آخرین عناوین

شنبه 20 شهريور 1395-9:1 کد خبر:31920

با تلاش ادیانی صورت گرفت:

پارک علم و فناوری مازندران به جویبار می رود!

برای نخستین بار، پارک علم و فناوری استان مازندران، پس از چهار سال سنگ اندازی، در شهرستان جویبار مستقر می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، پس از پیگیری های مکرر و تلاش های مجدانه ادیانی، نماینده مردم شریف شهرستان های قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، برای نخستین بار در استان مازندران، پروژه ی بزرگ استانی که از جهات بسیاری حائز اهمیت است احداث خواهد شد.

شنیده ها، وجود مستندات و اخبار مربوطه حاکی از این است که چندی پیش ادیانی، نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس بهمراه معتمدزادگان رییس پارک علم و فناوری استان مازندران، فرماندار جویبار و تنی چند از مسئولین شهرستانی دیگر، از مراحل و اقدامات احداث پارک علم و فناوری استان در منطقه پهناب شهرستان جویبار در مساحتی بالغ بر 13 هکتار، بازدید میدانی داشتند.

خبرنگار ما خاطر نشان کرد؛ مطابق با مستندات و مدارک موجود از سنوات گذشته و برابر مصوبه هیئت وزیران در دولت دهم مبنی بر احداث پارک علم و فناوری در استان مازندران و پیگیری و احداث پارک در حوزه انتخابیه توسط ادیانی در مجلس هشتم و همچنین اهمیت و ضرورت ایجاد این طرح با توجه به رشد و اعتلای علمی اقتصادی، اجتماعی و ... منطقه، شهرستان و استان نیز صورت گرفته و بیان شده بود.

اما علیرغم تمام این پیگیری ها و اخذ مجوزات قانونی، به گفته و اذعان معاونت پژوهشی وقت وزارت علوم و مدیرکل پارک علم و فناوری وقت وزارت علوم در دولت دهم، سنگ اندازی احدی از آحادی که علیرغم سوگند به دفاع از حقوق حقه مردم و ارتقاء معاش شهروندان با تهدید و اقدام غیرمسئولانه خود منجر به این شد که با احداث پارک علم و فناوری در منطقه (قراخیل) شهرستان قائم شهر مخالفت گردد و احداث این طرح مشمول زمان شود و از همه مهم تر، تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت پارک های علم و فناوری، متأسفانه به منصه ظهور نرسد و محقق نشود.

با پیگیری های مسئولانه معتمدزادگان و با ورود مجدد ادیانی به مجلس دهم، در راستای تحقق فرمایش گوهربار رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و همچنین به منظور توسعه پایدار، اشتغال جوانان علی الخصوص جوانان نخبه و خلاق دانشگاهی، حمایت از شرکت های دانش بنیان، رونق اقتصادی منطقه، احداث پارک علم و فناوری از سرگرفته شد و انشااله با تصمیماتی که مقرر گردید به اتمام خواهد رسید.

 

 

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :