آخرین عناوین

شنبه 20 شهريور 1395-17:19 کد خبر:31930

دبیر اجرایی خانه‌ کارگر مازندران:

جزء فریاد زدن، نامه نوشتن و حرف زدن برای حمایت از قشر کارگر دیگری نداریم

دبیر اجرایی خانه‌کارگر مازندران گفت: جزء فریاد زدن و نامه نوشتن در راستای حمایت از قشر کارگر و بازنشسته کار دیگری نداریم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، نصرالله دریابیگی در نشست هیئت اجرایی تشکیلات خانه کارگر با یوسف نژاد و دامادی نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ،  به نقش بی بدیل کارگران در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: کارگران با توجه به نقش اثر گذاری که در جامعه دارند متاسفانه از حداقل امکانات رفاهی و معیشتی هم برخوردار نیستند.

 وی افزود: کارگران صاحبان اصلی این انقلاب هستند اما از نظر معشیت از کمترین امکانات برخوردار هستند و در این شرایط گوش برخی از مسئولان برای شنیدن صدای این قشر زحمتکش از جامعه ناشنوا شده است.

 دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به طوفان اخیر مازندران و خسارات ناشی از آن در شهرستان قائمشهر اشاره کرد و گفت: بسیاری از خانه های کارگران و کارگران بازنشسته در این حادثه آسیب دیده است لذا تقاضا می شود تا بررسی  ومرتفع شدن مشکل آنان در دستور کاردستگاه های ذیریط قرار گیرد.

 دریابیگی با بیان اینکه ما صدای مظلومان و مستضعفان هستیم، افزود: جزء فریاد زدن و نامه نوشتن و حرف زدن در راستای حمایت از قشر کارگر و بازنشسته کاردیگری نداریم.

وی ، جریان خصوصی سازی ، اخذ حداقل دستمزد، را از مشکلات عمده قشر کارگران و بازنشستگان عنوان کرد و گفت: بعد از قانون هدفمند کردن یارانه ها سونامی اقتصادی در کشور به وجود آمد و قرار شده بود تا 40 درصد از یارانه ها به واحدهای تولیدی اختصاص یابد اما این امر محقق نشد.

دریابیگی ادامه داد: به دلیل عدم تحقق این بخش بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانجات تعطیل شد ه  سبب بیکاری بسیاری از کارگران شد .

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگران ما از امنیت شغلی برخوردار نیستند، افزود: درصد بالایی از بازنشستگان ما در مازندران حداقل دستمزد برخوردار هستند که این میزان از دستمزد کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

دریابیگی به دیگر مشکلات در حوزه کارگری پرداخت و به فرامین رهبری مبنی بر اینکه عدالت بدون توسعه نه و توسعه بدون عدالت نه" ، اشاره کرد و گفت: ما مسائل صنفی را سیاسی نمی شناسیم ، معیشت مردم خط سیاسی و چپ و راست نمی شناسد.

وی جنگ بین فقر و غنا، تحمیل تحریم، تعطیلی برخی از کارخانجات استان از قبیل چوخا را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد و افزود: جریان خصوصی سازی سبب بیکاری بسیاری از کارگران شد و بیکاری نیز با خود فساد و فقر  و ناهنجاری های اجتماعی  به همراه دارد.

دریابیگی به اصلاحات قانون کار اشاره کرد و گفت: با اصلاحات قانون کار مخالف نیستیم زیرا این قانون متسلزم تغییراتی به نفع کارگران و فقرا ست.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت:قانون کار نیاز به تغییرات است و رای ما در آینده  به شرط تغییر قانون کار به نفع کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با انتقاد از دریافتی کارگران ، افزود: متاسفانه حداقل های زندگی این قشر از جمعیت جامعه حفظ نمی شود و مازندران نیز با دارا بودن 15 هزار بازنشسته کارگر نیز از امکانات مطلوب بهره مند نیستند.

وی به مبحث درمان در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت گذشته دو تا از بیمارستان های تامین اجتماعی  آمل و بهشهر را  به ناحق از ما گرفت و در حال حاضر 5 بیمارستان تامین اجتماعی در استان داریم و بیمارستان حکمت ساری به عنوان تنها بیمارستان تامین اجتماعی در مرکز استان علرغم  تلاش های انجام گرفته برای احداث و بهره برداری آن  اکنون نیاز به تجهیز دارد.

دریابیگی به بیمارستان ولیعصر قائمشهر اشاره کرد و افزود: این بیمارستان فقط مختص به شهرستان قائمشهر نیست بلکه به دلیل امکاناتی که در این بیمارستان وجود دارد از سراسر استان مراجعه دارد بنابراین باید نگاه منطقه ای بر این مرکز درمانی حاکم باشد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به مشکلات موجود در شرکت نکا چوب اشاره کرد و گفت: چنانچه این واحد تولیدی از چرخه تولید خارج شود بسیاری از کارگران دچار مشکل می شوند و اگربه بخش خصوصی نیز واگذار شود بر مشکلات ان افزوده خواهد شد لذا لازم است تا به دور از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی آن را به کارگران واگذار کرد.

دریابیگی در ادامه همکاری و مساعدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  در راستای حمایت از حقوق کرگران و بازنشستگان را امری ضروری دانست و پیگیری مطالبات کارگران و بازنشستگان را در سه بخش درمان، بیمه و تامین خسارت ناشی از طوفان را خواستار شد.

یادآور می شود در این نشست محمودی مدیر کل تامین اجتماعی مازندران، اصغری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ، معاون بانک رفاه مازندران و دکتر خورشیدی معاون درمان تامین اجتماعی مازندران حضور داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :