آخرین عناوین

دوشنبه 5 مهر 1395-8:38 کد خبر:32073

نوسانات قیمت مرغ در ماه‌های اخیر:

روند کاهشی قیمت مرغ و تکرار حکایت تلخ مرغ‌داران

در حال حاضر قیمت مرغ کاهش یافت و مرغ‌داران نگران این موضوع هستند که قیمت مرغ بیشتر از این کاهش یابد و باز هم متضرر شوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، قیمت مرغ در ماه‌های اخیر با نوسانات بسیاری پیش‌بینی شد، قیمت مرغ در کمتر از دو ماه اخیر به بالای 8هزار تومان رسید به طوری‌که برای مصرف‌کنندگان نگرانی‌های بسیار ایجاد کرد.

در حال حاضر قیمت مرغ کاهش یافت و مرغ‌داران نگران این موضوع هستند که قیمت مرغ بیشتر از این کاهش یابد و باز هم متضرر شوند.

البته این نکته بسیار مهم است که بالا رفتن قیمت مرغ با افزایش قیمت نهاده‌های دامی همراه بود و اگر قیمت مرغ بیشتر از این کاهش یابد مرغ‌داران متضرر می‌شوند و حکایت تلخ ضرر تولیدکنندگان بار دیگر نیز تکرار می‌شود در حالی‌که هنوز ضرر و زیان آنان در دو سال گذشته جبران نشده است.

*ضرورت بحث مدیریت تولید مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران مازندران در این‌باره ، اظهار کرد:در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری حدود 4 هزار و 700 تومان بوده که با احتساب تمام هزینه‌های تولیدکنندگان در یک نقطه سربه‌سر قرار دارد.

عطاءالله ‌حسن‌زاده بیان کرد: اگر تدبیری در مورد کاهش هزینه‌های تمام شده برای تولیدکنندگان اندیشیده شود سودآوری برای مرغ‌داران به همراه دارد در غیر این صورت تولیدکنندگان متضرر می‌شوند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی بر این بوده قیمت مرغ اواسط مهر ماه تغییر پیدا کند اما اواخر شهریور ماه با کاهش قیمت مرغ روبه‌رو شدیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران مازندران یادآور شد:در حال حاضر عرضه مرغ با این قیمت متعادل است و پایین‌تر از این قیمت به بخش تولید آسیب وارد می‌کند.

حسن‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر تولید پایداری داریم، اضافه کرد:تولید جوجه به میزان نیاز و قابل قبول است.

وی با تأکید بر اینکه باید قیمت مرغ کنترل شود تا مرغداران متضرر نشوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در نقطه سر به سر و متمایل به سوددهی هستیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران مازندران تصریح کرد:مرغ‌داران به بحث مدیریت تولید توجه کنند و برنامه تولید را براساس تعاونی‌ها انجام دهند تا در بحث تنظیم بازار دچار چالش نشویم.

حسن‌زاده با اعلام اینکه چالش اصلی ظرفیت بالای تولید است که تعادل عرضه و تقاضا را به هم می‌زند، افزود: باید 30 درصد ظرفیت‌های ایجاد شده در سیستم تولید صادراتی مشارکت کنند.

وی یادآور شد: انتظار ما از دولت این است که به بحث صادرات کمک کند و حمایت لازم در این زمینه صورت گیرد تا صادرات خوبی انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران مازندران در پایان گفت: باید مرغداران به بحث خرید نهاده‌ها توجه کرده تا تولید کم هزینه صورت گیرد و متحمل خسارت نشوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :