آخرین عناوین

شنبه 16 مرداد 1395-8:46 کد خبر:29566

کشاورزان مازندرانی و مشکل تامین آب:

کشاورزان مازندرانی بر سر دوراهی چگونگی تأمین آب

با توجه به مشکل تأمین منابع آب، کشاورزان مازندرانی بر سر دو راهی گیر افتاده‌اند و واقعاً نمی‌دانند باید اقدام به چه کاری کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،این روزها کشاورزان در حال برداشت خوشه‌های برنجی هستند که دانه دانه آن را هزار زحمت در خاک نشاندند و باید به فکر کشت دوم باشند.

با توجه به مشکل تأمین منابع آب کشاورزان در دو راهی گیر کردند واقعاً نمی‌دانند باید اقدام به چه کاری کنند، اگر انجام ندهند زمین خالی می‌ماند و در صورت انجام بحث کمبود آب مطرح است که ممکن است به بحث نافرجام بیمه کشیده شود.

* کشاورزانی که منابع آبی مطمئن دارند اقدام به کشت دوم برنج کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، گفت: توصیه ما این است کشاورزانی که منابع آبی مطمئن دارند و در دسترسی به این منابع مشکلی ندارند به کشت دوم اقدام کنند.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه این هماهنگی در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط خوب منابع آبی امسال پیش‌بینی ما این است که امسال کشاورزان بیشتری استقبال کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان در زمینه کشت دوم برنج می‌توانند از آب رودخانه‌ها و کانال‌ها استفاده کنند.

* هیچ‌گونه آبی از سدهای استان در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ، با اعلام اینکه برای کشت دوم برنج هیچ‌گونه آبی از سدهای استان در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به محدودیت حجم ذخیره سدهای استان هر ساله بعد از کشت برنج رهاسازی آب از سدهای استان قطع و برای سال بعدی ذخیره‌سازی می‌شود.

محمدابراهیم یخکشی با بیان اینکه کشاورزان برای کشت دوم می‌توانند از آب بهنگام رودخانه‌ها استفاده کنند، اضافه کرد: کشاورزان برای استفاده از آب‌بندان‌ها باید با امور آب هماهنگی کرده تا با مشکلی روبه‌رو نشویم.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان برای کشت دوم از مصرف آب زیرزمینی پرهیز کنند، گفت: در صورت مشاهده این موارد جلوی افراد گرفته می‌شود.

براساس این گزارش، با توجه به مشکل محدودیت منابع آب در مازندران نیاز است مدیریت مصرف در دستور کار تمام افراد جامعه قرار گیرد تا با مشکلی مواجه نشویم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :