آخرین عناوین

شنبه 3 مهر 1395-10:27 کد خبر:32041

نقص فنی آسانسور حادثه ساز شد:

نقص فنی آسانسور جان زن 80 ساله قائمشهری را گرفت

نقص فنی آسانسور در بیمارستان رازی قائم‎شهر منجر به مرگ بیمار 80 ساله در حال خروج از آسانسور شد.


به گزارش خزرتیترخبر، صبح امروز خبری مبنی بر مرگ یک بیمار در آسانسور بیمارستان رازی قائم‎شهر اعلام شد که  در تماس خبرنگاران با سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این خبر تأیید شد.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شب گذشته بیمار 80 ساله به نام پروین‌دخت زربانی با درد شکم به بیمارستان رازی قائم‎شهر مراجعه کرده بود.

وی اظهار کرد: این بیمار در بخش جراحی بستری شده بود و صبح امروز در حال انتقال به بخش سونوگرافی بود که در هنگام خروج از آسانسور و در حالی‎که هنوز نیمی از تخت بیمار از آسانسور خارج نشده بود، ناگهان آسانسور به سمت بالا حرکت می‎کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: بر اثر این حادثه، بیمار از روی تخت بر زمین افتاد و دچار ضربه مغزی شد، اما با اینکه عملیات احیا به‎ سرعت انجام شد اما بیمار بر اثر شدت ضربه فوت کرد.

این اظهارات در حالی است که تنها چند روز گذشته نسبت به فرسوده بودن این بیمارستان هشدار داده و خواستار تسریع در ساخت بیمارستان جایگزین شده بودیم .

این گزارش که خیلی زود با بازتاب زیاد در رسانه های استان و کشور روبرو شد اما از سوی مسئولان بهداشت و درمان مازندران بی پاسخ ماند .

در بخش هایی از این گزارش مصور آمده بود :

در حال حاضر بیمارستان رازی با حداقل امکانات در ساختمان های فرسوده با پیش از هشتاد سال سابقه آینه دق بیماران شده  که هم پزشکان و پرستاران پرتلاش  و هم بیماران از وضعیت بیمارستان رازی همچنان ناراضی هستند .

اما نکته قابل تامل تر از همه ، اظهارات وزیر بهداشت در خصوص بیمارستان جایگزین رازی قائم شهر است که  گفت: بعید می دانم با روند کنونی این بیمارستان تا ۱۵ سال آینده تکمیل شود !

البته تعجب آور تر اینکه آقای  وزیر در خصوص  کمبود تجهیزات و امکانات مورد نیازبیمارستان جایگزین و نیاز منطقه گفت: تاکنون هیچ مکاتبه ای در خصوص کمبود و نیاز تجهیزات و امکانات به وزارت خانه برای بیمارستان رازی منعکس نشده است.!!!

به نظر می رسد رسیدگی  جدی به وضعیت مراکز درمانی استان از همه جهات ساختمانی و  تجهیزات درمانی باید از اولویت های استان به شمار رود تا خانواده هایی که به امید و برای درمان به این مراکز مراجعه می کنند به دلیل مواردی چون نقص فنی یک آسانسور که از اصول ابتدایی نظارتی و مدیریتی است ، داغدار نشوند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :