آخرین عناوین

شنبه 20 شهريور 1395-9:8 کد خبر:31922

در حالی که هنوز خسارت برف 92 پرداخت نشده:

وعده تسهیلات و وام بلاعوض به طوفان‌زدگان مازندران!

رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور گفت که طوفان زدگان هفته گذشته مازندران 20 میلیون ریال کمک های بلاعوض می گیرند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور گفت که طوفان زدگان هفته گذشته مازندران 20 میلیون ریال کمک های بلاعوض می گیرند.

اسماعیل نجارگفت:همچنین طوفان زدگان مازندرانی که واحدهای مسکونی آنها نیاز به مرمت دارد، تسهیلات 120میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

نجار گفت که برای خرید لوازم خانگی هم به این حادثه دیدگان تسهیلات 30 میلیون ریالی پرداخت می شود.

معاون وزیر کشور میزان تسهیلات پرداختی به طوفان زدگان مازندران را که خودروی آنان در این حادثه آسیب دید ، 50 میلیون ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور گفت:براساس برنامه پیش بینی شده روستائیانی که خانه های آنها در طوفان اخیر به صورت 100 درصد خسارت دید ، علاوه بر کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی، تسهیلات 200 میلیون ریالی برای ساخت نیز داده می شود.

نجار افزود:همچنین برای خانه های تخریبی در شهرها نیز 60 میلیون ریال کمک بلاعوض و 500 میلیون ریال تسهیلات ساخت پرداخت خواهد شد.

** طرح جبران خسارت 1400 میلیاردریالی طوفان اخیر مازندران روی میزدولت

رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور گفت که بر اثر طوفان هفته گذشته در مازندران حدود یکهزار و 400 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی ، محصولات کشاورزی و واحدهای مسکونی خسارت وارد شد.

وی اضافه کرد:طرح پیشنهادی سازمان مدیریت بحران کشور برای جبران این خسارت ها به دولت ارسال شد و پیش بینی می شود دولت در نشست روز جاری این پیشنهاد را مصوب کند.

نجار گفت: پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات به خسارت دیدگان ناشی از حوادث طبیعی از مصوبات پیشین دولت است که در مورد طوفان زدگان مازندرانی نیز اجرایی می شود.

وی افزود:مصوبه اخیر دولت برای جبران خسارت ها مشمول تاسیسات زیربنایی شامل راه ، آب، برق و سایر تاسیسات است که در طوفان خسارت دیدند،طوفانی که با سرعت 90 تا 110 کیلومتر بامداد جمعه گذشته مازندران را در نوردید ، به 6 هزار و 100 واحد مسکونی در 13 شهرستان و بیش از 200 روستا خسارت وارد کرد،شهرستان های آمل، بابل و قائمشهر بیشترین خسارت را از طوفان جمعه پیش متحمل شدند.

استاندار مازندران خسارت وارد شده با استان را حدود یک هزار و 700 میلیارد ریال برآورد کرده بود.

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور صبح امروز برای بازدید از مناطق خسارت دیده ناشی از طوفان به مازندران سفر کرد.

وی در بدو ورود از مناطق طوفان زده آمل بازدید کرد و قرار است از شهرستان های قائمشهر و بابل هم بازدید کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :