آخرین عناوین

پنجشنبه 29 آبان 1393-0:9 کد خبر:3187

فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد:

برگزاری 2 هزار برنامه هفته بسیج در مازندران/پرداخت 72 میلیارد تسهیلات اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه کربلای مازندران از برگزاری حدود دو هزار برنامه ریز و درشت در هفته بسیج (30 آبان تا 6 آذر) در سراسر مازندران خبر داد و گفت: بخشی از این برنامه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمد بابایی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن کوثر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، به بیان برنامه‌های هفته بسیج این استان در بخش‌های مختلف اقتصادی، جنگ نرم، اردوهای جهادی، اقتصاد مقاومتی، حوزه دفاعی، ورزشی، عمرانی، راهیان نور همچنین امداد و نجات و محرومیت‌زدایی پرداخت.

وی بیان داشت: از اواخر 91 تا کنون 110 سالن ورزشی بسیج در استان ساخته شد که حدود 200 سالن رزمی با زیربنای 420 متر همچنین سالن بزرگ ورزشی با زیربنای یک‌هزار و 200 مترمربع در سراسر مازندران احداث می‌شود.

بابایی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در اعزام گروه‌های مختلف به اردوهای راهیان نور، افزود: از سال 89 تا کنون، 450 هزار نفر به این اردوها و بیش از 152 هزار نفر برای شرکت در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) به تهران اعزام شدند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: از سال گذشته پروژه‌های محرومیت‌زدایی مانند احداث خانه عالم، غسالخانه و تکمیل مساجد و حسینیه‌ها آغاز شده که اعتبار این پروژه‌ها 5.5 میلیارد تومان و برای مدت سه سال است.

وی با بیان اینکه کار در بسیج به صورت جهادی و مردمی و همراه با عشق و احساس تکلیف و مصداق «یدالله مع الجماعه»است، خاطرنشان کرد: بخشی از درآمدهای بسیج سالانه از سوی دولت تامین می‌شود و برخی دیگر از سوی مردم و سایر نهادها که برای برنامه‌هایی مانند راهیان نور هزینه می‌شود به عنوان مثال با پولی که بسیج کشور در اختیار ما قرار می‌دهد شاید بتوانیم سالانه 10 درصد از تعدادی که اکنون به راهیان نور اعزام می‌کنیم را داشته باشیم اما بقیه با کمک ادارات و نهادها و مشارکت خود مردم انجام می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در ادامه با بیان اینکه بسیج نشان داد که توانایی ساخت بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی را دارد، تصریح کرد: سد کرخه در جنوب کشور، یکی از نمونه‌های بارز افتخارآفرینی، تعهد و تخصص بسیجیان است.

بابایی با اشاره به ورود بسیج در طرح‌های دریا و برگزاری برنامه‌های «ساحل سالم»، گفت: امسال در همه شهرهای ساحلی برنامه ساحل سالم برگزار شد اما فقط طرح دریای فرح‌آباد ساری در اختیار بسیج بود که توانستیم مدیریت خوبی را در سواحل این نقطه از استان داشته باشیم.

وی از برگزاری حدود دو هزار برنامه ریز و درشت به مناسبت هفته بسیج در سراسر استان خبر داد که نشان از ولایت‌مداری، توانمندی، اقتدار و صلابت، کار جهادی، تعهد و تخصص و مردمی بودن بسیج است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در پایان با اشاره به اقتصاد مقاومتی و سهم بسیج در این طرح بزرگ و هدفمند، افزود: در مجموع از سال 91 تا کنون، هشت هزار مازندرانی از سوی بسیج این استان، 72 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی دریافت کردند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :