آخرین عناوین

سه شنبه 5 مرداد 1395-18:23 کد خبر:29527

مدیر کل پزشكي قانوني مازندران:

مرگ ۱۴۴نفر در تصادفات سه ماهه امسال

مدیر کل پزشكي قانوني گفت: مرگ ناشی از تصادفات در سه ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش يافته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي اداره کل پزشکی قانونی مازندران ،‌ علی عباسی با بيان اين مطلب افزود: از كل فوت شدگان در حوادث رانندگي سه ماهه نخست امسال،  و 117 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

وي با اشاره به محل وقوع تصادفات تصريح كرد: حوادث رانندگي برون شهري، 87 نفر ، درون شهري 47نفر و جاده هاي روستايي 10نفر از كل فوت شدگان حوادث رانندگي سه ماهه امسال را در برمي گيرند.

عابرین بیشترین فوتی تصادفات رانندگی

عباسی در خصوص تفکیک وضعیت متوفیان تصادفات رانندگی گفت : از تعداد 144 نفر فوتی های تصادفات رانندگی عابرین با 44 فوتی ، موتور سوار با 36 ، راننده با 33 ، سرنشین با 29 و دوچرخه سوار با 2 مورد به ترتیب بیشترین فوتی ها را در بر می گیرد.

مدیر کل پزشكي قانوني استان يادآور شد:  تعداد مصدومان ناشي از حوادث رانندگي در سه ماهه  امسال را سه هزار 840 نفر (2516 مرد و ما بقی زن ) اعلام کرد و افزود این رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش یک درصدي مواجه بوده‌ است

اين مقام اجرايي استان تصريح كرد: از آنجائيكه 60 درصد از فوتي در جاده هاي برون شهري رخ داده است اين مي تواند هشداري براي رانندگان باشد تا با رعايت نکات ايمني از قبيل بستن کمربند ايمني براي رانندگان و سرنشينان  و نيز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در كاهش تصادفات موثر باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :