آخرین عناوین

دوشنبه 15 شهريور 1395-9:59 کد خبر:30863

عضو مجمع نمایندگان مازندران:

کارخانه زباله‌سوز در غرب مازندران احداث شود

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به هزینه ماهانه ۱۷۰ میلیون تومانی دفع زباله به شهرهای همجوار، ساخت کارخانه زباله‌سوز را ضروری دانست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، علی اسماعیلی در نشست با فرمانداران، بخشداران و شهرداران دو شهرستان نور و محمودآباد برای رسیدگی بر زباله این شهرستان‌ها، اظهار داشت: شهرستان‌های نور و محمودآباد به لحاظ مزایای ساحل دریا از موقعیت بالایی برای درآمدزایی جذب توریست برای استان مازندران محسوب می‌شود.

وی با تاکید براینکه امروزه متاسفانه یکی از معضل اصلی این دو شهرستان دپو و دفع زباله است که باید به طور جدی بر این موضوع ورود پیدا کرد، تصریح کرد: با وجود سواحل زیبای خزر و جذب مسافران و گردشگران بی‌شمار برخلاف منبعی برای درآمدزایی عاملی بر جایگاه دپوی زباله در استان شده است.

اسماعیلی با اعلام اینکه مشکل بحران‌ساز زباله، پسماند در شهرستان‌های نور و محمودآباد  باید هرچه زودتر با مشورت و توافق جمعی، ساماندهی و رفع شود، گفت: به منظور رفع مشکل این معضل باید با ایجاد تعامل، گامی برای توسعه پایدار این دو شهرستان برداشته شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بیان اینکه هرساله 40 تا 45 هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود در حالی‌که سرانه تولید برای هر نفر 900 گرم است، بیان کرد: با توجه به اینکه سرانه زباله نور و محمودآباد به عنوان مناطق  توریست‌پذیر، گاهی به چند برابر این مقدار نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: شهرداری محمودآباد ماهانه 170 میلیون تومان جهت دفع زباله به شهرداری آمل می‌پردازد و این مهم ضرورت احداث کارخانه زباله سوز در این منطقه را نشان می‌دهد.

اسماعیلی بهترین و  موثرترین راه رفع این معضل را سوزاندن زباله و تبدیل آن به  برق  و انرژی عنوان کرد و گفت: چندی پیش با هماهنگی‌هایی که با معاونت شهرداری تهران صورت گرفته شد از کارخانه زباله سوز کهریزک تهران بازدید به عمل آوردیم.

دبیر کمیسیون اقتصاد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تعامل فرمانداران، شهرداران و شوراهای این دو شهرستان می‌توان به ایجاد و احداث چنین کارخانه زباله‌سوزی برای رسیدن به توسعه پایدار خط تولید برق و انرژی دست زد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :