آخرین عناوین

دوشنبه 18 مرداد 1395-9:8 کد خبر:29591

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران :

مازندران در کاهش مرگ و میر رانندگی اول شد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: مازندران با کاهش 41 درصدی تلفات رانندگی، رتبه اول را در کشور کسب کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا،عباسعلی نجفی افزود : بیشترین میزان کاهش تلفات رانندگی در مازندران مربوط به جاده های برون شهری بود که میزان کاهش در مقایسه با بهار سال قبل 42 درصد بوده است .

 وی گفت : این میزان کاهش تلفات رانندگی در مازندران آن هم در فصل بهار در حالیست که این استان در تعطیلات نوروزی امسال میزبان حدود 12 میلیون نفر شب مسافر و گردشگر بود.

جاده های مازندران بر اساس ارزیابی وزارت راه و شهرسازی در تعطیلات نوروزی و عید سعید فطر امسال رتبه دوم را در تردد خودرویی داشتند .

در تعطیلات عید فطر حدود چهار میلیون نفر شب مسافر به مازندران سفر کردند.

نجفی آمار کاهش تلفات در محورهای روستایی مازندران در این مدت حدود 40 درصد اعلام کرد.

طبق گزارش پزشکی قانونی مازندران در سه ماهه بهار سال جاری حدود 144 نفر براثر سوانح رانندگی در استان جان باختند.

** ایمن سازی جاده ها دلیل اصلی کاهش تلفات رانندگی

مدیرراهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران ایمن سازی جاده ها و روان سازی ترافیک را دلیل اصلی کاهش تلفات رانندگی در حدود 10 هزار و 310 کیلومتر محور اصلی وفرعی این استان اعلام کرد.

نجفی ، خط کشی جاده ها ، روکش آسفالت، نصب تابلو و علائم رانندگی، پاکسازی حریم جاده ها و آشکار سازی نقاط حادثه خیز را از فعالیت های حوزه راهداری مازندران برای ایمن سازی جاده ها معرفی کرد.

وی همکاری و همراهی گروه های امداد و نجات، اورژانس 115 و پلیس راه را در محورهای اصلی این خطه شمال کشور در اوج ترافیک سفرها از دیگر دلایل کاهش 41 درصدی تلفات در جاده های مازندران اعلام کرد.

مازندران 10 هزار و 310 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه هزار و 600 کیلومتر از این محورها راههای اصلی هستند. هراز و کندوان از پرترافیک ترین محورهای مازندران محسوب می شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :