آخرین عناوین

يکشنبه 14 شهريور 1395-10:13 کد خبر:30848

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس:

بندر امیرآباد تنها گزینه مناسب برای تبدیل شدن به منطقه آزاد

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر جایی به جز بندر امیرآباد منطقه آزاد شود به سمت از بین رفتن تولیدات استان پیش می‌رود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، علی‌محمد شاعری در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و هم‌گرایی بین مسئولان استانی اظهار کرد: اعتقادم بر این است اگر بخواهیم مازندران را به خوبی اداره کنیم ظرفیت‌های فراوانی برای اداره کردن اقتصاد استان وجود دارد.

وی با انتقاد از اینکه تالاب بین‌المللی میانکاله در حال خشک شدن است و فاجعه زیست‌محیطی هم در راه است، افزود:باید نگاه عالمانه و درستی برای حل مسائل استان داشته باشیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه استان متوازن نیست و اوج بی‌عدالتی را در استان شاهد هستیم، ادامه داد: نرخ بیکاری در شرق استان 18 درصد، آمل 7 درصد و بابل 9 درصد است که تفاوت 2.5 برابری شرق با سایر نقاط استان نشان‌دهنده این است توسعه در استان متوازن نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در طول دوره کاری خود توسعه متوازن را در دستور کار قرار دادم و تلاشم بر این است کارها بر مبنای روحیه جهادی انجام شود و همه دستگاه‌های اجرایی هم باید جسارت لازم را برای انجام امور محوله خود داشته باشند.

شاعری تصریح کرد: جنگل، دریا، اراضی کشاورزی، باغ‌ها، ظرفیت‌های تجاری و گردشگری از عوامل اصلی و حیاتی برای توسعه استان است که می‌توان از آن برای اداره بهتر استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه 100 هزار تن آبزی در استان صید می‌شود که 97 هزار تن آن آبزیان پرورشی و تنها 3 هزار تن آن دریایی است، خاطرنشان کرد: میزان کم صید آبزیان دریایی به این معنی است که تمام ذخایر دریا یا مهاجرت کرده و یا از بین رفته‌اند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت منابع آبی در شرق استان بحرانی است و باید فکری برای این معضل و اراضی شوری که منطقه را فرا گرفته است، کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی 50 سال گذشته یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل از بین رفت و اگر این روند ادامه داشته باشد یقیناً تا 20 سال آینده جنگلی وجود نخواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه در دهه 70، 2 میلیون و 500 هزار متر‌ مکعب از جنگل‌ها بهره‌برداری شد، اضافه کرد:جنگل به‌عنوان سرمایه و پشتوانه توسعه باید حفظ شود.

شاعری درباره ایجاد منطقه آزاد گفت:هر منطقه‌ آزادی که زیرساخت آن آماده باشد صادرات‌محور می‌شود و منطقه‌ای که زیرساخت آن آماده نیست تبدیل به منطقه واردات‌محور می‌شود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های بندر امیرآباد برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری مهیا است و می‌تواند به‌عنوان کانون صادرات محور مطرح باشد و هر جایی غیر از بندر امیرآباد منطقه آزاد شود به سمت از بین رفتن تولیدات استان پیش می‌رود و این بندر سومین بندری است که از نظر زیرساخت آماده برای توسعه صادرات است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توانیم با چانه‌زنی و رفاقت‌بازی استان را به جایگاه واقعی آن برسانیم، گفت: با همفکری و وحدت می‌توانیم برای رسیدن به مسائل توسعه‌ای استان گام برداریم و در این زمینه باید از برنامه‌های راهبردی به برنامه‌های اجرایی برسیم.

شاعری اضافه کرد:چیدمان نقش‌آفرینان توسعه استان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مدیریت شود و  این سازمان باید نگاه آمایشی به مسایل داشته باشد و با اظهار‌نظر منطقی استان را تکان دهد.

وی خاطرنشان کرد:شرق استان در هر شاخصی که ضعیف است باید به میانگین برسد و بر اساس شاخص عادلانه تصمیم‌گیری شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :