آخرین عناوین

يکشنبه 14 شهريور 1395-19:3 کد خبر:30859

معاون آبفاشهری مازندران خبر داد:

تمامی منابع تامین آب از شب گذشته وارد مدار بهره برداری شد

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران گفت: ازساعت 21 شب گذشته تمامی چاه های تامین کننده آب  شرب، وارد مدار بهره برداری شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازشرکت آبفاشهری مازندران، محمدرضا محمودی، با بیان اینکه قطع برق ناشی از توفان منجر به افت فشار و یا قطع آب  در برخی از شهرهای استان شد، افزود: با همکاری کارکنان توزیع برق و به کارگیری دیزل ژنراتور در برخی از چاه ها و تعمیر تاسیسات آبرسانی، تمامی چاه های تامین کننده آب فعال و وارد مدار بهره برداری شدند.

وی، ضمن اشاره به اینکه طی دو روز اخیر مخازن و شبکه های توزیع از آب خالی شده است، تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف ، تامین فشار لازم و ذخیره آب در مخازن نیاز به زمان داشته و برای شهرهای مختلف این زمان متفاوت می باشد.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه منابع تامین آب به شرایط قبل بحران بازگشتند، افزود: در شهرهای ساحلی ویژه بابلسر و فریدونکنار که عمدتا در فصل تابستان با افت فشار و یا کمبود آب مواجه اند، 4 الی 5 روز زمان لازم است تا شرایط به حالت عادی برگردد لذا از مشترکین گرامی تقاضا می شود با اعمال مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری، در برقراری جریان مجدد آب در این نقاط ما را یاری رسانند.

محمودی، ادامه داد: در برخی از شهرها احتمال کدورت آب ناشی از فشار و تزریق فوری به شبکه وجود دارد که برای رفع آن عملیات شست  وشوی شبکه انجام می شود.

وی تصریح کرد: تقاضا می شود نسبت به اتمام عملیات شست  وشوی شبکه  و ایجاد جریان مجدد آب در شبکه های توزیع شکیبا باشند.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، ادامه داد: در ساعات اولیه توفان، یک میلیون و 200هزار مشترک در برخی از نقاط شهرهای نور و رویان، فریدونکنار، بابل، بابلسر، امیرکلا، قائمشهر، سیمرغ، جویبار و... تحت تاثیر کمبود ویا افت فشارآب ناشی از قطع برق چاه های آب قرار گرفتند .

وی، با بیان اینکه 120 حلقه چاه در محدوده بحران قرار داشت، افزود:  75 حلقه چاه با قطع خطوط برق از مدار بهره برداری خارج شد و 15 حلقه چاه با ظرفیت 560 لیتر در ثانیه از طریق دیزل ژنراتور فعال شدکه با تلاش  وهمکاری کارکنان توزیع برق و آبفاشهری مازندران تا ساعت 21 شب گذشته برق تمامی چاه های آب وصل و چاه های تامین کننده وارد مدار بهره برداری شد.

محمودی، تصریح کرد: در شهرهایی که با افت فشار ویا کمبود آب مواجه بودند نیز از طریق تانکرهای سیار آبرسانی شد.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، از تحمل و همکاری مشترکین قدردانی کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :