آخرین عناوین

دوشنبه 26 خرداد 1393-13:47 کد خبر:314

حسینیه پهنه کلای ساری

حسینیه ای که سالی 5 میلیون زائر دارد

این تکیه پرزائرترین حسینیه جهان، با بیش از 5 میلیون زائر در طول سال است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، مازندران با دارا بودن طبیعت زیبا و چشم نواز و به دلیل اینکه سرزمین علویان است و اماکن مذهبی فراوان، آن را پر خیر و برکت کرده است، سالانه مسافران و گردشگران فراوانی را به این نقطه از کشور جلب می کند.

یکی از این اماکن مقدس که امام حسین(ع) به آن نظر خاصی دارند و به روایتی نقل است که امام حسن عسکری(ع) به همراه یارانش در این مکان مقدس نماز جماعت برپا کردند، تکیه (حسینیه) پهنه‌کلای شهرستان ساری است که در گذشته «پناه کلا» نام داشت و مردم معجزات فراوانی از آن دیدند.

در طول ایام سال، به ویژه تعطیلات نوروز و تابستان و ماه های محرم و صفر این حسینیه زائران زیادی دارد.

مدیر آستانه مبارکه تکیه‎ پهنه‎کلا در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از ساری با اشاره به اینکه این تکیه پرزائرترین حسینیه جهان، با بیش از 5 میلیون زائر در طول سال است، بیان داشت: این مکان مقدس از نظر جمع آوری نذورات، سالانه با یک میلیارد تومان و 50 هزار متر مربع وسعت نیز رتبه نخست را در جهان دارد.

وی افزود: تعطیلات نوروز امسال یک میلیون مسافر و گردشگر به این مکان مقدس تشریف آوردند که بیش از 100نفر از گردشگران، خارجی از کشورهای آلمان، پاکستان و عراق بودند.

سیدرضا بابایی اظهار کرد: این مکان مقدس برای اقامت زائران 135 اتاق معمولی، 15 سوئیت، 12 اتاق تودرتو و 4 سالن بزرگ با ظرفیت 200 نفر و یک سالن با ظرفیت 120 تا 150 نفره دارد که در مجموع ظرفیت اقامتی این مکان برای اقامت 2هزار نفر مناسب است اما در ماه های محرم و صفر که تعداد زائران به 5 هزار نفر می رسد، این اماکن اقامتی موجود پاسخگوی زائران نیست.

مدیر آستانه مبارکه تکیه‎ پهنه‎کلای ساری با بیان اینکه میانگین اقامت زائران در این مکان مقدس 3روز است، اذعان داشت: اجاره اتاق معمولی به مدت 24 ساعت 15 هزارتومان است؛ اتاق دو تخته 25، اتاق سه تخته 30 و چهار تخته 35 هزار تومان است و اجاره سالن ها که ظرفیت آنها 120 تا 200نفر است و بیشتر برای هیئت ها استفاده می شود که 50 هزار تومان است.

بابایی با اشاره به اینکه این آستانه 100 نفر خادم افتخاری دارد، گفت: 30 نفر از این خادمان بانوان هستند و 10 نفر نیز از کارکنان به صورت ثابت در طول سال به زائران خدمات ارائه می کنند.

این مدیر با بیان اینکه هر چه بنده و کارکنان اینجا داریم از وجود این مکان مقدس و زائران است، ابراز داشت: انتقاد های آنها را با دل و جان می پذیرم؛ برای زائران برنامه های ویژه فرهنگی، هنری و مذهبی نیز در طول سال به ویژه در ماه مبارک رمضان و ماه های محرم و صفر برگزار و بسته های فرهنگی به ویژه کتابی شامل شرح حال شفایافتگان این مکان مقدس به نام اعجاز ولایت میان‌شان توزیع می شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :