آخرین عناوین

چهارشنبه 17 شهريور 1395-16:31 کد خبر:31901

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

سازمان‌های مرتبط با حوادث غیرمترقبه آمادگی مقابله با بحران را ندارند

نماینده مردم ساری گفت:سازمان‌های مرتبط با حوادث غیرمترقبه، آمادگی لازم برای مقابله و پیشگیری و حتی روبه‌رو شدن با بحران را ندارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در شهرستان ساری، اظهار کرد: مازندران با توجه به موقعیت و شرایطی که دارد استان حادثه‌خیز است و هر سال حداقل شاهد یک مشکل یا حادثه غیرمترقبه در استان داریم.

وی بیان کرد:با وجود هشدارهای هواشناسی و پیش‌بینی‌های انجام‌ شده سازمان‌دهی ما برای پیشگیری و مقابله و آمادگی در برابر چنین کارهایی ضعیف است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعجب از این است با وجود اینکه چنین وضعی معمولاً پیش‌بینی می‌شود ولی در خدمات‌رسانی و ارائه خدمات اولیه به مردم دچار مشکل هستیم.

یوسف‌نژاد با اعلام اینکه سازمان‌هایی که با موضوع حوادث غیرمترقبه مرتبط هستند از جمله مدیریت بحران آمادگی لازم را برای مقابله و پیشگیری و حتی روبه‌رو شدن با چنین وضعیتی ندارند، اضافه کرد: واقعاً این حوادثی که رخ داده قابل پیش‌بینی بوده قبلاً نیز هواشناسی عنوان کرده و این موضوع ازجمله معضلاتی است که معمولاً در چنین شرایطی داریم و سال‌های گذشته تکرار شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم از این مسائل و موارد درس نگرفتیم وقتی یک اتفاقی می‌افتد همه سردرگم می‌شوند، بیان کرد:در حالی‌که آمادگی در مقابل حوادث غیرمترقبه یک ستاد است و همه دستگاه‌ها از قبل باید آمادگی داشته و در زمان بروز حادثه دخالت کنند تا خسارات مالی و جانی را به حداقل برسانند و این یکی از مسائلی است که مورد مطالبه و خواست مردم است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای با بیان اینکه تمام اقدامات ما در همین حد خلاصه می‌شود که در زمان حادثه تنها جمع شده و جلسه تشکیل می‌دهند و بعد فراموش می‌شود، تصریح کرد:هنوز هم خسارت تگرگ سال گذشته مردم پرداخت نشده، این یک مشکل است که سازمان حوادث غیرمترقبه باید حتی از نیروهای مردمی در چنین مواقعی استفاده کند.

یوسف‌نژاد یادآور شد:با وجود گذشت چند روز از طوفان بسیاری از مردم در تأمین نیازهای اولیه خود دچار مشکل هستند در حالی‌که وجود سازمان بحران به این دلیل است که در چنین شرایطی از خود اراده و مدیریتی نشان دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :