آخرین عناوین

دوشنبه 8 شهريور 1395-17:48 کد خبر:30778

پایگاه خبری پلیس خبر داد:

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

کشف 288 کیلو گرم انواع مواد مخدر/ کشف 7 فقره سرقت داخل خودرو در نور / کشف 2 کیلو تریاک از یک سوداگر مرگ در بابل/ سندرم بازگشت به خانه - تاثير ذهن ناخودآگاه در ازدواج


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس ،مهمترین اخبار ناجای مازندران به شرح ذیل می باشد:

کاهش 22 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران/آموزش نقش موثری در کاهش تصادفات دارد

فرمانده انتظامی استان در ششمین کمیسیون تحول راهور با اشاره به کاهش 22 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در استان ، گفت: آموزش نقش موثری در بهره وری و کاهش تصادفات دارد .

سید محمود میرفیضی با اعلام این خبر افزود: در پنج ماه نخست امسال در مجموع حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری شاهد کاهش 16 درصدی حوادث رانندگی هستیم .

وی تصریح کرد: در همین ارتباط در طول سال جاری کشته شدگان حوادث رانندگی22 درصد کاهش داشته است و عمده ترین علل بروز حوادث رانندگی انحراف به چپ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم اعلام شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران نقش آموزش را در بهره وری و کاهش حوادث رانندگی موثر دانتس و افزود: بی تردید نقش آموزش و اطلاع رسانی در کاهش حوادث رانندگی بسیار مهم است.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت های موجود، گفت: با تجزیه و تحلیل آمار و توجه به وضعیت جغرافیایی و بومی منطقه، می توان حوادث جاده ای و ترافیک را مدیریت کرد.

میرفیضی با تاکید بر حضور هدفمند ماموران پلیس راه و راهور در محورهای مورد نیاز بر تشدید اقدامات کنترلی و اعمال قانون در راستای کاهش حوادث رانندگی تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین بر استفاده از ظرفیت دهیاران در حوزه راه های روستایی تاکید کرد و افزود: بریا نصب تابلوهای هشدار دهنده در محورهای روستایی با تشکیل جلسات هماهنگی با دهیاری ها و تقویت نیروهای گشت پلیس راه در ساعات پرحادثه از بروز حوادث پیشگیری شود.

میرفیضی با اشاره به در پیش بودن روزهای پایانی فصل تابستان و افزایش مسافرت ها در این ایام بر ضرورت تشدید طرح های ترافیکی و انتظامی در محورهای مواصلاتی استان و معابر عمومی درون شهری، تاکید کرد.

 وی افزود: روانسازی ترافیک، برقراری نظم، امنیت، آسایش وآرامش، انضباط اجتماعی و ترافیکی، برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی، برخورد با تخلفات راهور و تخلفات حادثه ساز از جمله ماموریت های پلیس در طرح ویژه تابستان است.

کشف 1 کیلو گرم شیشه و هروئین در شهرستان عباس آباد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از یک کیلوگرم شیشه و هروئین در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر استان با ماموران انتظامی شهرستان عباس آباد خبر داد.

براساس این گزارش،علیرضا ثقفی با اعلام این خبر افزود: در پی  کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع شیشه و هرویین در یکی از شهرستان های غرب استان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهم به موادمخدر پس از شناسایی مخفیگاه این فرد با هماهنگی قضائی، در عملیاتی مشترک با همکاری ماموران انتظامی شهرستان عباس آباد، متهم به موادمخدر را دستگیر کردند. 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی مازندران،گفت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق شدند، بیش از یک کیلوگرم شیشه و هروئین را کشف کنند و یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت  متعلق به متهم را توقیف کردند.

متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 کشف 2کیلو تریاک از یک سوداگر مرگ در بابل

ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان بابل، با شناسایی و دستگیری متهم به موادمخدر بیش از دو کیلو گرم تریاک کشف کردند.

براساس گزارش های رسیده، در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه وتوزیع موادمخدر در شهرستان بابل ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت .

ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ، با استفاده از شگرد های خاص موفق شدند، متهم به مواد مخدر را شناسایی کنند.

براساس این گزارش ، ماموران با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و هماهنگ متهم به موادمخدر را دستگیر کردند و در بازرسی از وی موفق شدند، بیش از دو کیلو تریاک کشف کنند، متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 کشف 7 فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان نور

جانشین فرمانده انتظامي شهرستان  نور، از شناسایی و دستگيري سارقان داخل خودرو و کشف هفت فقره سرقت خبر داد.

بر همین اساس،علی قیصری با اعلام این خبر، اظهار داشت : در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان نور، رسيدگي به موضوع در دستور کار مأموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی، ناتل کنار با در نظر گرفتن جغرافیای جرم و انجام اقدامات گسترده پليسي موفق شدند،یک دستگاه خودرو سواری سمند با دو سرنشین را که در حال سرقت بودند، شناسایی و دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامي شهرستان نور، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو موفق شدند، دو عدد کیف زنانه حاوی گوشی تلفن همراه و مقادیری طلاجات و مدارک شناسایی کشف کنند.

سرگرد قیصری ادامه داد: متهمان به نام های"ذ– د" و"ب – م" از سارقان سابقه دار در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، به هفت فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.

وی گفت: ماموران در ادامه تحقیقات با هماهنگی قضائی در بازرسی از مخفیگاه متهمان که ویلایی روستایی در ارتفاعات شهر رویان بود، موفق شدند، اموال مسروقه از قبیل لب تاب ، گوشی تلفن همراه و ... را کشف کنند.

متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 کشف 288 کیلو گرم انواع مواد مخدر در مازندران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان از کشف بیش از 288 کیلوگرم انواع موادمخدر در مردادماه سال جاری خبر داد.

علی رضا ثقفی، با اعلام این خبر افزود: در راستای مقابله بی امان با قاچاقچیان وخرده فروشان موادمخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان، اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری متهمان به موادمخدر در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این ارتباط ماموران با انجام چندین مرحله عملیات پلیسی در مردادماه سال جاری موفق به شناسایی و دستگیری تعداد زیادی از خرده فروشان و تهیه وتوزیع کنندگان مواد مخدر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران از کشف بیش از 288 کیلو گرم انواع موادمخدر خبر داد و افزود: میزان کشفیات موادمخدر در مردادماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 124 درصد افزایش داشته است .

ثقفی با هشدار به خانواده ها و شهروندان به آنان توصیه کرد: مراقب فرزندان خود باشند تا در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر، به نقش رسانه های جمعی در این ارتباط اشاره کرد وافزود: تهیه وتولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی با محتوی آموزشی نقش بسزایی در افزایش آگاهی بخشی به شهروندان دارد .  

سندرم بازگشت به خانه -تاثير ذهن ناخودآگاه در ازدواج

بازگشت به شبيه يک غريزه اساسي است که به زندگيمان در اين دنياي گيج کننده و دائماً درحال تغيير ، يک حس استمرار و ايمني مي دهد.

انسان ها به شبيه خود جذب مي شوند ، ما دوست داريم هر شب در سمت مشخصي از رختخوابمان بخوابيم يا در محل کار ، ماشين مان را در همان جاي هميشگي پارک کنيم،يا تعطيلات مان را در همان جايي که هميشه براي تعطيلات مي رفتيم ، بگذرانيم.

بازگشت به شبيه يک غريزه اساسي است که به زندگيمان در اين دنياي گيج کننده و دائماً درحال تغيير ، يک حس استمرار و ايمني مي دهد،متأسفانه اين غريزه ممکن است ، به ضرر ما به کار بيافتد .

ما غالباً درجستجوي موقعيت هاي احساسي مشابه آن چه در کودکي داشته ايم ، هستيم،صرف نظر از اين که آن تجربيات مثبت يا منفي بوده اند .

من اين انگاره يا الگو را سندرم « بازگشت به خانه » مي نامم،سندرم بازگشت به خانه چنين عمل مي کند:

وقتي بچه کوچکي بوديد ،خانه تان منبع اصلي عشق و ايمني بود ، حتي اگر پر از خشونت و يا هرج و مرج بود ، هنوز هم خانه بود .جايي که شکم تان سير مي شد ، جايي براي خوابيدن داشتيد و به نوعي توجه دريافت مي کرديد، بنابراين عشق در ذهن شما ، خانه را تداعي مي کند، به عبارتي ، اين دو در ذهن شما به هم مربوط هستند .

همچنين بر اساس تجربيات ديگرتان ، خانه نيز به نوبه خود ، ساير ويژگي هاي ديگر را در ذهنتان تداعي مي کند ،به عنوان مثال ، اگر پدر و مادرتان مرتب دعوا مي کردند ، شما در ذهن خود اين معادله را خواهيد ساخت که : خانه =هرج و مرج .

اگربه شما محبت و توجه زيادي نشان داده نمي شد، ممکن است معادله شما چيزي نظير اين مي شد: خانه = تنهايي .

اگر يکي از والدين شما آزار دهنده بود ، ممکن بود به اين فرم تغيير يابد :خانه = ترس .

چيزي را که از رياضيات پايه در مدرسه ياد گرفته ايد ، هنوز به ياد داريد ؟

A=C آن گاه B=C وA=B اگربياييد همين اصل را در به تصويرکشيدن سندرم بازگشت به خانه به کار ببريم .

ـ اگر عشق = خانه و خانه = هرج و مرج ، پس ـ آن گاه عشق = هرج و مرج

ـ اگر عشق = خانه و خانه = تنهايي ، پس ـ عشق = تنهايي

ـ اگر عشق = خانه و خانه = ترس ، پس ـ عشق = ترس

ذهن شما هرگونه تداعي معاني را که شما از خانه داريد ، برابر با عشق گرفته و اين طور نتيجه مي گيرد که عشق نيز بايد چنين احساسي باشد .

اگر خانه براي شما به معناي احساس هرج و مرج بود، آنگاه ممکن است اشخاص بي ثباتي را جستجو کنيد تا شما را در خلق يک رابطه ي دراماتيک و پر هرج و مرج کمک کنند ،اگر خانه به معناي تنهايي بود ، ممکن است کسي را پيدا کنيد که به شما عشق ، محبت و توجه کافي ندهد تا اين که بتوانيد مجداً در خود احساس تنهايي توليد کنيد .

 اگر خانه به معناي ترس بود ، ممکن است جذب کسي شويد که تماماً از شما انتقاد کند و شما را تهديد کند که ترک تان خواهد کرد و يا کاري کند تا اين که هميشه در ترس به سر بريد، شما ناخودآگاه ، چيزي را انتخاب مي کنيد که برايتان آشنا است : شما به خانه بر مي گرديد.

پر واضح است که همگي ما تداعي معني هاي مثبتي نيز به خانه داريم که در زندگي بزرگسالي خود ، به دنبال توليد مجدد آن ها خواهيم بود ، اگر چه استنباط من اين است که تداعي معني هايي که بيش از بقيه دردناک بودند ، بيشترين زحمت و گرفتاري را توليد خواهند کرد ، چرا که اين پديده ناخودآگاه است.

 به عبارت ديگر اگر شما در خانه اي بزرگ شده ايد که والدين تان به يکديگر عشق و محبت زيادي ابراز مي کردند ، اما از يکديگر انتقاد نيز مي کردند ، ممکن است خودآگاه به شخصي بسيار مهربان و ناخودآگاه به شخصي بسيار انتقادگر ، علاقه مند شويد .

ماريا حاجي آقازاده-کارشناس ارشد روانشناسي مرکز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان مازندران

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :