براساس آموزه‌های قانونی، قانون اساسی، رهنمون‌های امام و رهبری اگر عدالت، آرامش، افزایش تولید، رفاه کارگران و پویایی اقتصاد را به همراه نداشته باشد سبب رنجش، غم، تعطیلی و رواج فساد در جامعه می‌شود.

دریابیگی در پایان با اشاره به اینکه جریان‌خصوصی سازی باید سبب رفاه و آسایش شود از نمایندگان مردم در مجلس، استاندار و مسئولان شهرستان خواست تا به داد صنعت و کارخانه نساجی و راه‌اندازی آن برسند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :