آخرین عناوین

يکشنبه 14 شهريور 1395-12:10 کد خبر:30856

شکافی که پیش‌بینی می‌شد:

رای معنادار اعضای شورای شهر در انتخاب رئیس در فریدونکنار

در آخرین انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر فریدونکنار اتفاق افتاد، که نشان می‌دهد در طول یک سال آینده شورای اسلامی آبستن تحولات متفاوتی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بصیرنیوز، در طول روزهای گذشته در تمامی استان‌ها و شهرهای کشور انتخابات هیئت رئیسه شوراهای اسلامی برگزار شده است، با توجه به سال پایانی این دوره از شوراها این انتخابات اهمیت فراوانی داشته و به نوعی نشان‌دهنده جهت‌گیری‌های درون شورا و هدایت آن برای ارائه گزارش عملکرد شوراها در سال پایانی خود است.

این امر در شهر فریدونکنار هم صورت پذیرفته و انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد، در این انتخابات تمامی اعضا در جایگاه پیشین خود ابقا شده و در سال پایانی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند نکته بسیار مهم در این انتخابات رای متفاوت رئیس شورای اسلامی شهر فریدونکنار بوده است.

سیدحسین میرمرادی که پیش از این به مدت سه سال ریاست شورا را با تمامی آرا برعهده داشت، در این انتخابات با دو رای سفید مواجه شد که نشان دهنده جبهه‌گیری جدید در شورای اسلامی شهر فریدونکنار است.

میرمرادی تا پیش از این به عنوان ریش سفید اعضای شورا محسوب می‌شد و تمامی اعضا هم در برابر وی برای کسب ریاست شورا هیچ‌گونه رقابتی انجام نمی‌دادند و تلاش می‌کردند با دادن بیشترین آرا به وی وحدت و انسجام خود را نشان دهند.

اما در آخرین انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر فریدونکنار اتفاق دیگری افتاد که نشان می‌دهد در طول یک سال آینده شورای اسلامی آبستن تحولات متفاوتی است، این تحولات از ماه‌های گذشته از سوی بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر آغاز شده که نشان دهنده نارضایتی طیف وسیعی از مردم به این عضو شورا است و این افراد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی سعی در بازتاب دادن فعالیت‌های خود در درون شورا برای ارائه خدمت به مردم داشتند.

همچنین بعضی دیگر از اعضا با برگزاری جشن‌ها و میتینگ‌های ورزشی و فرهنگی سعی در برجسته کردن نقش خود در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر داشتند و به نوعی کلید تبلیغات برای کاندیداتوری خود در دوره بعدی شورا ها را آغاز کردند، این امر با اعلام اسامی افراد مختلفی که  در فضای مجازی انتشار یافته و خود را برای انتخابات بعدی آماده کردند تشدید شده است.

آنچه مشخص است اعضای فعلی شورای اسلامی در سال پایانی مسئولیت وحدت و همدلی خود را حفظ کرده و برای انجام خدمت به مردم شهر فریدونکنار از هیچ کوششی دریغ نکند و اجازه ندهند فضای انتخابات بر روی کار آنها تاثیر گذاشته و به سمت فعالیت های نمایشی و تبلیغی سوق پیدا کنند.

از سایر کاندیداهایی که قصد ورود به این عرصه را دارند نیز انتظار می رود تا اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و از تخریب، توهین و انجام تبلیغات پیش از موعد خودداری کنند تا خدایی نکرده شهر دچار التهابات سیاسی و اجتماعی نشود.

همچنین باید این موضوع را نیز کاندیداهای احتمالی مدنظر قرار دهند که ورود زود هنگام آنها به جریان انتخابات موجب می‌شود شورا نیز به طور ناخودآگاه وارد این بازی شوند و خدمات سال پایانی شورای شهر به مردم با کندی صورت بگیرد و در ای میان مردم ضرر می‌بینند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :