آخرین عناوین

دوشنبه 26 خرداد 1393-13:40 کد خبر:313

فرامرز درخشنده

رنج بیکاری جوانان مازندرانی؛ زجری که ادامه خواهد داشت

اکنون در هر خانواده مازندرانی دونفر جوان بیکار داریم در حالی که....


خزرخبر-نماینده محترم ساری و میاندرود در مراسم بهره برداری از یک طرح فرهنگی ورزشی در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران مطلبی تامل برانگیز و در عین حال نگران کننده اعلام کرده است. او گفته اکنون در هر خانواده مازندرانی دونفر جوان بیکار داریم در حالی که بسیاری از کارخانه ها ی فعال با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنند و طرح های بی شماری به خاطر نبود اعتبارلازم در حال خاک خوردن هستند؟!

چندروز پیش دوستی که در خانه ملت تردد می کند به نقل از نماینده ای می گفت که در حوزه انتخابیه اش جوانان بسیاری به دفترش مراجعه و تقاضای کار دارند. برخی از آنان به این نماینده گفته اند که بیشتر اوقات افکار ناجوری به ذهنشان می زند و یکی از آنها می تواند خودکشی باشد تا شاید بیش ازاین سربار خانواده نباشند؟!

رفته بودم به ملاقات یکی از مدیرانی که بیش از سی سال سابقه مدیریت در بخش صنعت دارد و الان واحدی در اختیار دارد که بالغ بر 150 نفر در آن شاغل هستند و طرح توسعه ای در در دست اجرا دارد که احتمالاً همین تعداد را شاغل خواهد کرد و اگر کمکش کنند تا طرح هایش به ثمر بنیشند او توان دارد که زمینه اشتغال حدود دو هزار نفر را فراهم سازد!! بله در همین شرایط سخت ایشان می توانند برای دو هزار نفر شغل ایجاد کنند ؛ نه شعار است و نه رند بازی! او سه دهه زحمت کشیده و سرمایه ای جمع کرده که می خواهد فرزندان این کشور را سروسامانی دهد و در مسیر خودکفایی کشورمان گام بردارد هرچند کوچک!!

این مدیر 60 سال و اندی سن دارد اما خستگی نمی شناسد و تمام هم وغم اش تولید و کار وخلق ثروت برای کشور است و این که در سال اقتصاد و فرهنگ قدمی برای تحقق منشور اقتصاد مقاومتی بردارد.

اما او حسابی کلافه است مهندس کاربلد ما می گوید من و هزاران تولید کننده باید خیالمان راحت باشد و دغدغه ای جز تولید و توسعه برای اشتغال زایی نداشته باشیم آیا انتظار زیادی است ؟! او ادامه می دهد: ظرف یک ماه سه نوع بخشنامه به دستمان داده اند و هرروز یک قاون جدید برای ما وضع می کنند و به طور کلی نمی دانیم چه کاره ایم ! در این وضعیت چه می توان کرد؟

او ادامه می دهد: به فرض قوانین خوب و جامعی برای سرمایه گذاری و تولید داشته باشیم و همه عزم خود را جزم نموده اند تا حامی تولید و اشتغال باشند و.... اما وقتی به من تولید کننده مجال فکر کردن نمی دهند و هروز به عنوانی باید توسط مراجع ذیصلاح سین جیم شوم چگونه از ما انتظار دارند برای تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی صنعتی تلاش نماییم.

صحبت های آن نماینده محترم در ذهنم مرور می شود: در هرخانه مازندرانی دو نفر بیکار نشسته اند به امید کاری و حرف های این مدیر تولیدی را در ذهن پریشانم تحلیل می کنم: باید اجازه دهند طرح های توسعه برای اشتغال زایی در کارخانه ها اجرایی شوند اگر بگذارند؟!

صحبت های آن نماینده محترم را کنار حرف های این تولید کننده بگذارید و تحلیل منطقی ارایه دهید؛ فکر می کنم آن جوانان بیکار که امروز در همه خانواده ها میهمان پدر و مادرشان هستند همچنان باید منتظر بمانند و چه زجری می کشند پدر و مادرهای مهربانمان؟!

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :