آخرین عناوین

سه شنبه 6 مهر 1395-16:54 کد خبر:32105

معاون اجرایی معاونت بهداشتی مازندران خبر داد:

استخدام 110 کارشناس جدید بهداشت محیط / عمده کارشناسان خانم هستند

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از استخدام 110 کارشناس جدید بهداشت محیط در این استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، قاسم اویس در همایش گرامیداشت روز بهداشت محیط که در سالن همایش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: بهداشت محیط شباهت زیادی با بخش درمان دارد، زیرا به‎سرعت خود را نشان و بروز می‌دهد و پیشانی حوزه بهداشت است.

وی با اشاره به وجود 340 واحد بهداشتی اعم از شبکه و مرکز بهداشت، پایگاه‎های شهری و روستایی و خانه‎های بهداشت در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: به نسبت تعدد واحدهای بهداشتی و جمعیت، نیروی انسانی کمی داریم و در سال‎جاری در راستای طرح تحول سلامت، 110 کارشناس بهداشت محیط به 158 نیروی فعلی در این بخش، افزوده می‎شود.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: تا یک ماه آینده این نیروها در قالب طرح واگذاری به بخش خصوصی به واحدهای بهداشت محیط استان اضافه می‎شوند که عمدتاً خانم هستند و با توجه به اینکه کار در بهداشت محیط بسیار سخت و زمخت است، آنها باید یک فعالیت سخت اجتماعی را تجربه کنند.

این کارشناس با بیان اینکه تجهیزات کافی برای بازرسی کارشناسان بهداشت محیط نداریم و آنچه داریم را با زحمت به‎دست آورده‎ایم، گفت: بر اساس آیین‎نامه ابلاغی موظف به تأمین تجهیزات بودیم، بنابراین 20 کیف ویژه بازرسان بهداشت محیط را خریداری کردیم.

اویس ادامه داد:این کیف‎ها شامل دستگاه اندازه‎گیری روغن، اندازه‎گیری بار میکروبی(لومینومتر)، شوری‎سنج، PH متر و سایر ابزار لازم برای کنترل بهداشتی است و هر کیف 20 میلیون تومان ارزش دارد، بنابراین باید به‎خوبی استفاده و حفظ شود.

وی در پایان گفت:60 دستگاه کامپیوتر نیز به واحدهای بهداشت محیط مراکز بهداشتی مازندران اضافه می‎شود و به ‎زودی نیز پس از خریداری تبلت با مجوز قانونی از طریق مناقصه، یک دستگاه تبلت برای تبادل سریع اطلاعات در اختیار بازرسان بهداشت محیط قرار می‎گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :