آخرین عناوین

دوشنبه 5 مهر 1395-9:13 کد خبر:32075

جلسه شورای اسلامی شهر ساری:

در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟؟

جلسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور فرماندهی انتظامی مازندران برگزار شد و اعضای شورای شهر خواستار کاهش ترافیک در مرکز مازندران شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور فرمانده انتظامی مازندران و رسانه‌های استان در صحن علنی شورای شهر مرکز مازندران برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: با وحدت رویه طبق فرامین امام راحل جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس پیروز میدان شد.

علیجان شمشیربند با بیان اینکه در مرکز مازندران ساختار خوبی در حال اجرا است و تا حدودی می‌تواند کمک حال نیروی انتظامی باشد، افزود: هدف از اجرای این فعالیت‌ها بهره‌مندی شهروندان از رفاه عمومی است.

*حضور پلیس در مناطق پاکسازی شده مستمر باشد

وی، بحث ایستگاه‌های برون شهری را یکی از دغدغه‌های داخل شهری در ایجاد ترافیک دانست و اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده جلساتی هم با فرماندهی انتظامی وقت انجام شد لازم است در این دوره فرماندهی انتظامی جدید این مشکل در مرکز مازندران رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری، پاک‌سازی محلات آلوده را از اقدامات جدی ناجا در سال‌های اخیر دانست و گفت: حضور تعداد انگشت شماری از افراد خاطی در منطقه آذربایجانی‌ها سبب شد تا فضای ناامنی در این منطقه ایجاد شود لازم است فعالیت ناجا در این منطقه مستمر باشد.

سیدمهدی احمدی عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی این مدت زمان در ادبیات جمهوری اسلامی دفاع مقدس نام‌گذاری شد، تصریح کرد: دفاع مقدس برای کشور ما در مدت هشت سال دارای ارزش‌های مقدسی بود.

وی افزود: در قرآن سه مفهوم، ایمان، هجرت و جهاد آمده است که انسان موجودی وابسته به ایمان و برای نجات خود هجرت می‌کند و برای نجات جامعه نیز جهاد می‌کند.

*اعضای شورای شهر میزان اموال شخصی را اعلام کنند

این عضو شورای اسلامی شهر ساری، خاطرنشان کرد: اگر در هر جامعه‌ای روح جهاد باشد هیچ کشوری نمی‌تواند به آن جامعه تعدی کند.

محمدحسن محمدی کیادهی نیز از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه پروژه‌های شهرداری با تصویب شورای اسلامی شهر ساری با پول مردمی انجام می‌شود، اظهار کرد: درست نیست که یکی از اعضای شورای شهر بنر نصب کند و خودش را مسبب اجرایی شدن پروژه بداند لازم است از سوی رئیس شورای شهر ساری پیگیری شود.

وی افزود: ضروری است اعضای شورای اسلامی شهر ساری میزان اموال خود را ارائه کنند.

کیادهی بیان کرد: شهرداری ساری جشن‌هایی را برگزار می‌کند که اعضای شورای اسلامی سایر شهرها در این مراسم شرکت می‌کنند و فضای تبلیغی را برای خود به وجود می‌آورند.

*نیروی انتظامی نماد قانون‌گرایی باشد

علی اکبر زلیکانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری هم با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی باید نماد قانون باشد، گفت: اگر قرار است کسب و کاری راه اندازی شود و یا ساخت و سازی از سوی نیروی انتظامی انجام شود لازم است با مجوز باشد و به سایر دستگاه‌های مرتبط احترام بگذارد.

وی افزود: شهرداری ساری در تغییر کاربری زمین فرماندهی انتظامی استان به واسطه نقش تاثیرگذار این نهاد خدمات‌رسان 20 میلیارد تومان از حقوق شهروندان صرف نظر کرد، اضافه کرد: حریم نیروی انتظامی سبب می‌شود تا فضای شهری اطراف آن پیشرفت شهری نداشته باشد در این حوزه لازم است نیروی انتظامی در فعالیت‌های عمرانی مجوز شهرداری را داشته باشد.

زلیکانی به کمبود نیروی مجرب راهور در معابر شهری مرکز استان اشاره کرد و گفت: همانگونه که در حوزه سخت افزاری سرمایه‌گذاری می‌شود در بخش نرم افزاری هم باید اینگونه باشد.

وی افزود: حتی شهرداری آمادگی دارد در ساعت‌های غیر کاری پلیس راهور به‌عنوان اضافه کار حقوق این نیروها را تامین کند و به مردم شهر ساری خدمات دهد.

*ساماندهی خودروهای مسافربری شخصی

پرویز شعبانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در بخش ایجاد امنیت فعالیت زیادی داشته است، بیان کرد: لازم است نیروی انتظامی با توجه به بازگشایی مدارس بحث امنیت و کاهش ترافیک را مدنظر قرار دهد.

وی به طرح جامع ترافیکی که از سوی شهرداری تدوین و مطالعه شد اما هنوز اجرایی نشد اشاره کرد و افزود: ساماندهی خودروهای مسافربری شخصی از سوی نیروی انتظامی جدی گرفته شود.

سعید نجاریان هم از دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای اسلام به ویژه شهدای نیروی انتظامی، گفت: از همکاری نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و ساماندهی ترافیک در مرکز استان قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: گره‌های ترافیکی که در سطح شهر ساری دیده می‌شود به تردد خودروهای مسافربری شخصی می‌رسیم که به‌صورت آزادانه در حال فعالیت هستند و هیچگونه برخورد قانونی با این راننده‌ها نمی‌شود.

نجاریان ایستگاه‌های مسافربری شخصی در مرکز شهر ساری را عامل مهمی در ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: لازم است نیروی انتظامی به‌صورت ویژه در این بخش ورود پیدا کند.

سیدمحمد جعفری عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری نیز به ارزش دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی مقابله با دشمن فقط در حفظ نوامیس و ارزش‌های دینی بود.

وی افزود: مهم‌ترین مشکلات در مدیریت شهری کمبود نیروی کار است که حضور موثر پلیس بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران نیز ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: در حوزه کار پلیس از 9 مهر ماه هفته نیروی انتظامی شروع می‌شود.

*پلیس جامعه محور و هوشمند

سردار سیدمحمود میرفیضی با بیان اینکه در حوزه نیروی انتظامی مهم این است که پلیس جامعه محور و هوشمند طبق راهبردی که تعریف شد انجام وظیفه کند، افزود: در تولید امنیت همه دستگاه‌ها نقش دارند و نیروی انتظامی یکی از جورچین‌های این مجموعه است.

وی اضافه کرد: پلیس به دنبال امنیت هوشمند است تا در این حوزه جرائم کنترل و کاهش داده شود.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید براینکه قانون پذیری باید در مردم نهادینه شود، گفت: پلیس امروز به دنبال این نیست که از طریق سخت افزاری به دنبال کاهش جرائم باشد هدف ما ایجاد نفوذ کلام در پلیس است.

این مسئول تصریح کرد: پلیس انتظار دارد که مردم وظیفه شهروندی را رعایت کنند.

میرفیضی با تاکید براینکه پلیس به دنبال استفاده از ظرفیت‌های شهری و دستگاه‌های اجرایی است تا در انجام کار موفق باشد، خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی شهروندان یکی از ابعاد مهمی است که پلیس پیگیری می‌کند.

وی افزود: پلیس با همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌تواند امنیت پایدار و سلامت اجتماعی ایجاد کند.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه پلیس باید نماد قانون‌گرایی باشد، اظهار کرد: هدف ما افزایش رضایت‌مندی مردم است.

*طرح جامع امنیتی ناجا در برنامه ششم بومی‌سازی می‌شود

این مسئول با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در اجرای اقدامات خود باید شهروندان را توانمند کند تا در ایجاد آسیب‌های اجتماعی خود کنترل باشد، افزود: طرح جامع امنیتی شهرستان و استان در برنامه ششم ناجا نوشته شد و ما در حال بومی سازی هستیم.

میرفیضی تصریح کرد: یکی از معضلات ما در بحث ترافیکی نبود پارکینگ در مرکز مازندران است.

وی با تأکید بر اینکه در شهر ساری باید از فناوری نوین کنترل ترافیک استفاده شود، گفت: باید به دنبال شهر الکترونیک باشیم تا در حالت بحران به درستی مدیریت شود.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: در اقدامات فرهنگی و اجتماعی که می‌توان با شهرداری تعامل ایجاد شود مانند برای کاهش ترافیک ایجاد گذربند‌ها، تغییر در ساخت و ساز اماکن، ایجاد مبلمان شهری، توسعه پارکینگ عمومی، پایش تصویری و صدور پروانه همکاری را می‌توان برشمرد.

*تغییر ویترین اجتماعی جامعه

این مسئول با اعلام اینکه در برخورد با خورده فروشان مواد مخدر نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش برخورد داشتیم، افزود: ویترین اجتماعی با همکاری دستگاه‌های اجتماعی باید تغییر کند.

میرفیضی به همکاری مشترک نیروی انتظامی با سایر دستگاه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای شهر ساری چند طرح داریم و تغییراتی را هم در پلیس راهور داشتیم.

وی افزود: ساماندهی ایستگاه خودروهای سواری مسافرکش فقط از سوی نیروی انتظامی امکان‌پذیر نیست لازم است سازمان‌های تابعه شهرداری در این حوزه دخیل باشند.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه پلیس در این دوره طرح پاکسازی محیط آلوده را دارد، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری در مبلمان شهری با پلیس همکاری کند حضور پلیس در معابر شهری بیشتر می‌شود.

این مسئول بیان کرد: کمبود نیروی انسانی در همه دستگاه‌های اجرایی دیده می‌شود و در برنامه جدید کوچک سازی پلیس مطرح است که در بحث سلامت اداری و خدمت‌رسانی به مردم برون سپاری و استفاده از فناوری روز مورد توجه قرار گرفت.

میرفیضی کار پلیس را سخت دانست و گفت: در اجرای پروژه‌ها علاوه بر چند پیوستی که دارد لازم است پیوست انتظامی هم لحاظ شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی مراکز خودروهای فنی باید در محدوده شهری باشند، اظهار کرد: این روند با همکاری شهرداری‌ها باید صورت گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :