آخرین عناوین

دوشنبه 1 شهريور 1395-12:23 کد خبر:30702

رئیس اداره منابع طبیعی چالوس خبر داد:

24 هزار متر از سواحل چالوس در اختیار دولتی‌ها

رئیس اداره منابع طبیعی چالوس گفت: ۲۴ هزار متر از طول ساحل چالوس در تصرف دولتی هاست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، مهرداد خزایی پول در جمع مدیران شهرستان چالوس با اشاره به اینکه رعایت حریم دریا از مصوبات سال های قبل است که باید اجرا می شد، گفت: در سال های قبل بخشی از اراضی ساحلی و حریم دریا مورد تجاوز قرار گرفت که با توجه به پیگیری های مجدانه از سال گذشته، برای  آزاد سازی سواحل و دریا وارد عمل شدیم و این قانون در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا و به خصوص دادستان چالوس برای آزاد سازی سواحل این منطقه دستورات جدی ابلاغ کردند، اظهار کرد: طول اراضی ساحلی حوزه منابع طبیعی چالوس ۱۹ کیلومتر است که ۱۳  کیلومتر آن در چالوس و ۶ کیلومتر در حوزه استحفاظی نوشهر قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی چالوس از آزاد سازی حدود ۱۰ کیلومتر از مجموع 19 کیلومتر از اراضی ساحلی چالوس خبر داد و افزود: تاکنون۶۰ هزار متر از اراضی ساحلی که شامل اعیانات است به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان  آزادسازی شده است.

خزایی پول با اشاره به اینکه  ۲۴ هزار متر از طول ساحل چالوس در تصرف دولتیها است، تصریح کرد: ساحلی که  دارای شن و ماسه باشد فیلتر خوبی در کاهش آلودگی آب دریا هستند.

وی با اشاره به آزادسازی حدود۶۰۰ هزار متر از حریم دریا در حوزه چالوس، خاطرنشان کرد: با حمایت شورای تامین، فرماندار و دادستان چالوس و با هماهنگی های انجام شده بسیاری از کسانی که متصرف بودند، آمادگی خود را جهت آزادسازی حریم دریا اعلام کردند و تاکنون اقدامات خوب و قابل توجهی صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه مردم برای دسترسی مستقیم به دریا دچار مشکلاتی هستند، گفت: راه های عمومی  دسترسی به دریا  باید ۹ متر عرض داشته باشد در حالی که برخی راه ها توسط اشخاص مسدود شده است و این امر موجب بروز مشکلاتی شده است،صدور مالکیت در عرصه های آزاد شده در حریم دریا قابل مالکیت نیست، برخی پرونده ها در مراجع قضایی مشمول زمان شده است که قرار بر این است با کمک دستگاه قضا سریع تر به  نتیجه برسد.   

وی، عدم تجاوز مجدد به این اراضی پس از آزادسازی حریم دریا از نکات مهم برشمرد و گفت:شهرداری ها باید در این زمینه واردعمل شوند و قرار است برای ۱۹۰۰ نفر اشتغال در حریم آزادسازی شده ایجاد شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :