آخرین عناوین

سه شنبه 6 مهر 1395-10:19 کد خبر:32100

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

خصوصی‌سازی در مازندران، جزء فقر و تعطیلی کارخانه‌ها فایده‌ای نداشت

دریابیگی نداشتن امنیت شغلی را از مشکلات قشر کارگر برشمرد و گفت: خصوصی‌سازی ، جزء فقر و تعطیلی کارخانه‌ها فایده‌ای نداشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، نصرالله دریابیگی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما مدیون امام و رهبری است، اظهار کرد: نخستین گروهی که به امام پیوستند و جریان شریان‌های اصلی دشمن را بستند، کارگران بودند.

وی افزود: در حال حاضر، چهار شعبه خانه کارگر در مازندران وجود دارد که وظیفه‌اش رسیدگی به مشکلات و دفاع از حقوق کارگران و بازنشستگان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: ما صدای کارگران و فقراء هستیم و کارمان این است که برای کارگران سخنرانی کنیم و صدای آنان را به گوش مسؤولان برسانیم.

وی با بیان اینکه کارگران و بازنشستگان ما به شدت مشکل معیشتی دارند و دخل و خرج آنها با هم نمی‌خواند، اظهار کرد: به دلیل داشتن حقوق پایین، قدرت خرید آنان پایین آمده است.

دریابیگی نداشتن امنیت شغلی و قراردادهای بسیاری از مردان و زنان تحصیل‌کرده مشغول در واحدهای تولیدی را از مشکلات قشر کارگر برشمرد و گفت: خصوصی‌سازی در مازندران، جزء فقر و تعطیلی کارخانه‌ها فایده‌ای نداشت.

وی افزود: بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی، طلاق، اعتیاد، فساد و بی‌بندوباری را به دنبال دارد و اگر مسئولان ما به نظرات امام و رهبری و قانون اساسی توجه می‌کردند خصوصی‌سازی نه تنها این مشکلات را در پی نداشت بلکه سبب عامل تقسیم عادلانه ثروت می‌شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به فرارسیدن روز خانواده و تکریم از بازنشستگان، تصریح کرد: بازنشستگان جزء اقشار زحمت‌کش جامعه هستند که به نسبت کاری که انجام داده‌اند از مزایای اندکی بهره‌مند هستند و به همین دلیل این انتظار وجود دارد که علاوه بر افزایش حقوق واقعی آنان در سال آینده، از سوی دولت تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: 27 مهرماه امسال‌ با حضور دبیرکل سابق و فعلی حزب اسلامی کار و جمعی از کارگران مازندرانی کنگره‌ای برگزار می‌شود و تعدادی از منتخبان به کنگره کشور برای انتخاب در شورای مرکزی به تهران اعزام می‌شوند که رویداد مهم جامعه کارگری است.

دریابیگی اظهار کرد: در هشت سال گذشته بی‌ثباتی مطلق در سازمان تأمین اجتماعی وجود داشت و دو بیمارستان در مازندران به‌صورت غیرشرعی به وزارت درمان حبه شد و انتظار داریم این دولت کارسازی کند و این بیمارستان‌ها را به تأمین اجتماعی برگردد.

وی با اشاره به اینکه ماده 41 قانون کار می‌گوید که افزایش حقوق باید بر مبنای چهار آیتم باشد، افزود: 58 درصد از بازنشستگان مازندرانی حداقل بگیر هستند و با حقوق ماهانه 920هزار تومان زندگی می‌کنند.

عضو شورای اسلامی قائم‌شهر در پایان گفت: در دولت گذشته و دولت فعلی، لایحه اصلاح قانون کار به مجلس داده شد که ما مخالف آن هستیم، زیرا براساس فرموده امام خمینی(ره) اصلاحات باید به نفع محرومان انجام شود و از دولت می‌خواهیم این لایحه را پس بگیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :