آخرین عناوین

دوشنبه 1 شهريور 1395-18:10 کد خبر:30709

وقتی آب در مازندران هم کیمیا می‎شود:

بحران آبی در مناطق روستایی ساری/ قطعی 24 ساعته آب در روستای ساقندیکلا

کم‌آبی در مناطق مرکز شهرستان ساری در حالی تبدیل به بحران می‎شود که بسیاری از این روستاها در کنار رودخانه و جنگل واقع شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بحث کمبود آب در استان مازندران شاید در نگاه نخست چندان مورد قبول نشود و اصلا این موضوع مورد پذیرش قرار نمی‎گیرد روستاهای در این گزارش مورد بحث است که از کنار آنها رودخانه‌ای می‎گذرد و تا حدودی در وسط جنگل قرار گرفت.

پذیرش موضوع کمبود آب در مناطق مرزی استان مازندران و سمنان تا حدودی قابل قبول است که متولیان استانی با درک این موضوع اقدام به حفر چاه و لوله‌گذاری و ایجاد مجتمع آبرسانی به اذعان خودشان مشکل آب شرب منطقه را حل کردند، به این دلیل کلمه به اذعان مطرح شد که مجتمع آب‌شرب تلمادره ساری درست که چهار سال پیش به بهره‌برداری رسید ولی هنوز آب شرب این مجتمع پس از چهار سال در اختیار مردم قرار نگرفت و مردم در این منطقه با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند.

موضوع این گزارش ما بحث کمبود آب در مناطق مرکز استان مازندران و مربوط به روستاهای است که تنها 20 کیلومتر با شهرستان ساری فاصله دارند.

روستای سقندیکلای مازندران با 180 خانوار در بخش مرکزی شهرستان ساری واقع شد، مدت یک‌سالی است که مردم با کمبود آب شرب مواجه هستند.

کمبود که بماند بیشتر مواقع آب شرب این روستا 180 خانواری قطع است و مردم برای تامین آب با چالش جدی مواجه است، تعدادی از اهالی روستا در تماس با خبرنگار فارس در ساری خواستار انعکاس مشکلات مردمی منطقه شدند.

اگر کلمه بحران برای مشکل مردمی نوشته شود ممکن است مورد انتقاد و اعتراض مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد از نظر آنها فقط قطعی چند ساعته است ولی برای مردمی که ساعت‌ها آب ندارند و پیرزن 70 ساله روستا که برای تامین نیازمندی خویش به ناچار باید ظرف سنگین آب را بلند کند تا بتواند نسبت به تامین آب اقدام کند، بحران است.

در همین ارتباط سید تقی رسولی بخشدار کلیجان‌رستاق ساری اظهار کرد: مشکل آب شرب روستای ساقندیکلا مشکل دیروز و امروز نیست، مردم منطقه 15 سال با کمبود آب شرب مواجه هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای رفع مشکل به صورت کوتاه ‌مدت بنا داریم که بخشی از نیازمندی‌های آب را از روستای شب‌کلا تامین کنیم و در بلند مدت هم احداث منبع ذخیره آب با دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی در برنامه کاری قرار دارد.

بخشدار کلیجان رستاق ساری اضافه کرد: مشکل کمبود آب فقط مربوط به روستای ساقندیکلا نیست در حال حاضر مردم روستاهای پرویج‌آباد، آقامشهد، و ورکی با کمبود آب مواجه هستند که برای تامین آب شرب پرویج آب اعتبار اختصاص پیدا کرد.

وی یادآور شد: تعدادی از مجتمع‌ها نیاز به بهسازی دارد و برخی از پروژه‌ها فرسوده نیاز به تجهیز و نوسازی جدی دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :