آخرین عناوین

شنبه 6 شهريور 1395-9:10 کد خبر:30735

ادعای مدیرکل کار مازندران چقدر صحت دارد؟

کدام شهرستان مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد؟

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این شهرستان پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد و می‌تواند الگویی ایده‌آل برای دیگر شهرستان‌ها باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، کامران اصغری در مراسم افتتاح مرکز کاریابی در جویبار، اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر به مردم استان است و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای این مردم بزرگ باشیم.

وی افزود: دولت در راستای کوچک‌سازی خود به دنبال واگذاری تصدی‌هاست و در همین راستا کاریابی‌ها را تأسیس می‌کند و این واگذاری‌ها قطعاً سبب افزایش بهره‌ وری در جامعه می‌شود و تأکیدات مقام معظم رهبری بر رعایت اصل 44 قانون اساسی و مبحث اقتصاد مقاومتی نیز محقق می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به شرح وظایف کاریابی‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف کاریابی‌ها مشاوره شغلی و هدایت نیروی انسانی است و باید این مهم را براساس دستورالعمل‌ها و قوانین موجود به بهترین نحو انجام دهیم.

این مسؤول ادامه داد: کاریابی‌ها باید ظرفیت شهرستان‌ها را شناسایی کنند تا بتوانند وظایف مربوط به کاریابی را به بهترین نحو برای مردم انجام دهند و این مهم برای ما بسیار اهمیت دارد.

اصغری با تأکید بر اینکه جویبار افتخار استان است، تصریح کرد: این شهرستان پایین‌ترین نرخ بیکاری و بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی را در استان دارد و می‌تواند الگویی ایده‌آل برای دیگر شهرستان‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نرخ بالای مشارکت مردم این منطقه، افتتاح یک مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در این شهرستان امری ضروری است تا بتوانیم با کمک این مهم با ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین مردم گامی دیگر به سوی توسعه این منطقه برداریم.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال مازندران افزود: اگر بخواهیم به توسعه استان کمک کنیم باید روحیه کار جمعی را در استان تقویت کنیم و این مهم در راستای تزریق این فرهنگ در جامعه صورت می‌گیرد.

اصغری با اشاره به افتخارآفرینی بزرگ کشتی‌گیران جویباری برای کشور، بیان کرد: این افراد با کار بزرگشان امید بر دل مردم جامعه تزریق کردند و مردم نیز هیچ‌گاه زحمات آنها را فراموش نمی‌کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت انجام کار مطالعاتی در کاریابی‌ها، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در حوزه کاریابی کار کند فضای بسیاری برای آن وجود دارد و خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه کارجویان اثر اخروی نیز قطعاً دارد.

رضا عبدی افزود: با افزایش تعامل بین کاریابی‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توان بهترین خدمات را به مردم ارائه کرد و توقع ما از کاریابی‌ها ارائه بهترین عملکرد است.

وی ادامه داد: رعایت آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین موجود در این بخش از ضروریات است و باید توسط کاریابی‌ها به بهترین حالت رعایت شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :