آخرین عناوین

دوشنبه 8 شهريور 1395-11:46 کد خبر:30773

رئیس شورای بخش چهاردانگه مازندران مطرح کرد:

رنج 9 ساله مردم چهاردانگه مازندران از انتقال زباله ساری

رئیس شورای بخش چهاردانگه گفت: زباله ساری قرار بود تنها 6 ماه به منطقه چهاردانگه حمل شود اما این کار وارد نهمین سال شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، اصغر عالیشاه اظهار کرد: انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مازندران وارد نهمین سال متوالی شد.

وی تصریح کرد: انتقال زباله ساری به منطقه چهاردانگه مازندران مشکلات زیست محیطی زیادی به وجود آورده است و بسیاری از دلسوزان محیط زیست نسبت به سکوت مسئولان محیط زیست در این ارتباط متعجب هستند.

رئیس شورای بخش چهاردانگه مازندران خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی اولیه مقرر شده بود که زباله تنها به مدت 6 ماه به این منطقه منتقل شود ولی این کار وارد نهمین سال متوالی شد.

وی اضافه کرد: شیرابه حاصل از انتقال نامناسب زباله به منطقه چهاردانگه بیش از 140 کیلومتر از مسیر ساری به فولادمحله را نیز آلوده کرد.

عالیشاه یادآور شد: مشکلات زیست‌محیطی تنها مربوط به بخش چهاردانگه و محل دفن زباله نمی‎شود بلکه در سطح وسیعی از محور کوهستانی زیبا ساری به کیاسر و فولادمحله را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی با اعلام اینکه مردم منطقه به شدت از انتقال زباله ساری به این منطقه گلایه دارند، گفت:گلایه‌های مردمی را بارها و بارها به اعضای شورای شهر ساری، فرماندار، نمایندگان مجلس واستاندار مازندران منتقل کرده‌ایم ولی تاکنون اقدام اثرگذاری برای جلوگیری از انتقال زباله انجام نشده است.

رئیس شورای بخش چهاردانگه مازندران اضافه کرد: در گلایه‌ای که به شورای شهر داشتیم به ما اعلام شد که شهرداری وظیفه ساماندهی را برعهده ندارد، ساماندهی زباله برعهده فرمانداری است، اعتراضات شدید مردم را به فرماندار اعلام کردیم و ظاهرا تاکنون اقدام اثرگذاری در این ارتباط انجام نشده است.

وی اضافه کرد: زباله‌های که به این منطقه حمل می‎شود تنها مربوط به شهر ساری نیست، زباله‌های روستاهای اطراف ساری و شهر هولار نیز به این منطقه ارسال می‎شود و این اقدام به نوعی اجحاف در حق مردم محروم چهاردانگه است.

عالیشاه با اعلام اینکه انتقال زباله به صورت مناسب انجام نمی‎شود، گفت: شیرابه‌های زباله در حین انتقال از کامیون در سطح جاده پخش می‎شود و رانندگان حامل زباله دغدغه‌های زیست محیطیی این موضوع را رعایت نمی‏‌کنند.

وی دیگر گلایه مردم این منطقه را زمان نامناسب حمل زباله اعلام کرد و افزود: مقرر شده بود که این ماشین‌ها تنها شب در مسیر تردد کنند ولی هر وقت روز که در مسیر تردد می‎کنیم شاهد رفت و آمد ماشین‌های زباله هستیم.

رئیس شورای بخش چهاردانگه مازندران با اشاره به تصادف‌های بی‌شماری که در مسیر ساری به سمنان در حدفاصل استان مازندران ایجاد می‌شود، یادآور شد: بسیاری از تصادفات به دلیل ریزش زباله در زمان حمل نامناسب و لغزنده شدن جاده در زمان بارندگی حادث می‏‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :