آخرین عناوین

يکشنبه 7 شهريور 1395-11:33 کد خبر:30757

مدیرکل ارشاد مازندران بیان کرد:

با هدیه نقدی به خبرنگاران مخالف هستم

مدیرکل ارشاد مازندران گفت:با هدیه نقدی مخالف هستم و این روش اعطای هدیه به خبرنگاران، مناسب فعالان این عرصه نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازتیتر امروز، فرهنگ و هنر همواره نقش کارکردی در میان جامعه داشته و جایی که فرهنگ با برنامه‌ریزی ادغام شده است تحولات بنیادین آن بر چهره جامعه رخ‌نمون کرده و هنرمندان نیز در مسیر مناسب متناسب با ذوق و استعدادخود هنر را در بند آورده تا با نگرشی تازه نوخواهی را در جامعه بگسترانند.

حضور بازیگران، هنرمندان برجسته، اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی و قرآنی با فعالیت‌هایی برگرفته از آداب و رسوم و نگرش اسلامی توانسته است خلق آثار فاخر را به همراه داشته باشد و این حاصل قریحه هنرمندانه ای بوده که در وادی هنر و فرهنگ ارشاد اسلامی را پدید می آورد.

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگویی ساده و صمیمانه شرکت کرد و پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

درباره رویکردهای برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌ها و وظایف ارشاد اسلامی مازندران توضیح دهید؟

ماموریت‌های ارشاد براساس شرح وظایف ارشاد در توسعه فرهنگ و هنر و فعالیت‌های قرآنی، ساماندهی هنرمندان در قالب تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی کردیم.

در بعد توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری نیز ماموریت‌هایی تعریف شده است و در توسعه زیرساخت‌ها توانستیم در بازسازی مجتمع‌ها اقدام و در بازسازی آمفی تئاتر و نگارخانه اقداماتی در حال انجام است.

چه تعداد مجتمع‌های فرهنگی هنری در حال بازسازی هستند تا علاقه‌مندان و جوانان و نوجوانان بتوانند از آن بهره بگیرند؟

در حال بازسازی 18 مجتمع فرهنگی و هنری هستیم و در میاندورود و فریدونکنار مجتمع‌های فرهنگی و هنری را استارت زدیم. در رامسر بعد از یکسال تعطیلی کار را شروع کردیم و امیدواریم تا پایان سال بهره برداری کنیم.

با هماهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای تکمیل تالار مرکزی ساری در حال رایزنی هستیم که این پروژه بزرگ‌ترین تحول سخت افزاری در منطقه ساری است.

پروژه تالار مرکزی در مرکز استان در چه مرحله ای از ساخت قرار دارد و برای تامین اعتبارات چه اقداماتی انجام می‌شود؟

این پروژه در حال حاضر 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 12 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد. تجهیز سالن‌های آمفی تئاتر به نور و صداو سن متحرک از ویژگی‌های تالار مرکزی است و با ایجاد سن متحرک بعد از تالار وحدت دومین تالار کشور خواهد شد.

اگر کمبودهای اعتباری رفع شود می توانیم تجهیزات به روزتری را وارد این تالار کرده و درحال حاضربه دنبال ترمیم اعتبارات حوزه عمرانی هستیم و در یکسال گذشته بودجه عمرانی سه برابر شده است و به 27 میلیارد ریال رسیده است و این مبلغ ناچیزی است در مقابل عمده مجتمع‌های فرهنگی مازندران که فرسوده شده اند.

تالار مرکزی از چه ویژگی‌های دیگر منحصر به فردی برخوردار است؟

تالار مرکزی از سالن ویژه تمرین تئاتر برخوردار خواهد شد تا بازیگران با دغدغه‌های تمرین نمایشنامه خوانی روبرو نشوند و علاوه بر این پیگیر ایجاد نگارخانه در تالار مرکز ی هستیم. برپایی کلاس‌های آموزشی با فضاسازی مناسب نیز از دیگر اقداماتی است که برای تالار مرکزی انجام خواهد شد.

برای ساماندهی فعالیت های قرآنی و فرهنگی هنری در مازندران که نیاز به بازنگری و تصمیم‌سازی مناسب دارد، ارشاد مازندران چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به دنبال زمینه‌سازی در ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری است،در همه شهرستان‌ها انجمن‌های هنرهای تجسمی، نمایش، شعر و ادبیات داستانی،کانون عکس در حال راه اندازی بوده و با توجه به اینکه در آمایش‌های انجام شده تعداد کانون‌های غرب استان به نسبت شرق استان کمتر است در حال توسعه این کانون‌ها هستیم.

در رابطه با برنامه‌های فرهنگی هنری با توجه به فرهنگ بومی مازندران, درصدد تقویت این فرهنگ هستیم و جشنواره لیلم را برگزار کردیم و تلاش داریم حمایت‌ها در جهت حمایت از فرهنگ و هنر محلی باشد.

در جشنواره رضوی نیز بخش ویژه زبان محلی را ایجاد کردیم و برای تولید فیلم در جشنواره وارش توجه به فرهنگ و بوم مازندران وجود دارد،در تجلیل از مفاخر فرهنگی نیز سال گذشته اقدامات مشترک با دانشگاه الهیات و بخش‌های قرآن پژوهی انجام شد.

در زمینه هدیه روز خبرنگار چه تصمیماتی در نظر گرفته خواهد شد؟

با هدیه نقدی مخالف هستم و معتقدم اگر این مبالغ جمع آوری شده بود رسانه‌های استان هم اکنون خانه مطبوعات داشتند و با اهالی رسانه ای استان همفکری می‌کنیم که در این زمینه تصمیم‌گیری اثرگذار داشته باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :