آخرین عناوین

پنجشنبه 11 شهريور 1395-9:40 کد خبر:30816

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران خبر داد:

وداع با ثبت سنتی در دفاتر اسناد رسمی استان مازندران

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: از تاریخ 95/6/10 ثبت در دفاتر سنتی دفترخانه ها همزمان با سراسر کشور در استان نیزحذف شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازروابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک، مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با اجرایی شدن شیوه نامه بهره برداری از دفتر الکترونیک سردفتر اسناد رسمی در تاریخ95/6/10 ثبت در دفاتر سنتی دفترخانه ها همزمان با سراسر کشور در استان مازندران نیزحذف شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با اعلام این خبر افزود در اجرای ماده 7 قانون جامع حدنگار(کاداستر) کشور مصوب 93/11/29 و مواد 5 و11 آئین نامه اجرائی این قانون مصوب  95/1/22 مبنی بر ایجاد دفاتر الکترونیک موضوع قانون ثبت اسناد و املاک و قانون دفاتر اسناد رسمی ، با توجه به ایجاد زیر ساخت و نرم افزارهای مورد نیاز و فراهم شدن زمینه راه اندازی و بهره برداری از دفتر ثبت اسناد به صورت الکترونیک در کلیه دفاتر اسناد رسمی کشور ، بهره برداری از دفتر الکترونیک سردفتر در استان مازندران نیزاجرائی شد.

بهادر، خاطرنشان کرد ثبت خدمات تبعی مربوط به اسنادی که قبلا در دفتر دست نویس به ثبت می رسیدو سایر مواردی که درج آن در ستون ملاحظات دفتر ضروری است ، از این پس فقط در دفتر الکترونیک سردفتر ثبت میشود .

برپایه این گزارش، در اولین روز اجرایی شدن این شیوه نامه بازرسان اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران با حضور در دفاتر اسناد رسمی ضمن کنترل انسداد آخرین سند ثبت شده در دفاتر جاری و سنتی بر اجرای صحیح شیوه نامه دفترالکترونیک دردفاترنظارت کردند .

لازم به ذکر است در روز اول اجرای این طرح براساس اطلاعات واصله تقریبا 1700سندالکترونیک در 338 دفتر اسناد رسمی فعال استان به ثبت رسیده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :