آخرین عناوین

سه شنبه 27 خرداد 1393-21:48 کد خبر:316

انتصاب سرپرست جدید خبرگزاری ایرنا در مازندران

با حضور معاون سياسي، امنيتي و رييس شوراي اطلاع رساني استان، سرپرست جديد خبرگزاري ايرنا در مازندران معرفي شد.


به گزارش خزرخبر ، عليرضا يونسي رستمي، در آيين توديع و معارفه سرپرست خبرگزاري ايرنا در مازندران كه با حضور رمضاني و جعفري معاون اجرايي و مدير كل استان هاي خبرگزاري جمهوري اسلامي برگزار شد، مازندران را سرشار از ظرفيت هاي والاي فرهنگي، اقتصادي، تمدني و ديني و برخوردار از بالاترين ضريب نفوذ اينترنت در كشور دانست و با اشاره به اين كه همه توانمندي هاي شكوفايي و بالندگي در اين استان وجود دارد، افزود: رسانه ها در شناساندن اين ظرفيت ها به افكار عمومي، مسوولين و سرمايه گذاران و كارآفرينان نقش ارزشمند و موثري دارند.

وي با اشاره به اين كه امروزه  رسانه ها نقش بي بديلي در تنوير افكار عمومي و هدايت انديشه ها در مسير توسعه دارند، تصريح كرد: امروزه خبر درست و صحيح، غذاي روح، عقل و دل و جان آدمي است و مي طلبد تا خبر رسان، سالم، پاك و برخوردار از روح و منشي بلند و متعالي باشد.

يونسي افزود: حرف و سخن بسيار نافذ بر انسان است و لذا كساني كه در اين حوزه فعاليت مي نمايند بايد مقدس ترين افراد باشند و حرفه ي خود را مقدس و پاك بشمارند.

 رييس شوراي اطلاع رساني استان، رسانه ها را چشمان بينا و گوش هاي شنواي جامعه به شمار آورد و ياد آور شد: كار خبر رساني و اطلاع رساني، كاري حرفه اي است كه با توجه به فناوري هاي روز، اطلاعات و كثرت اخبار منتشره روزانه در جهان، نياز به آموزش تخصصي و حرفه اي كاركنان رسانه ها در سطوح عالي احساس مي شود.

وي انعكاس واقعيت با زيباترين بيان و جلوه گر ي خبر با عالي ترين كلام را از ضروريات اطلاع رساني عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: سرعت انعكاس خبر و گزارش يكي ديگر از اصول كار حرفه اي اطلاع رساني است كه بايد مورد توجه اصحاب رسانه قرار گيرد.

يونسي جلب اعتماد مخاطب، پرهيز از هتك حرمت ديگران و خلاف گويي و عدم خدشه دار نمودن وجدان پاك و اخلاق حرفه اي خبرنگاري را والاترين صفات يك خبر رسان و خبرگزاري بيان داشت و گفت: مقابله عقلاني با تهاجم رسانه يي بيگانگان از ديگر رسالت هاي رسانه هاست و رسانه هاي نظام اسلامي بايد پرچم دار اخلاق و فضيلت در جهان امروز  باشند.

وي ارايه و انعكاس واقعيت هاي تلخ و شيرين جامعه با پرهيز از حاشيه ها را از وظايف اصلي رسانه ها برشمرد و خاطر نشان كرد: رسانه ها بايد مشاور امين دولت در تصميم سازي ها در استان باشند و دولت را در اجراي برنامه هاي خود ياري رسانند.

يونسي در اين جلسه با اهدا لوح سپاس به هيدجي، سرپرست پيشين خبرگزاري ايرنا در مازندران، از زحمات و خدمات وي در مدت 10 سال حضور در استان تقدير نمود.

رمضاني، معاون اجرايي خبرگزار ي جمهوري اسلامي نيز با اشاره به اين كه مازندران از نظر خبر و خبرگزاري در موقعيت خاصي قرار دارد، گفت: در يكسال اخير رويكرد حرفه اي ايرنا تقويت شده است و مجموعه تغييرات در اين مدت دال بر صدق اين مدعاست.

وي ياد آور شد: بر آنيم تا ايرنا را به جايگاه واقعي آن در اطلاع رساني برسانيم و از مديران جديد توقع داريم تا اين خبرگزاري  را به مركز تصميم گيري ها نزديك كنند.

رمضاني با بيان اين كه برنامه داريم تا در تبيين خدمات دولت در استان ها به طور جد ورود كنيم، در اين راستا سايت خبرگزاري را راه اندازي مي نماييم تا سندي براي رجوع همگان باشد.

در اين جلسه با حضور يونسي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و شادمان، مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، مظاهر سليمان پور كه پيشتر از اين بالغ بر 17 سال در خبرگزاري ايرنا در مازندران حضور داشت، به عنوان سرپرست خبرگزار ي جمهوري اسلامي در استان معرفي شد.   

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :