آخرین عناوین

دوشنبه 5 مهر 1395-9:13 کد خبر:32074

نخستین روز «پروفسور سمیعی» در ساری چگونه گذشت/تصاویر

از ویزیت رایگان بیماران تا عصبانیت از خیانت برخی پزشکان/خبر خوش آیت الله طبرسی

ویزیت رایگان بیماران در مصلای ساری انجام شد، که با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه شد و حتی مردم از نقاطی دوردست و استان های دیگر آمده بودند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، در این گزارش دریافتی که با تلفیقی از گزارش های خبرگزاری ایرنا ، فارس و سایت شهرداری ساری تهیه شده است از مهمترین اتفاقاتی که در نخستین روز سفر مجید سمیعی به ساری رخ داده مطلع می شوید:

انتخاب بعنوان استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران

رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحی مغز و اعصاب روز یکشنبه با حضور در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)ساری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن دیدار با اساتید و دانشجویان این دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخت . 

مجید سمیعی در این دیدار سمت استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران را دریافت کرد و به مدت پنج سال استاد افتخاری این دانشگاه شد، دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مرکزیت ساری با بیش از هفت هزار دانشجو در ۱۱ مقطع و ۹۶ رشته تحصیلی بهره مند از ۳۸۲ عضو هیأت علمی است .

این دانشگاه در قالب ۲۳ بیمارستان ، ۱۸ شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، ۲۶۶مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری ، ۴۵پایگاه بهداشتی و بیش از یک هزار و ۱۰۰ خانه بهداشت روستایی ، خدمات لازم را به مردم ارائه می دهد .

دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از ۱۷ هزار نیروی انسانی شاغل دارد و به جمعیتی قریب ۳ میلیون نفر و بخش اعظمی از مسافران در ایام تعطیل ، خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهد .

ویزیت رایگان بیماران در مصلای ساری

سمیعی سپس به ویزیت رایگان تعداد زیادی از بیماران در مصلای شهر ساری پرداخت که با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه شد،حاضران در این مکان بعضا از نقاطی دوردست حتی از استان های دیگر نظیر گلستان و خراسان شمالی به ساری آمده بودند تا توسط پروفسور سمیعی معاینه شوند.

اهدای سخاوتمندانه جایزه اجلاس زنان جهان اسلام به مازندران

مجید سمیعی جایزه نخستین اجلاس زنان جهان اسلام در مالزی را به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اهداء کرد.

وی افزود:به دلیل حضورش در مازندران امکان دریافت این جایزه را نداشته و سفیر ایران در مالزی به نمایندگی از وی این جایزه را دریافت کرد،نخستین اجلاس زنان جهان اسلام و نخستین جشنواره فرهنگی زنان مسلمان جهان امروز یکشنبه در مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور پایتخت مالزی پایان یافت و یکی از جوایز این اجلاس و جشنواره به مجید سمیعی تعلق گرفت.

مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی از طرف سمیعی این جایزه را که در بخش علمی و به عنوان رئیس موسسه بین المللی مطالعات مغز و اعصاب به وی تعلق گرفت، دریافت کرد.

سال آینده فعالیت مرکز علوم اعصاب ایران اغاز می شود / همه پیام های اینستاگرامی من جعلی است

سمیعی در نشست دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری گفت: با راه اندازی  مرکز علوم اعصاب ایران سال آینده در تهران حدود ۲ هزار محقق رشته های اعصاب و روان از سراسر ایران و جهان به کارهای تحقیقاتی در این رشته می پردازند.

وی اضافه کرد:مرکز علوم اعصاب ایران بدون هیچ محدودیتی در این رشته از سراسر جهان محققان فرهیخته را به کار خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن مغز و اعصاب گفت که همچنین با پیشنهاد وزارت علوم و تایید دولت یازدهم مرکز بین المللی علوم پایه نیز در کنار این مرکز در تهران راه اندازی خواهد شد.

سمیعی عصر روز یکشنبه در نشست با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در دانشگاه علوم پزشکی ساری برگزار شد با اشاره به اینکه این کانال را با همکاری نوه اش راه اندازی کرد، افزود: در این کانال به صورت تصویری با مردم گفت و گو کرده و تاکنون ۵۰۰ نفر به این کانال سر زدند و ۹۰ نفر نیز عضو فعال در این کانال شدند.

وی افزود:در این کانال مردم به خصوص دانشجویان می توانند سوالات پزشکی خود را مطرح کنند و به آنها پاسخ داده می شود.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن مغز و اعصاب خاطرنشان کرد همچنین در این کانال دستاوردهای علمی روز پزشکی جهان را در اختیار دانشجویان قرار می دهد سمیعی اظهار کرد : برخی افراد صفحه های زیادی به نام سمیعی ایجاد کردند که هیچ یک از این صفحه ها و پیام های پزشکی آن مربوط به من نیست.

وی تمام پیام های پزشکی در صفحه اینستاگرام به نقل خودش را تکذیب کرد و از مردم خواست تا به این پیام ها توجهی نداشته باشند.

در دیدار با آیت الله طبرسی چه گذشت؟

سمیعی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ارتباط با ایجاد مرکز درمانی علوم و اعصاب در مازندران اظهار کرد: از صمیم قلب برای حضورم در استان بسیار خوشحال هستم و برنامه مناسبی برای حضورم در مازندران تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: امید دارم این سفر سفر تاریخی باشد و مردم نتایج این سفر را به خوبی لمس کنند و به آینده خودشان امیدوار باشند.

پرفسور سمیعی خاطرنشان کرد: ملت شمال ایران ملتی با فرهنگ بسیار غنی و مهمانواز است و این عشق و علاقه به دانش حیف باید ارتقاء یابد و این ظرفیت در مردم این خطه از کشور وجود دارد، مردم مازندران ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه مراکز علمی دارند و علاقه‌مندی به انسان‌های علمی در استان به خوبی وجود دارد.

وی با اشاره به استقبال بسیاری مناسبی که بابت حضورش در مازندران برنامه‌ریزی شد، افزود: عشق و علاقه به مردم را به دلیل استقبالی بسیار مناسبی که از بنده شد را به خوبی احساس می‎کنم و این استقبال به منظور تکریم از فرد علمی انجام شد و قابل تقدیر است.

سمیعی خاطرنشان کرد: استقبال مردم مازندران نشان داد که برای شخصیت علمی ارزش و احترام قائل هستند و بنده به این موضوع افتخار می‎کنم که ایرانی هستم و در سراسر دنیا مردم بنده را به عنوان فرد ایرانی می‌‏شناسند.

سمیعی ادامه داد: به‌دلیل اقدامات علمی جراحان مغز کشورهای آفریقا از بنده دعوت کردند که در کنگره مغز و اعصاب آفریقا شرکت کنم و بنده یک فرد ایرانی بودم که در این کنفرانس شرکت کردم و همین موضوع افتخاری برای من است.

برترین جراح مغز و اعصاب جهان یادآور شد: ما ایرانی‌ها فقط به افراد صاحب قدرت کمک نمی‌کنیم به کمک محرومان اقصی نقاط جهان می‎رویم و بنده همانطور که در کشور مشغول کمک به بیماران مغز و اعصاب هستم تلاش می‎کنم که به بیماران آفریقایی هم در این زمینه کمک کنم.

ادعای مداوای بیماران مغز و اعصاب با سلول های بنیادین خیانت به جامعه پزشکی است

سمیعی در نشست خبری در ساری گفت :هنوز تحقیقات استفاده از سلول های بنیادین در مداوای بیماری های مغز و اعصاب در دنیا به نتیجه مثبتی نرسیده است.

وی ادامه داد:البته تحقیقات و آزمایش ها در حوزه سلول های بنیادین برای مداواری بیماران مغز اعصاب و نخاع در حال انجام است و تا کنون تمامی نتایج منفی بوده است.

رئیس بیمارستان علوم عصبی هانوفر آلمان ادعای مداوای بیماران مغز و اعصاب با سلول های بنیادین را نوعی تجارت پزشکی دانست و تاکید کرد که باید جلوی این کار گرفته شود .

 این جراح ایرانی دارای شهرت جهانی بر لزوم تخصیص بودجه لازم برای تحقیقات علمی بویژه در زمینه علوم پزشکی از سوی دولت ها تاکید کرد و بیان داشت : این موضوع در جمهوری اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی نقش رسانه ها را در ترغیب دولت ها برای اختصاص بودجه بیشتر تحقیقاتی مهم توصیف کرد و افزود:رسانه ها در کاربردی کردن نتایج تحقیقات علمی هم نقش اساسی دارند .

پروفسور سمیعی ضریب تشخیص ، جراحی موفق و درمان بیماری های مغز و اعصاب بویژه ستون فقرات و نخاع را در دنیا کم ارزیابی کرد و گفت: کمتر از ۵۰ درصد جراحی های مغز و اعصاب بدون تشخیص صحیح صورت می گیرد.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب با بیان اینکه بیشتر این جراحی ها نتایج منفی برای بیماران در پی دارند ، افزود : موضوع تشخیص و درمان بیماری های ستون فقرات در علم پزشکی به مثابه جنگلی است که در آن نمی توان به درستی به نتایج صحیح دست یافت .

وی وضعیت علم و دانش در نظام جمهوری اسلامی را مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال گفت: اینکه خانواده های ایرانی فرزندان خود را فقط به سمت رشته های پزشکی و مهندسی شدن سوق می دهند ، یک ضعف محسوب می شود.

سمیعی افزود:البته امروز دنیا به پیشرفت های علمی ایران پی برده است و مطلع است که ایران اندیشمندان بزرگی را به ملت های مختلف دنیا معرفی کرد.

وی افزود:امروز بشریت به فرهنگ و دانش بالای ملت ها افتخار می کند و عشق می ورزد و من نیز به عنوان یک ایرانی در دنیا به کمک بشریت در حوزه جراحی مغز و اعصاب می روم.

وی ادامه داد:ایرانی در هر کجا دنیا باید به ایرانی بودن خود افتخار کند ولی دلم برای کسانی که با هر درجه ای از دانش و علم به آمریکا مهاجرت کردند ولی در غربت زندگی می کنند، می سوزد.

مراسم بزرگداشت توسط شهرداری ساری

مهدي عبوري شهردار ساري با اهداي لوح تقدير به مجيد سميعي يكي از برجسته ترين جراحان مغز و اعصاب ايران و جهان ازوي به پاس چندين دهه خدمت به علم پزشكي و ارتقاي سطح آن تجليل كرد.

براساس این گزارش، ظهر يكشنبه چهارم مهرماه طي مراسم باشكوهي در دانشگاه علوم پزشكي مازندران كه جمعي از مقامات همچون آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در استان، ربيع فلاح استاندار مازندران، حسين زادگان فرماندار شهرستان ساري، كتابچي از اساتيد مغز و اعصاب كشور و مسئولاني از شهرستان ساري و اساتيد و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي مازندران حضور داشتند از مجيد سميعي به پاس خدمات بي بديل و تحسين برانگيز در عرصه علوم پزشكي و بويژه جراحي مغز و اعصاب تقدير شد.

در اين مراسم مهدي عبوري شهردار مركز مازندران نيز با اهداي لوح تقدير از اين دانشمند نام آور و نام آشنا در جهان تجليل به عمل آورد وي در حاشيه اين مراسم با اشاره به آييني كه برگزار گرديد در مصاحبه اي گفت:جامعه اي پويا و سرفراز و بالنده است كه نخبگان خود را ارج مي نهد و دانشمندان خويش را بر جايگاهي رفيع مي نشاند

وي با تأكيد بر اينكه تقدير از مجيد سميعي به معناي تجليل از جايگاه رفيع دانش و دانشمندان در جامعه مي باشد خاطرنشان كرد : در تمامي قرون ايران مهد علم و دانش بشمار مي آمد و اكنون نيز گهواره عالمان و دانشوراني است كه تشنگان علم و انديشه در جهان را سيراب مي كنند در اين ميان اما استانهاي شمالي بويژه مازندران و گيلان كه سميعي متعلق به آن مي باشد جايگاه خدشه ناپذيري در تعليم و پرورش فرزانگان و فرهيختگان داشته و دارد 

شهردار مركز استان مازندران آنگاه با نام آوردن از بزرگان علم و دانش استانهاي شمالي به نقش و سهم سميعي در عرصه علوم و بخصوص علم پزشكي اشاره كرد و افزود:

خبر خوش آیت الله طبرسی برای ساری و مازندران

آیت‎الله نورالله طبرسی در نشست خبری که با حضور سمیعی چهره جهانی و سرشناس در حوزه علوم مغز و اعصاب، استاندار مازندران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار کرد:نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: ۷۰ هکتار از زمین دانشگاه پیامبر اعظم (ص) متعلق به دانشگاه علوم پزشکی استان برای ساخت مرکز مغز و اعصاب مازندران در نظر گرفته شد.

وی افزود:سمیعی یک چهره جهانی است و حضور او در مازندران نشان از عشق و علاقه او به وطن است.

وی افزود: دانشجویان نیز استقبال خوبی از سمیعی داشتند، وجود دانشجو و دانشگاه‎های فراوان در ایران نشان از تیزهوشی مردم کشورمان دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار امیدواری کرد که مرکز علوم اعصاب در مازندران هر چه زودتر راه‎اندازی شود تا هم اشتغال ایجاد و هم خدمتی به مردم ارائه کند.

آیت‌الله طبرسی بیان کرد: موافقت اولیه برای زمین انجام شد و امیدواریم کار بزرگی صورت بگیرد تا استان‎های همجوار نیز از آن بهره‎مند شوند البته استان گیلان نیز دارای مرکز مغز و اعصاب است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :