آخرین عناوین

شنبه 13 شهريور 1395-9:19 کد خبر:30832

احتمال بی‌آبی تا یکشنبه در فریدونکنار:

تراوش آب سیاه از شیر منازل

احتمال بی‌آبی تا روز یک‌شنبه برای شهروندان فریدونکناری مهم‌ترین پیامد طوفان بوده و آب شربی که از شیر منازل خارج می‌شود متمایل به قهوه‌ای و در بعضی موارد تا سیاه است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،وزش تند باد، بارش شدید باران و طوفان شب جمعه در فریدونکنار هرچند خسارات جدی به دنبال نداشت اما موجبات قطع آب شرب شهروندان ساحل‌نشین فریدونکنار را فراهم آورد.

آب شرب فریدونکناری‌ها از ظهر روز جمعه در پی ایجاد نواقص جدی و آسیب شدید تاسیسات زیربنایی برق چاه‌های آبرسانی این شهرستان در شهرستان آمل قطع شده است.

قطع آب شرب فریدونکناری‌ها را حسابی کلافه کرده و مسافران که تاب این وضعیت را نداشتند نیز کم کم در حال ترک فریدونکنار هستند.

اوضاع در روستاهای بخش‌های مرکزی و دهفری فریدونکنار نیز خیلی نامناسب است اما از وضعیت اسفناک شهر کمی بهتر به نظر می‌رسد و کار به جایی رسیده که برخی مدیران در گوشی به دوستان و اقوام شهرنشین خود پیشنهاد می‌دهند دست‌کم برای 24 ساعت آینده در یکی از روستاهای اطراف و منازل دوستان یا خویشاوندان خود ساکن شوند.

مشکل قطعی آب در فریدونکنار به نظر خیلی جدی است و این موضوع تا جایی پیش رفته که مردم برای تامین آب برای استفاده نیازهای اولیه خود به درب مساجد و اماکن عمومی دارای چاه آب روی آورده اند.

البته فروش آب معدنی با نرخ مصوب در بسیاری از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها رونق دارد اما گزارش‌هایی نیز مبنی بر احتمال احتکار آب معدنی در سطح شهر به گوش می‌رسد که این مسئله در فضاهای مجازی نیز دست به دست می‌شود.

البته هنوز تعدادی از منازل مسکونی در فریدونکنار آب دارند اما آب شربی که از شیرآلات برخی منازل خارج می‌شود با درصد بسیار بالایی گل و خاک همراه است و رنگی کدر و متمایل به قهوه‌ای و در بعضی موارد تا سیاه دارد.

 حالا که قطعی آب به مرز بیش از 12 ساعت رسیده در بعضی از مناطق امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار با هماهنگی‌های انجام شده از طرف استان با تانکر به مردم این شهر ساحلی و توریستی آبرسانی می‌کند.

در کوچه‌ها و معابر فریدونکنار بسیاری از مردم سطل و پیمانه به دست دنبال منازلی هستند که چاه آب شرب دارند و البته همکاری شهروندان با همسایگان و شهروندان دیگر مطلوب است و مردم به همدیگر کمک می‌کنند.

در این میان تعدادی از خانواده ها نیز با شنیدن زمزمه احتمال قطعی آب شرب فریدونکنار تا روز یکشنبه به خرید عمده بطری‌های آب معدنی روی آوردند که نکته قابل توجه عرضه آب معدنی‌های بی‌نام و نشان است که تاکنون کمتر دیده می‌شدند و یا نام تجاری برند و معروفی ندارند و پیش از این مورد استقبال مردم نبودند اما در وضعیت فعلی مردم چاره دیگری برای خود نمی‌بینند.

مسئولان شهرستان با جدیت پیگیر رفع موانع موجود و تسهیل در روند امدادرسانی و حل مشکلات تاسیسات زیربنایی برای آبرسانی به مردم فریدونکنار را دارند و در همین راستا جلسات ستاد بحران در فرمانداری با ریاست حسین منفردی فرماندار فریدونکنار تشکیل شده و وی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی را به حالت آماده‌باش و موظف به خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در وضعیت کنونی در آورده است.

براساس این گزارش، هرچند این اقدامات عملی و پیگیری‌های مجدانه مورد تحسین و قوت قلب مردم قرار گرفته اما انتظار می‌رود همه مدیران دستگاه‌ها با جدیت و دقت در برنامه‌ریزی و اقدامات خود حلاوت استفاده عمومی و رایج از آب شرب را برای مردم فریدونکنار تسهیل کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :