آخرین عناوین

يکشنبه 7 شهريور 1395-13:4 کد خبر:30761

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران:

عدم مدیریت صحیح مصرف سبب ایجاد تنش آبی در مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت:عدم مدیریت صحیح مصرف آب،در چند سال اخیر به ایجاد تنش آب در این استان منجر شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفای شهری مازندران، همزمان با ششمین روزهفته دولت وباحضورمدیرعامل آبفاشهری مازندران،فرماندار وامام جمعه ومسئولان شهرستانی،طرح آبرسانی به شهرهای سیمرغ،جویبار و بابلسر با حفر وتجهیز یک حلقه چاه، انتقال به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش، ذاکری مدیر عامل شرکت در این مراسم با اشاره به کاهش میزان بارندگی و افزایش دمای هوای گفت:مازندران استانی سرسبز است که عدم مدیریت صحیح مصرف آب طی چند سال اخیر به ایجاد تنش آب در این استان منجر شده است.

وی ضمن انتقاد از مصرف بی رویه آب در برخی از اماکن،افزود:بکارگیری شیوه های صحیح مصرف می تواند کشور را از کمبود آب نجات دهد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ادامه داد:آموزش مستمر در ایجاد فرهنگ مصرف نقش موثری دارد.

ذاکری با اشاره به آموزش های همگانی صورت گرفته در خصوص مدیریت مصرف گفت:آموزش شیوه های صحیح مصرف در سطح مدارس و شهرستانها توسط کارشناسان این شرکت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت 5 طرح آبرسانی با اعتبار 61 میلیادر و 250 میلیون ریال در حال بهره برداری است تصریح کرد:با افتتاح و بهره برداری از این طرح ها، 19 هزار و 420 خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند.

فرماندار شهرستان سیمرغ در سخنانی، ضمن بیان اهمیت آب در زندگی و سلامت افراد گفت: تامین آب سالم و توزیع آن ، امری دشورا است.

فرج اله یداله پور، با اشاره به حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث خط انتقال آب در مجمتمع آبرسانی سیمرغ افزود:با اجرای این طرح ها کمبود آب در فصل تابستان و ساعات پیک مصرف مرتفع می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر سیمرغ نیز در این مراسم گفت:به منظور افزایش توان  تامین و مقابله با کمبود آب در پیک مصرف و فصل تابستان، یک حلقه چاه با آبدهی 70 لیتر در ثانیه در مجتمع آبرسانی سیمرغ حفر و تجهیز شد.

محمد کریمی ادامه داد:همزمان با این طرح عملیات احداث خط انتقال آب به طول 70 متر و خط انتقال نیرو و به قدرت 75 کیلو وات به طول 50 متر، اتاقک چاه، محوطه سازی و حصار کشی نیز اجرا شد.

وی، اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح ها در مجتمع آبرسانی سیمرغ را 4 میلیادر و 500 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد:4 هزار و 200 خانوار در شهرهای سیمرغ ،جویبار و بابلسر از طرح های آبرسانی در این مجتمع بهره مند شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :