آخرین عناوین

پنجشنبه 21 مرداد 1395-11:55 کد خبر:29620

مدیردفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفاشهری مازندران:

پیشرفت در زمینه دسترسی به آب آشامیدنی سالم و پایدار، نیازمند تلاش بیشتر

تامین آب آشامیدنی از اهداف اساسی جوامع می باشد و پیشرفت در زمینه دسترسی به آب سالم و پایدار نیازمند تلاشهای بیشتر است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران،مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفاشهری مازندران درنشست مشترک اعضای کمیته های استانی وشهرستانی ایمنی آب، گفت: پیشرفت در زمینه دسترسی به آب سالم و پایدار نیازمند تلاشهای بیشتراست.

براساس این گزارش، علی معزی در این جلسه،تامین آب آشامیدنی را از اهداف اساسی جوامع دانست و تصریح کرد: با توجه به چالش های زیست محیطی که منابع آبی را تحت تاثیر قرار می دهند، اجرای برنامه مدیریت یکپارچه آب ضروری است.

وی، با تاکید براینکه آب، هدف نهایی توسعه پایدار است، افزود: مدیریت یکپارچه آب ابزارعملی برای تسهیل در ایجاد زیرساخت مهم حوزه آبریز می باشد که مطابق آن مصارف آب در بخشهای کشاورزی، صنایع و شرب بهینه شده و علاوه بر آن، سلامتی بشر ، حفاظت محیط زیست و توانایی کاربری اراضی و رضایت همه ذینفعان در نظر گرفته می شود.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفاشهری مازندران، ضمن اشاره به اینکه اجرای برنامه مدیریت یکپارچه آب نیازمند برنامه های ابتکاری است، تصریح کرد: برنامه ایمنی آب از مهمترین برنامه اجرایی و بر پایه مدیریت رسیک می باشد لذا در اجرای این برنامه حضور مسئولیت های مرتبط با مدیریت کمی و کیفی آب ضرورت دارد.

معزی، به تشریح برنامه ایمنی آب پرداخت و گفت: این برنامه از حوزه آبریز شروع می شود و تا نقطه برداشت آب در منازل ادامه دارد.

وی اظهار داشت: مطابق دستورالعمل اجرایی برنامه ایمنی آب ابتدا از طریق توصیف سیستم تمامی مخاطرات موجود و تهدیداتی که منجر به آلودگی منابع آبی می شود شناسایی شده و سپس با ارزیابی مخاطرات موجود  و پس از اولویت بندی آنها، در گام اول اقدامات کنترلی مورد نیاز به مرحله اجرا گذاشته می شود و در راستای کنترل حفظ  و ارتقای کیفی و وضعیت زیست محیطی حوزه آبریز برنامه ریزی خواهد شد.

گفتنی است در اجرای برنامه ایمنی آب ادارات و سازمانهای جهاد کشاورزی، حفاظت از محیط زیست، مدیریت و برنامه ریزی، صنعت، معدن و تجارت، شرکتهای آب وفاضلاب روستایی ، شهری و آب منطقه ای، توزیع و پخش فراورده های نفتی ، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و شهرداران حضور دارند و متولی اجرای این برنامه نیز وزارت بهداشت می باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :