آخرین عناوین

پنجشنبه 18 شهريور 1395-13:58 کد خبر:31913

معاون فني و عمراني شهرداري ساري:

آبگرفتگي زیرگذر فرح آباد بخاطر تكميل نبودن پروژه

معاون فني و عمراني شهرداري گفت:اطمينان خاطر داشته باشید، پس از اتمام پروژه زيرگذر فرح آباد حتي قطره اي آبگرفتگي نخواهيم داشت .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مركز امور رسانه شهرداري ساري،معاون فني و عمراني شهرداري ساري با اشاره به بارندگي سيل آساي عصر ديروز و آبگرفتگي در محل احداث زيرگذر فرح آباد گفت : مشكلات ايجاد شده بخاطر تكميل نبودن پروژه زيرگذر است .

رشيدي معاون فني و عمراني شهرداري مركز استان مازندران طي مصاحبه اي با تشريح اقدامات انجام شده در عصر ديروز جهت هدايت آبهاي سطحي در محل احداث زيرگذر فرح آباد گفت : اين آبگرفتگي بسيار طبيعي بود زيرا هنوز اين پروژه به اتمام نرسيده و راهكارهاي سه گانه اي كه شهرداري براي جلوگيري از آبگرفتگي زيرگذر در نظر دارد اجرايي نشده است بنابراين اطمينان خاطر بايد داشت كه پس از اتمام پروژه حتي قطره اي و ذره اي آبگرفتگي در زيرگذر نخواهيم داشت .

وي با اشاره به راهكارهاي سه گانه اي كه از آن ياد كرد افزود : در دو سمت زيرگذر بصورت ثقلي آبها هدايت مي شوند ضمن اينكه با اختصاص يك ژنراتور و چند پمپ آب از طريق پمپاژ نيز آبها مهار مي شوند و بالاخره با احداث دو كانال بزرگ آب ها به دو سمت يعني تجن و گذرخان هدايت خواهند شد .

معاون فني و عمراني شهرداري ساري آنگاه در پاسخ به پرسشي پيرامون آبگرفتگي هاي شب گذشته در ساري تأكيد كرد : آبگرفتگي به اين معنا است كه پس از اتمام بارندگي معابر همچنان درگير آبهاي سطحي باشند چون حتي در بزرگترين شهرهاي دنيا هم هنگام بارندگي برخي معابر با آبگرفتگي روبرو مي شوند و خيلي هم طبيعي است چون كانال ها با هر ميزان عمق و ارتفاع باز هم قادر به جذب بارندگي در مقياس هايي مانند ۳۰ يا ۵۰ ميلي متر نيستند اما اگر پس از اتمام باران باز هم معابر گرفتار آب هاي سطحي بودند ان وقت مي توان پذيرفت كه شهر دچار آبگرفتگي است .

عصر ديروز هم بارندگي بسيار شديد بود و در عين حال برخي معابر مانند دخانيات پس از ده دقيقه كه بارندگي تمام شد هيچ گونه آبگرفتگي نداشتيم،البته برخي محدوده ها هم بخاطر قطع برق و خاموش شدن پمپ هاي آبگرفتگي داشتيم كه بسرعت برطرف شدند . 

رشيدي درباره تأخير در تكميل كانال دخانيات هم افزود : وجود تأسيساتي مانند آب و برق و گاز و مخابرات باعث تأخير در تكميل آن شد اما اميد داريم با جابجايي هايي كه انجام خواهد شد طي دو ماه آينده كانال اين محدوده نيز پايان يابد .

وي در پايان ، با تقدير از همراهي و همكاري مردم به نقش و تأثير اين همكاري ها اشاره كرد و گفت : شب گذشته يك مجمتع مسكوني در برابر بيمارستان طوبي تا آستانه ويراني پيش رفت اما با حضور به هنگام مأموران شهرداري خطر رفع شد دليل آن هم نصب پنجره براي زيرزمين مجتمع بود كه اين پنجره به خاطر پايين بودن و مجاورت با سطح زمين آبگرفتگي زيرزمين را بدنبال داشت استدعاي ما از شهروندان اين است كه موازين ايمني را رعايت كنند و در ساخت و سازها گونه اي عمل نمايند كه در مواقعي مانندبارندگي دچار آبگرفتگي نشوند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :