آخرین عناوین

يکشنبه 14 شهريور 1395-11:38 کد خبر:30854

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

وضعیت صنعت مازندران؛ رازی که مسئولان فاش نمی‌کنند

وضعیت صنعت مازندران تبدیل به راز سربه‌ مُهری شده که مسئولان فعلا ترجیح می‌دهند آن را فاش نکنند.


خزرتیترخبر: در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان مازندران بود که عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با وجود عادی جلوه دادن اوضاع صنعت در استان توسط متولیان این بخش، از اوضاع نامناسب فعالیت صنعتی و تولیدکنندگان گلایه کرد.

* دستور استاندار برای بررسی دقیق

این گلایه مورد انتقاد استاندار مازندران قرار گرفت و آمار و ارقامی‌ را که مهاجر مطرح کرد، نپذیرفت.

ربیع فلاح پیشنهاد داد که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و نماینده استانداری به‌ صورت ویژه اطلاعات دقیقی از وضعیت شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی استان را پس از بررسی دقیق استخراج کنند.

* گله‌گذاری مجدد

در جلسه ستاد تسهیل مازندران نیز که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری مازندران برگزار شد، باز هم مهاجر از وضعیت صنعت در استان مازندران گلایه کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در این جلسه چندان فرصت اظهار نظر درباره وضعیت واحدهای تولیدی استان پیدا نکرد ولی در لابه‌لای صحبت‌ها به مشکلاتی که در حوزه تولید وجود داشت اشاره کرد که به ظاهر حق مطلب در ارتباط با وضعیت واحدهای تولیدی استان ادا نشد.

* برگزاری جلسه دوم با یک هفته تأخیر

بررسی دقیق وضعیت واحدهای تولیدی استان مازندران موکول شده بود به جلسه بعدی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که مقرر شد بررسی نهایی در این جلسه مطرح شود.

اما جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در زمانی که اتاق بازرگانی زمان آن را تعیین کرده بود لغو و با یک هفته تأخیر برگزار شد.

در این کارگروه مهاجر قصد داشت درباره نتایج بررسی انجام شده گزارش ارائه کند که با توصیه استاندار این بخش از دستور جلسه لغو شد.

* کسی حاضر به شفاف‌سازی نیست

نتایج این بررسی در اختیار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران قرار دارد و تاکنون این آمار به ‌صورت رسمی و شفاف اعلام نشده است.

دیگر ارگان‌هایی که در این حیطه مسؤولیت داشتند هم حاضر به ارائه گزارش نیستند.

به‌عنوان نمونه سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در نشست خبری در ارتباط با نتایج بررسی انجام‌شده چهارجانبه گفت که در این زمینه مسئولیت ندارد، متولی آمار درباره واحدهای تولیدی استان سازمان صنعت، معدن و تجارت است و شرکت شهرک‌های صنعتی متولی تأمین زیرساخت‌ها در شهرک است.

* تأیید تلویحی آمار اولیه

مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در آخرین پیگیری خبرنگار فارس در ارتباط با نتایج بررسی شده، گفت در موعد مقرر در این ارتباط صحبت می‎کند ولی به‌ صورت تلویحی گفته بود که آمار اولیه ارائه‌ شده درباره وضعیت واحدهای تولیدی مازندران که در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه کرده بود، چندان تغییر نکرده است.

براساس این گزارش، مهاجر در نخستین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی مازندران، گفته بود از مجموع واحدهای صنعتی مستقر در 28 شهرک صنعتی استان مازندران 803 واحد غیرفعال و 849 واحد فعال و بقیه نیز نیمه‌فعال هستند.

ذکر این نکته ضروری است که با اقدامات دولت در ستاد تسهیل ممکن است برخی از واحدهایی که با مشکل نقدینگی مواجه بودند در حال حاضر فعالیت آنها از سر گرفته شود که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در نشست خبری با خبرنگاران از بهرمندی 50 واحد تولیدی از اعتبارات ستاد تسهیل خبر داده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :