آخرین عناوین

چهارشنبه 17 شهريور 1395-9:17 کد خبر:31888

ثبت بیش از 250 مأموریت توسط آتش‌نشانی در بحران قائم‌شهر

انتقاد شیرسوار از فرماندار قائم‌شهر/دود مدیریت‌های سلیقه‌ای به چشم شهروندان می‌رود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قائمشهر گفت: مدیریت سلیقه‌ای باعث به‌ وجود آمدن خسارات جبران‌ناپذیری در شهر می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، محمدعلی شیرسوار امروز با اشاره به اینکه پس از خسارت‌های به بار آمده حاصل از طوفان جمعه گذشته شهروندان قائم‌شهری هنوز در حال تعمیر خانه‌های خود هستند، اظهار کرد: در این چند روز آتش‌نشانان نیز با توجه به کمبود امکانات و عدم تجهیز به بالابر و خودروی نردبان‌دار، با تمام وجود بر سقف‌های خانه‌‌های شهروندان حضور یافته و با بُرش‌کاری و جابه‌جایی سقف حلب و ایرانیت از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کر‌ده و نیز با استفاده از کف‌کش‌ها آب منازل شهروندان را تخلیه و گل و لای ناشی از بارندگی را به بیرون هدایت کردند.

وی با بیان اینکه در ساعات اولیه طوفان آتش‌نشانان به سطح شهر اعزام شدند، افزود: به ‌دلیل سقوط درختان قطور و تیر برق‌ها که امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده بود، مأموران آتش‌نشان اقدام به بازگشایی خیابان‌ها و کوچه‌ها با استفاده از اره موتوری و قطعه‌قطعه کردن درختان قطوری که بر روی سقف خانه‌های مردم، تیر و سیم‌های برق و خودروهای شهروندان سقوط کرد، کرده و با جابه‌جایی آنها هم راه را برای مردم و نیروهای امدادی باز و از بروز خسارات مالی و جانی جلوگیری کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قائم‌شهر بیان کرد: همچنین تابلوها و داربست‌های تبلیغاتی پهن‌شده وسط خیابان‌ها توسط آتش‌نشانان جمع‌آوری شد تا عبور و مرور به جریان بیفتد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از طوفان تأسیسات شهری دچار آسیب و آب و برق شهروندان قطع شد و در پی آن مشکلات عدیده‌ای بروز کرد که آتش‌نشانان با استفاده از خودروهای آتش‌نشانی آب را به مردم رسانده و تا زمانی که عوامل اداره برق و آب، مشغول به راه‌اندازی تأسیسات شهری بودند و قطع جریان برق و آب ادامه داشت، آتش‌نشانان به آب‌رسانی به مردم مبادرت کردند.

شیرسوار تأکید کرد: به‌ دلیل عدم حضور سازمان آتش‌نشانی در مدیریت بحران شهرستان که برای هماهنگی هر چه بیشتر ارگان‌های امدادی و ... در ارائه خدمات و کاهش خسارات مالی و جانی تشکیل می‌شود، مشکلاتی را به‌وجود آورده که هم در هماهنگی با سازمان‌های دیگر مشکل ایجاد شد و هم در حوزه پیشگیری موارد پیشنهادی و تخصصی سازمان آتش‌نشانی لحاظ نشد.

وی تصریح کرد: مدیریت سلیقه‌ای در این حوزه باعث به‌ وجود آمدن خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود که تبعات آن شهر و شهروندان را مکدر و عدم رضایت را در پیش دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قائم‌شهر ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی با تمام بضاعت خود در خدمت شهروندان است اما این خدمات در شأن مردم فهیم قائم‌شهر نبوده و هماهنگی‌ها، تلاش‌ها و امکانات شهری پاسخگوی نیاز مردم نیست.

این مسئول از همشهریان عزیزی که صبوری کردند و از بسیجیانی که دوشادوش مردم و ارگان‌های امدادی بودند و همچنین از همکاران در فضای سبز شهرداری که در این چند روز به‌ صورت شبانه‌ روزی درعادی‌سازی شهر کمک‌حال مردم و مسئولان بودند، تشکر و قدردانی کرد.

شیرسوار اضافه کرد: حال که پنج روز از حادثه طوفان و سیل در قائم‌شهر می‌گذرد، آتش‌نشانان نیز همانند همه شهروندان تاکنون در نقاط مختلف شهر حضور یافته و با ثبت بیش از 250 مأموریت به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی یادآور شد: هر چند کاستی‌ها و ناهماهنگی‌ها باعث نارضایتی شهروندان است اما تلاش شبانه‌ روزی فرزندان قائم‌شهر برای عادی‌سازی زندگی در شهر، مرهمی بر درد آسیب‌دیدگان و خسارت‌دیدگان حادثه روز جمعه است که آتش‌نشانان را همواره در کنار خود احساس کرده و به یاری حق هر چه سریع‌تر مشکلات پیش‌روی مرتفع شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قائم‌شهر در پایان گفت: آتش‌نشانان قائم‌شهری در این چند روز تعهد خود که همانا خدمت به مردم و محافظت از جان و مال شهروندان و حس مسئولیت‌پذیری است را به اثبات رساندند و کماکان بر سوگندنامه خود استوار و در مسیر توسعه خدمت پایدارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :