آخرین عناوین

چهارشنبه 24 شهريور 1395-13:31 کد خبر:31944

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

بیمارستان رازی قائم‌شهر؛ ناکام در توسعه/ نفس‌های بنای 82 ساله به شماره افتاد

در سال 1387 طی سفر اول رئیس جمهور وقت به مازندران، بیمارستانی جدید به‌عنوان جایگزین مرکز فعلی آموزشی درمانی رازی در دست ساخت قرار گرفت اما تا امروز همچنان نیمه‌کاره مانده است.


در سال 1387 طی سفر اول رئیس جمهور وقت به مازندران، بیمارستانی جدید به‌عنوان جایگزین مرکز فعلی آموزشی درمانی رازی در دست ساخت قرار گرفت اما تا امروز همچنان نیمه‌کاره مانده است.

به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مرکز آموزشی درمانی رازی این شهرستان که در سال 1313 تحت عنوان بیمارستان بهداری افتتاح شد، در سال 1350 از طریق جمعیت هلال احمر بازسازی شده و تحت عنوان بیمارستان شیر و خورشید نام‌گذاری شد که در میان مردم قائم‌شهر به‌نام مریض‌خانه مجانی شهرت داشت.

از سال 1358 این مرکز درمانی به وزارت بهداری وقت واگذار شد که بدون هیچ‌گونه تغییر در ساختار فیزیکی و تشکیلاتی به بیمارستان 200 تخت‌خوابی مبدل شد و در سال 1386 طی مصوبه شورای گسترش وزارت بهداشت رسماً به‌عنوان مرکز آموزشی درمانی به ثبت رسید.

در سال 1387 طی سفر اول رئیس جمهور وقت به مازندران، بیمارستانی جایگزین در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع در جوار ساختمان قدیمی این بیمارستان در دست ساخت قرار گرفت اما با وجود دید و بازدید مسؤولانی چون وزیر و معاون وزیر، مدیران ارشد استان در دولت قبل و کنونی و نمایندگان مجلس در ادوار مختلف تا امروز همچنان نیمه‌کاره مانده است.

مرکز آموزشی درمانی رازی قائم‌شهر به‌عنوان تنها بیمارستان دولتی این شهرستان نه‌تنها جمعیتی بیش از 300 هزار نفر را خدمات‌دهی می‌کند بلکه به‌عنوان تنها مرکز درمانی بیماری‌های عفونی مازندران نیز محسوب می‌شود.

از طرفی با توجه به قرار داشتن قائم‌شهر در مسیر جاده ترانزیتی و پرتردد تهران به مازندران و بروز تصادفات متعدد در این محور، توسعه و پیشرفت این مرکز درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

* از سمنان تا مازندران؛ روایتی متفاوت از دو پروژه بیمارستانی

اما همزمان با سال آغاز عملیات احداث بیمارستان رازی در قائم‌شهر، عملیات ساخت‌وساز بیمارستانی دولتی به‌ نام بهار در شهرستان شاهرود واقع در استان سمنان شروع شد که با همت مسؤولان این استان در هفته سلامت 95 در چهار طبقه مدرن و زیبا افتتاح شد.

سؤال این است، آیا دولت نسبت به تأمین اعتبارات سهل‌انگاری کرده یا مدیران مازندران همت لازم را به خرج نداده‌اند و یا نمایندگان دیروز و امروز درحوزه انتخابیه قائم‌شهر آن شجاعت و دقت لازم را نداشته‌اند.

* سرانجام صحبت‌های وزیر به کجا رسید؟

در حال حاضر مرکز آموزشی درمانی رازی قائم‌شهر با حداقل امکانات در ساختمان‌های فرسوده موجب نارضایتی شدید بیماران، پزشکان و پرسنل این مجموعه درمانی شده است.

نکته قابل تأمل در این میان اظهارات وزیر بهداشت درباره بیمارستان جایگزین رازی قائم‌شهر است که در 16 مرداد ماه 1394 در بازدید از این بیمارستان، گفت: این پروژه از مصوبات سفر نخست دولت گذشته است و بعید می‌دانم با روند کنونی این بیمارستان تا 15 سال آینده تکمیل شود.

سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: امیدواریم بانک‌های عامل، استاندار و رئیس دانشگاه با همکاری تا پایان دولت تدبیر و امید شاهد اتمام بیمارستان جایگزین رازی باشیم وگرنه مثل بیمارستان‌های دیگر حداقل 20 سال تکمیل آن به‌طول می‌انجامد.

وی درباره کمبود تجهیزات و امکانات مورد نیاز بیمارستان جایگزین و نیاز منطقه اظهار کرد: تاکنون هیچ مکاتبه‌ای درباره کمبود و نیاز تجهیزات و امکانات به وزارتخانه برای بیمارستان رازی منعکس نشده است.

* تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان رازی تا پایان امسال؟!

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی نیز در 28 آذر ماه 1394 در بازدید از مراحل ساخت بیمارستان جدید رازی قائمشهر از تکمیل و بهره‌برداری این بیمارستان تا پایان سال 95 خبر داد.

وی افزود: با تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت تدبیر و امید این طرح سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

علیزاده ادامه داد: امسال 210 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح بیمارستان جدید رازی قائم‌شهر تعیین شد که تاپایان سال تخصیص می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا دو هفته آینده بیش از 80 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص می‌یابد.

به گزارش فارس، حال با توجه به سخنان سال گذشته وزیر بهداشت در بازید از مرکز آموزشی درمانی رازی، برای روشن‌سازی افکار عمومی، مدیران ذی‌ربط باید پاسخگوی توسعه‌نیافتگی این بیمارستان باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :