آخرین عناوین

سه شنبه 26 مرداد 1395-17:24 کد خبر:29629

رئیس اداره محیط زیست بابلسر خبرداد:

رودخانه‌های بابلسر آلوده‌اند

رئیس اداره محیط زیست بابلسر گفت:آلودگی رودخانه‌های بابلسر از معضلات جدی این شهرستان است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، ناصر کیایی اظهار کرد: بابلسر دارای سه رودخانه بابلرود، شازده‌رودخانه و تلار است که تاکنون به خوبی مورد بهره‌ برداری قرار نگرفته است، 80 درصد بیماری‌های جهان ناشی از آب‌های آلوده است و این آب‌ها مشکل نیمی از جمعیت جهان است.

رئیس اداره محیط زیست بابلسر با اشاره به آلودگی رودخانه‌های بابلسر که از معضلات جدی این شهرستان است، گفت: آلودگی معادن از طریق شستشوی شن و ماسه استخراج شده از معادن کوهی، آلودگی فاضلاب شهری به دلیل اجرا نشدن کامل شبکه جمع‌آوری و سیستم تصفیه فاضلاب شهری، آلودگی تخلیه برخی از زباله‌ها توسط مردم به داخل رودخانه‌ها، آلودگی ناشی از هدایت فاضلاب از طریق تانکرهای فاضلاب‌کشی و آلودگی پس‌آب‌های کشاورزی سبب آلودگی رودخانه‌های بابلسر شده است.

کیایی گفت: این آلودگی‌ها موجب بروز بیماری‌هایی مانند حصبه، گوارش و انواع بیماری‌های میکروبی و ویروسی که در نوع خود در بلندمدت سبب مرگ و میر می‌شود، خواهد شد.

وی در توصیه‌ای به مردم و مسئولان جهت رفع این معضل و مشکل بابلسر تصریح کرد: حمایت و مشارکت همه جانبه مردم در جهت حفظ و حراست از محیط زیست، اجرای کامل شبکه جمع‌آوری و سیستم تصفیه فاضلاب در تمامی شهرها و ساخت کارخانه کمپوست برای رفع این مشکلات و آلودگی‌های موجود، کارساز و مهم است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :