آخرین عناوین

يکشنبه 7 شهريور 1395-12:21 کد خبر:30758

رئیس دانشگاه مازندران بیان کرد:

دولت جرأت حذف یارانه اغنیا را ندارد/ دولت پاسخگو هدررفت پول بیت‌المال باشد

رئیس دانشگاه مازندران گفت:شهید رجایی یارانه به فقرا پرداخت می‌کرد نه به اغنیا ، دولت پاسخگو باشد که چرا پول بیت‌المال را به هدر می‌دهد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، سید خلاق میرنیا در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه که در سالن اجتماعات اداره ارشاد بابلسر برگزار شد، با تبریک به‌مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: بنده از قدیمی‌ترین کارگزاران دولت شهید رجایی هستم و در آن زمان روال منطقی مردم‌دوستی و مهربانی را در اعمال دولت شهید رجایی می‌دیدم، محور، خدمت به مردم بود نه چیز دیگر و دستگیری مظلومان و کمک به مستمندان از مهم‌ترین خصوصیات و ویژگی‌های دولت شهید رجایی بود.

وی با اشاره به سخنان شهید رجایی با بیان اینکه هر جا ظلمی اتفاق می‌افتد مقصر اصلی خود مظلومان هستند، گفت: برای اینکه مظلوم با چاپلوسی و تعریف و تمجید نابجا زمینه ظلم را فراهم می‌کند.

* مسئولیت نباید موجب اشرافی‌گری شود

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه مسئولیت نباید باعث تغییرات در رفتار افراد و اشرافی‌گری شود، افزود: خدمت‌رسانی و روحیه جهادی شهید رجایی باید سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد، خادم و خائن را مردم تشخیص می‌دهند و اگر مردم در این راه مرتکب اشتباه شوند خداوند ناظر بر اعمال است.

میرنیا با بیان اینکه دانشگاه‌ها مراکز توسعه هستند، اضافه کرد: هر جا دانشگاه وجود دارد اطرافش توسعه یافته است و دانشگاه خود به تنهایی توسعه را به همراه دارد، اگر دانشگاهی در منطقه‌ای باشد ولی آن منطقه توسعه‌یافته نباشد یعنی آن دانشگاه نتوانست وظایف خود را به‌درستی انجام دهد.

وی با بیان اینکه ذات دانشگاه توسعه، علم، تحقیق و انتقاد است، خاطرنشان کرد: دانشگاه موجب توسعه جامعه می‌شود.

* بزرگ‌ترین امتیاز بابلسر برای ایجاد منطقه آزاد وجود دانشگاه مازندران است

رئیس دانشگاه مازندران با تأکید به اینکه مدیران درباره منطقه آزاد اختلافات خود را کنار گذاشته و به مصلحت عموم مردم توجه کنند، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین امتیازات شهرستان بابلسر برای ایجاد منطقه آزاد وجود دانشگاه مازندران است که شهرستان‌های دیگر از این قابلیت بی‌بهره هستند.

این مسئول با اشاره به وجود 12 هزار و 500 دانشجو، 360 عضو هیأت علمی و حدود 500 کارمند در دانشگاه مازندران اظهار کرد:وجود این دانشگاه برای شهرستان بابلسر و استان مازندران نعمت بزرگی است که در صورت استفاده درست از ظرفیت‌های آن می‌توانیم به توسعه و رونق اقتصادی و فرهنگی دست یابیم.

میرنیا با بیان اینکه از رؤسای ادارات تقاضا دارم در کنار مسئولان دانشگاه مازندران باشند و این دانشگاه را در رسیدن به اهداف یاری کنند، اظهار کرد: اتاق خلوت خود را به انتقاد از دانشگاه مازندران قرار ندهید، چون این دانشگاه با وجود داشتن ظرفیت بالا زمینه رشد و توسعه شهرستان و استان را فراهم می‌کند.

* وجود پنج دانشمند برتر دنیا در دانشگاه مازندران

وی با بیان اینکه دانشگاه مازندران یکی از ظرفیت‌های خوب در سطح شهرستان بابلسر است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: وجود پنج دانشمند برتر دنیا در این دانشگاه موجب شده دانشگاه مازندران به یک نشان دانشگاهی در کشور تبدیل شود.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه از زمان ورودم تلاش کردیم مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی را برای غیرفارسی‌زبانان دنیا اخذ کنیم، گفت: با اخذ این مجوز سالانه بیش از یک‌هزار دانشجوی غیرفارسی‌زبان از سراسر دنیا وارد دانشگاه مازندران می‌شوند که در حال حاضر این مجوز اخذ و در حال پیگیری اقدامات بعدی هستیم.

* حضور 200 دانشجوی خارجی در دانشگاه مازندران

این مسئول با اعلام اینکه از مهر ماه امسال حدود 200 دانشجوی خارجی وارد این دانشگاه می‌شوند، گفت: این دانشجویان قرار است در این شهر زندگی کنند، پس باید همه مسئولان تلاش کنند زمینه مناسب برای حضور آنها فراهم شود چرا که در صورت مشاهده رفتار نادرست در این شهرستان دانشجویان از دانشگاه مازندران خارج شده و وارد دانشگاهی خارج از استان مازندران می‌شوند.

* مراسم کلنگ‌زنی سه پروژه بزرگ با اعتبار 200 میلیارد ریال

میرنیا با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه مازندران با بیان اینکه به ‌مناسبت هفته دولت سه پروژه بزرگ با اعتبار 200 میلیارد ریال در دانشگاه مازندران کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: تاکنون یک ریال بودجه دولتی برای این پروژه‌ها تخصیص داده نشد اما اینکه چرا اقدام به احداث این پروژه‌ها کردم به خاطر این بود که معتقدم همه کارها با پول حل نمی‌شود، برخی مواقع باید با تدبیر و مدیریت کارها انجام شود.

وی با تأکید به رعایت قانون با بیان اینکه در طول مسئولیتم افراد زیادی را به‌خاطر عدم رعایت قانون اخراج کردم، افزود: همیشه تلاش کردم قانون را رعایت کنم و همیشه فکر کردم قانون بهترین همکار من است.

* خطر پدیده نشست زمین در دشت‌های ایران

میرنیا با اشاره به سند راهبردی مطالعاتی ایران در سال 95 اظهار کرد: در این سند خلأهای راهبردی کشور مشخص شده است و این سند نشان می‌دهد بی‌مسئولیتی و بی‌توجهی مسئولان موجب به‌وجود آمدن خلأیی شده است که از بمب اتم نیز خطرناک‌تر است.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه پدیده نشست زمین در دشت‌های ایران بسیار جدی است، اظهار کرد: بر اساس آمار سند اطلاعاتی مطالعات ایران دشت تهران سالی 32 سانتی‌متر نشست می‌کند.

* وجود 350 هزار چاه غیرمجاز در کشور

وی با اعلام اینکه وزارت نیرو اعلام کرد که 650 هزار چاه کشاورزی در ایران داریم که از این تعداد 300 تا 350 هزار چاه غیرمجاز است، اضافه کرد: این چاه‌های غیرمجاز با پمپاژ و خالی کردن آب موجب خشک شدن و نشست در زمین می‌شوند.

میرنیا با بیان اینکه خشک شدن زمین موجب پوک شدن زمین و نشست می‌شود، تصریح کرد: با وجود چنین شرایطی در کشور دیگر نیاز به حمله نظامی و زلزله نیست و خسارات ناشی از آن از خسارات بمب اتم هم بیشتر است.

* وجود واسطه‌های متعدد و دریافت زیرمیزی موجب عدم اجرای قانون می‌شود

وی با تاکید به جلوگیری از تأسیس و فعالیت چاه‌های غیرمجاز گفت: وجود واسطه‌های متعدد برای جلوگیری از اجرای قانون و در بعضی مواقع دریافت زیرمیزی برخی مسئولان موجب این خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود.

میرنیا با انتقاد به وضعیت توزیع یارانه در کشور گفت: یکی از تأکیدات شهید رجایی این بود که هیچ فقیری در هیچ جای روستا نباید داشته باشیم برای همین در آن زمان به هر فرد نیازمندی 300 تومان یارانه پرداخت می‌کرد.

* دولت جرأت حذف یارانه اغنیا را ندارد

وی افزود: شهید رجایی یارانه به فقرا پرداخت می‌کرد نه اینکه یارانه به اغنیا بپردازد، دولت ما جرأت حذف یارانه اغنیا را ندارد، دولت باید پاسخگو باشد که از جیب چه کسی یارانه می‌بخشد و چرا پول بیت‌المال را به هدر می‌دهد.

* پرداخت یارانه 3500 میلیاردی به اساتید

رئیس دانشگاه مازندران با طرح این سؤال که چرا ماهی 3 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه به اساتید دانشگاه پرداخت می‌شود، اظهار کرد: به شکل شهید رجایی این یارانه را قطع و به فقرا ببخشید.

میرنیا تصریح کرد: چرا میلیاردرها نیز باید یارانه دریافت کنند، چرا دولت جرأت ندارد که این یارانه‌ها را حذف کند، یک مدیر موفق در درجه نخست باید شجاع باشد چون نخستین شرط مدیریت جرأت و بعد شجاعت و صراحت لهجه است.

وی در پایان گفت: اگر مسئولان وظایف خود را به‌درستی انجام دهند آمریکا و امثال آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، آمریکا به امید نفوذی‌ها است که دارد بر ما مسلط می‌شود، نفوذی‌ها کسانی هستند که تخم نفاق، کینه، فساد و اختلاس را در کشور می‌پاشند، اگر قرار است جلوی دشمنان را بگیریم باید به مبارزه با این افراد بپردازیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :